Τα κρυπτονομίσματα έφεραν μια σιωπηρή επανάσταση στο σύμπαν των χρηματοοικονομικών προσφέροντας μια ψηφιακή εναλλακτική στις παραδοσιακές νομισματικές μονάδες.
Βέβαια η διάσημη αστάθειά τους, η απουσία ενιαίου και σαφούς νομοθετικού πλαισίου και ελεγκτικών μηχανισμών που τα καθιστούν ιδανικά για λιγότερο διαφανείς συναλλαγές αλλά και το θεωρητικά υψηλό περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, έχουν δημιουργήσει μια σχετική αποστροφή στις λεγόμενες εταιρείες υψηλής κεφαλαιοποίησης και στους παράγοντες της αγοράς που εξακολουθούν να τα απορρίπτουν ως μέσο συναλλαγής και εμπορίου.
Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω τα κρυπτονομίσματα αποτελούν ένα χρηματοοικονομικό σπορ για λίγους και επαΐοντες, αλλά το ίδιο ακριβώς θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς για την πλειονότητα των χρηματιστηριακών συναλλαγών η ουσία των οποίων διαφεύγει συνήθως στους περισσότερους εξ ημών. Βέβαια ακριβώς το ίδιο θα μπορούσε να πει κανείς και για την απόκτηση μιας Ferrari μιας και η ιταλική φίρμα που έχει αναγάγει το «exclusivity», την αίσθηση αποκλειστικότητας που θέλει να προσφέρει στους πελάτες της σε σημαία, έχει φροντίσει η αγορά ενός μοντέλου της να αποτελεί επίσης προνόμιο για λίγους.
Κάπως έτσι η προνομιακή ελίτ της Ferrrari και των κρυπτονομισμάτων αποφάσισαν να «συναντηθούν», καθώς όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής marketing και προώθησης του Maranello, Enrico Galliera, μετά από αντίστοιχα αιτήματα πελατών της Ferrari η ιταλική φίρμα θα δέχεται πληρωμές σε κρυπτονομίσματα.
«Ορισμένοι από τους πελάτες μας έχουν φτιάξει τις περιουσίες τους από την αγορά των κρυπτονομισμάτων ενώ άλλοι, πιο παραδοσιακοί επενδυτές έχουν επιλέξει τα κρυπτονομίσματα ως ένα μέσο διαφοροποίησης του χαρτοφυλακίου τους», δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος αιτιολογώντας την απόφαση της ιταλικής φίρμας και συμπληρώνοντας σε σχέση με την «σκοτεινή» περιβαλλοντική όψη που ακολουθεί τα κρυπτονομίσματα: «έχουν γίνει προσπάθειες να μειωθεί το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα με την αξιοποίηση νέου λογισμικού και την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Σε κάθε περίπτωση ο στόχος μας είναι η κλιματική ουδετερότητα έως το 2030 σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας και σε αυτόν θα εμείνουμε».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ferrari δεν είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που δέχεται πληρωμές σε κρυπτονομίσματα καθώς η αρχή είχε γίνει το 2021 από τον Elon Musk και την Tesla η οποία δεχόταν πληρωμές σε bitcoin, μια δυνατότητα που σταμάτησε να παρέχει λίγο μετά, επικαλούμενη τις περιβαλλοντικές ανησυχίες που… περιβάλλουν τα κρυπτονομίσματα.
Επιστρέφοντας στην Ferrari, αρχικά η συγκεκριμένη δυνατότητα θα παρέχεται μόνο για την αμερικανική αγορά χωρίς προς το παρόν η ιταλική φίρμα να αποκαλύπτει τις προσδοκίες της σε αριθμούς, δηλαδή πόσα από τα αυτοκίνητα που θα διαθέσει στο μέλλον στις ΗΠΑ θα αγοραστούν με κρυπτονομίσματα. Να σημειωθεί πάντως ότι το 2022 διέθεσε στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού συνολικά 13.200 αυτοκίνητα.
Η ίδια δυνατότητα αναμένεται να παρασχεθεί και στη γηραιά ήπειρο από το α΄τρίμηνο του 2024 και στη συνέχεια στον υπόλοιπο κόσμο –όπου δηλαδή αυτού του είδους οι συναλλαγές είναι νόμιμες κάτι που εξαιρεί αυτομάτως την Κίνα. Για την αμερικανική εκδοχή του νέου της σχεδίου η Ferrari θα συνεργαστεί με μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες πληρωμών κρυπτονομισμάτων, την BitPay η οποία επιτρέπει συναλλαγές σε bitcoin, USDC και Ether, τα θεωρούμενα ως πιο σταθερά του είδους. Η BitPay θα αναλάβει επίσης να διασφαλίσει ότι η προέλευση των κρυπτονομισμάτων θα είναι νόμιμη και δεν θα προέρχονται από παράνομες ή εγκληματικές δραστηριότητες οικονομικής ή ποινικής φύσης.