H BYD θα εξακολουθήσει να επιδιώκει την ισχυρή ανάπτυξή της σε ευρωπαϊκό έδαφος ανεξαρτήτως της ευρωπαϊκής έρευνας που βρίσκεται σε εξέλιξη, δηλώνοντας παράλληλα την πρόθεσή της για πλήρη συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές.
«Είμαστε μια εισηγμένη εταιρία η οποία πρέπει να διευθύνεται με διαφάνεια και να είναι είναι ανοιχτή στον διαμοιρασμό πληροφοριών. Κατ΄επέκταση δεν έχουμε καμία ανησυχία σε σχέση με οποιαδήποτε διεξαγωγή έρευνας στην Ευρώπη», δήλωσε η εκτελεστική αντιπρόεδρος της κινεζικής εταιρείας, Stella Li στο περιθώριο επίσκεψής της στην Χιλή με την οποία η BYD, προσβλέπει σε στενότερη συνεργασία, με φόντο τα πλούσια κοιτάσματα λιθίου της χώρας της Λατινικής Αμερικής.
Το κορυφαίο στέλεχος της BYD δήλωσε επίσης ότι η εταιρεία της σκοπεύει να μοιραστεί όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες που θα τις ζητηθούν από τις ευρωπαϊκές αρχές προκειμένου να υπάρξει πλήρης διαφάνεια αλλά και να διαλυθεί οποιαδήποτε παρανόηση σχετικά με την παραγωγή.
«Η ανάπτυξη των EV είναι μια επανάσταση. Πολλοί άνθρωποι δεν το κατανοούν, προβληματίζονται και ανησυχούν. Αλλά από την στιγμή που μοιράζεσαι τα πραγματικά δεδομένα, θεωρώ ότι δεν υπάρχει κάτι που αμφισβητείται», τόνισε χαρακτηριστικά η Stella Li.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η BYD κατέγραψε πωλήσεις περισσότερων των 2,0 εκατομμυρίων οχημάτων ηλεκτρικής και plug-in υβριδικής τεχνολογίας παγκοσμίως τους πρώτους εννιά μήνες του 2023, μέγεθος που την έφερε δεύτερη με ελάχιστη διαφορά (περίπου 35.000 αυτοκίνητα) από την αμιγώς ηλεκτρική και πρωτοπόρο Tesla, γεγονός που σχολιάστηκε εύστοχα από την Stella Li ως εξής:
«Ο στόχος δεν είναι ο στείρος ο ανταγωνισμός των αριθμών. Θέλουμε εταιρείες όπως η Tesla να είναι επιτυχημένες γιατί όσο περισσότερη επιτυχία έχουν τόσο θα εκπαιδεύεται το κοινό στην ηλεκτροκίνηση».
Εξάλλου, όπως έχει σημειωθεί και κατά το πρόσφατο παρελθόν από στέλεχος της BYD, προς το παρόν δεν υπάρχει στόχος πωλήσεων της BYD για την Ευρώπη. «Ο στόχος μας δεν αποτιμάται σε αριθμούς. Αυτό που θέλουμε είναι οι πελάτες μας να είναι ικανοποιημένοι με τα προϊόντα μας. Για αυτό ακριβώς οι υπηρεσίες που παρέχουμε είναι εξαιρετικά σημαντικές για εμάς εξ ου και δεν επιλέγουμε το μοντέλο των άμεσων πωλήσεων», είχε δηλώσει η επικεφαλής προώθησης της BYD για την ευρωπαϊκή αγορά στο περιθώριο της πρόσφατης έκθεσης του Μονάχου.
Εν είδει υπενθύμισης η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει επίσημη έρευνα σχετικά με τυχόν κρατικές επιδοτήσεις σε αυτοκινητοβιομηχανίες –κινεζικές, ευρωπαϊκές και αμερικανικές- που παράγουν ΕV στην Κίνα με προορισμό την Ευρώπη, απολαμβάνοντας οφέλη που δημιουργούν στρεβλώσεις στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.
Σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον της BYD στην Χιλή, η χώρα της Λατινικής Αμερικής διαθέτει τα πλουσιότερα κοιτάσματα λιθίου, ενός υλικού εξαιρετικά πολύτιμου για τις μπαταρίες και την ηλεκτροκίνηση εξ ου και σύσσωμη η ηγεσία της κινεζικής φίρμας πραγματοποίησε επίσκεψη με σκοπό τις διαπραγματεύσεις για την εφαρμογή νέων μεθόδων εξόρυξης. Παράλληλα βολιδοσκοπεί και την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου κατασκευής καθοδίων μπαταριών σε συνεργασία με την κυρίαρχη στην τοπική αγορά σε ό,τι αφορά την παραγωγή λιθίου, Sociedad Quimica y Mineral de Chlile (SQM).
Ταυτόχρονα με τα παραπάνω, η BYD επεξεργάζεται σχέδιο κατασκευής εργοστασίου παραγωγής οχημάτων στο Μεξικό το οποίο επίσης επισκέφτηκε η ηγεσία της στα τέλη του προηγούμενου μήνα, αλλά και «ηλεκτρικού» εργοστασίου στην Βραζιλία το οποίο θα αποτελέσει το πρώτο του είδους του κινέζου κατασκευαστή εκτός Ασίας.