Το 2018 η βαυαρική φίρμα αποφάσισε να προσθέσει στην γκάμα της μια coupe SUV παραλλαγή της Χ1 εκμεταλλευόμενη το «υβριδικό» σχεδιαστικά είδος που η ίδια είχε εφεύρει πριν λίγα χρόνια με την X6. Εκείνη η πρώτη γενιά υιοθέτησε μια σχετικά ήπια προσέγγιση με κύριο χαρακτηριστικό την coupe λογικής οροφή ενώ πλέον στη δεύτερη γενιά του μοντέλου η BMW αποφάσισε να αυξήσει την ένταση, δίνοντας στην νέα Χ2 μια σαφώς πιο δυναμική εμφάνιση σε σχέση με το παρελθόν της όσο και συγκριτικά με την νέα Χ1 με την οποία μοιράζεται τα τεχνικά της χαρακτηριστικά.
Κυρίαρχα στην όψη της τα υπερμεγέθη νεφρά τα οποία περιστοιχίζονται από εξίσου μεγάλα φώτα τεχνολογίας LED τα οποία εκτείνονται προς τα πίσω τονίζοντας τους ήδη διογκωμένους θόλους. Για εκείνους που θέλουν να τονίσουν ακόμα περισσότερο το δυναμικό χαρακτήρα και τη διαφορετικότητα της έκδοσης υπάρχει η επιλογή φωτιζόμενης γρίλιας.
Σε προφίλ ξεχωρίζει η χαρακτηριστική γραμμή της οροφής που απολήγει σε ένα διακριτό spoiler ενώ συνολικά είναι σαφές ότι η BMW έχει φροντίσει να δώσει μια πιο μυώδη υπόσταση στις μεταλλικές επιφάνειες και το αμάξωμα της νέας Χ2 χωρίς ωστόσο να μετέρχεται ανούσιες πτυχώσεις.
Αντιστοίχως στο πίσω τμήμα ξεχωρίζει ο επιβλητικός αεροδυναμικός διαχύτης και τα ενδιαφέρουσας σχεδίασης πολύπλοκα φώτα που συνηγορούν σε μια επιβλητική εντύπωση. Εξίσου ενδεικτική της προσέγγισης είναι η απόφαση της βαυαρικής φίρμας να προσφέρει ως επιλογή τροχούς με διάσταση 21 ιντσών για πρώτη φορά σε compact μοντέλο.
Εκτός από τη δυναμικότερη αισθητική, η νέα Χ2 έχει μεταβάλει και τις διαστάσεις της έχοντας κατά 19,4 εκ. μεγαλύτερο μήκος, στα 4,567μ. ενώ αυξημένο είναι και το μεταξόνιό της κατά 2,2 εκ. σε 2,962 μ. Το παζλ των διαστάσεών του συμπληρώνει το πλάτος των 1,845 μ. (+2,3 εκ. σε σχέση με την προηγούμενη γενιά) ενώ αυξημένο είναι και το ύψος της (+6,4 εκ.) που διαμορφώνεται σε 1,59 μ.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω μεταβολών, ενισχυμένη είναι και η ευρυχωρία του εσωτερικού καθώς για παράδειγμα οι επιβαίνοντες των πίσω καθισμάτων έχουν στη διάθεσή τους περίπου 2,5 εκ. επιπλέον χώρου για κάτω άκρα τους, ενώ οι αλλαγές είναι ορατές και στον χώρο του πορτ μπαγκάζ ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει από 560 έως 1.470 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Πλην του επιπλέον χώρου, αυτονόητα το ταμπλό φιλοξενεί το Curved Display της BMW σε συνδυασμό με το έξυπνο ψηφιακό βοηθό, Intelligent Personal Assistant που υποστηρίζονται από την τελευταία εκδοχή λογισμικού της BMW iDrive 9 που εντάσσεται προοδευτικά στα μοντέλα της φίρμας από τις αρχές του καλοκαιριού με την X1 M35i xDrive να έχει κάνει την αρχή.
Οι δύο οθόνες σε ενιαία διαμόρφωση που φιλοξενούνται κάτω από μια κοίλη επιφάνεια έχουν διάσταση 10,25 ίντσες για τον πίνακα οργάνων και 10,7 ίντσες για την οθόνη του infotainment. Πλην των οθονών, ο οδηγός μπορεί να αποκτήσει άμεση πρόσβαση στα «κρίσιμα» μενού μέσω της τεχνολογίας άμεσης πρόσβασης QuickSelect. Στους νεολογισμούς του εξοπλισμού συγκαταλέγεται και μια κάμερα που «κοιτά» στον θάλαμο επιβατών και προσφέρεται για selfies και καταγραφή video.
Σε επίπεδο κινητήρων, αρχικά η Χ2 θα είναι διαθέσιμη με δύο τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης με χωρητικότητα 1,5 και 2,0 λίτρων. Στην πρώτη περίπτωση, η έκδοση sDrive 20i η οποία ενσωματώνει ήπια υβριδική τεχνολογία αποδίδει 170 ίππους και 280 Nm ροπής εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 213 χλμ./ώρα.
Η δεύτερη διαθέσιμη και ισχυρότερη συμβατική έκδοση Μ35i xDrive εξασφαλίζει 300 ίππους και 400 Nm ροπής μεγέθη που μειώνουν τον χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα. Και στις δύο περιπτώσεις τα σύνολα συμπληρώνονται από αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων με κλιμάκωση που να ευνοεί την εξοικονόμηση καυσίμου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα μετάδοσης μπαίνει αυτομάτως στην επιλογή Park με την απενεργοποίηση του κινητήρα ενώ το χειρόφρενο ενεργοποιείται αυτόματα στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο σε επιφάνεια με κλίση. Το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνει ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης το οποίο συμβάλλει στην δυναμική ευστάθεια του αυτοκινήτου.
Βέβαια η πιο σημαντική προσθήκη της γκάμας της Χ2 είναι η παρουσία της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοση iX2 η οποία προς το παρόν συστήνεται μέσω της τετρακίνητης έκδοσης xDrive 30. Αυτή εκμεταλλεύεται πλήρως την αεροδυναμική υπόσταση του μοντέλου (αεροδυναμικός συντελεστής 0.25), κρύβοντας στην αθέατη πλευρά της ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 313 ίππων και 494 Nm ροπής. Τα συγκεκριμένα μεγέθη εξασφαλίζουν στην iX2 τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της περιορίζεται ηλεκτρονικά σε 180 χλμ./ώρα.
Τα μοτέρ τροφοδοτούνται από μπαταρία 64,8 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία 450 χλμ. ενώ η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ έως 130 kW, με την συνδρομή ταχυφορτιστή DC, αναπληρώνοντας την ενέργεια έως το 80% σε 29 λεπτά. H οικιακή φόρτιση μέσω wallbox και φορτιστή 11 KW απαιτεί περίπου 6,5 ώρες.
Σε δεύτερο χρόνο η BMW δεδομένα θα προσθέσει και μια μονοκινητήρια πιο προσιτή έκδοση στις επιλογές της iX2.