Aν και το Kodiaq πρωτοεμφανίστηκε μόλις το 2016, αποτελεί ένα από τα πλέον καθιερωμένα δείγματα της κατηγορίας των μεγάλων SUV έχοντας εξαργυρώσει την «εντιμότητα» των χαρακτηριστικών του και την ισορροπία ανάμεσα σε χρηστικότητα και προσιτότητα με παραπάνω από 840.000 πωλήσεις. Με αυτό δεδομένο η νέα, δεύτερη κατά σειρά γενιά του δεν επιχειρεί να εφεύρει την πυρίτιδα, με την Skoda να φροντίζει ωστόσο να βελτιώσει κάθε πτυχή του πληθωρικού SUV, προσθέτοντας όλα εκείνα τα στοιχεία που αποτελούν απαίτηση ενός σύγχρονου οικογενειάρχη.
Κατά τις συνήθειές της, η τσεχική φίρμα ακολουθεί την εξελικτική οδό σε ό,τι αφορά την μεταβολή των σχεδιαστικών χαρακτηριστικών και της σιλουέτας του μοντέλου. Παρά τις ομοιότητες, αξίζει να σημειωθεί ότι το μήκος έχει αυξηθεί κατά 6,1 εκ. φτάνοντας τα 4,758 μ. χωρίς αυτή η μεταβολή να επηρεάζει το μεταξόνιο που παραμένει στα 2,791 μ. Ως αποτέλεσμα τα οφέλη από την αύξηση του μήκους γίνονται αντιληπτά στον χώρο αποσκευών ή/και στην τρίτη σειρά καθισμάτων.
Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους λεπτομέρειες του σχεδιασμού, σύμφωνα με τις συστάσεις το Kodiaq δίνει μια γεύση από το νέο σχεδιαστικό κώδικα της Skoda «Modern Solide» o οποίος θα επηρεάσει όλα τα νέα μοντέλα της φίρμας από το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας και εφεξής. Έτσι στην όψη του νέου Kodiaq ξεχωρίζουν τα διαφορετικά σχεδιασμένα διαιρούμενα φωτιστικά σώματα που μπορούν να επιλεγούν και με τεχνολογία matrix LED καθώς και μια νέα και προαιρετικά φωτιζόμενη γρίλια, ενώ στο πίσω τμήμα τα χαρακτηριστικά σε μοτίβο C φώτα έχουν αποκτήσει μια διαφορετική και πιο λαμπερή αισθητική.
Παρά την σχεδιαστική συνάφεια με τον μέχρι σήμερα γνωστό εαυτό του και τις αντίστοιχες αναλογίες η Skoda έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη βελτίωση της συνολικής αεροδυναμικής με στοχευμένες παρεμβάσεις όπως η τοποθέτηση AirCurtains στις εισαγωγές αέρα, οι αεροδυναμικοί τροχοί, το μεγαλύτερο spoiler πίσω αλλά και το διαφορετικό σμίλεμα των πλευρικών μεταλλικών επιφανειών και οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή σε 0.282.
Η σημαντικότερη αλλαγή προέρχεται από την αναδιάταξη της γκάμας η οποία πλέον ξεκινά με σύνολο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, τον TSI του 1,5 λίτρου με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt σε εκδοχή ισχύος 150 ίππων και συνεχίζει με τρεις δίλιτρες επιλογές, μία βενζίνης επίσης με ήπια υβριδική τεχνολογία και σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων με ισχύ 204 ίππων καθώς και δύο diesel μοτέρ με ισχύ 150 και 193 ίππων.
Η σημαντικότερη προσθήκη ωστόσο προκύπτει από την είσοδο της plug-in υβριδικής τεχνολογίας στις επιλογές του SUV καθώς, η ευρεία αποδοχή και απήχηση των SUV σε ιδιώτες όσο και εταιρικούς χρήστες έπεισε την Skoda να μην περιορίζει την συγκεκριμένη τεχνολογία σε προτάσεις όπως το Superb ή η Octavia.
Η plug-in υβριδική έκδοση του Kodiaq συνδυάζει τον κινητήρα TSI Evo του 1,5 λίτρου με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 19,7 kWh, σύμπλεγμα που προσφέρει συνδυαστική ισχύ 204 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χλμ. H φόρτιση μπαταρίας μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ 50 kW, σε φορτιστή DC διαδικασία που εξασφαλίζει την αναπλήρωση της ενέργειας έως το 80% σε 25 λεπτά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη έκδοση είναι εμπροσθοκίνητη και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο αποτελεί κοινή συνισταμένη όλων των εκδόσεων του Kodiaq. Σε ό,τι αφορά την τετρακίνηση, εξακολουθεί αυτονόητα να προσφέρεται στις ισχυρότερες εκδόσεις βενζίνης και diesel.
Στα ενδότερα, οι επιρροές σε σχεδίαση όσο και εξοπλισμό από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Enyaq είναι προφανείς με το Kodiaq να περιλαμβάνει στις επιλογές του ακόμα και το χαρακτηριστικό δέρμα των επενδύσεων με τις διακριτές ραφές. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί μια νέα οθόνη 10,0 ή προαιρετικά 13,0 ιντσών η οποία φιλοξενεί την τελευταία εκδοχή του infotainment της Skoda. Συμπληρώνεται από ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,0 ιντσών και προαιρετικά από head-up display.
Χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα διακρίνεται η διαμόρφωση που η Skoda αποκαλεί Smart Dials και έγκειται σε τρεις περιστροφικούς διακόπτες με οθόνη στην επιφάνεια τους μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει εύκολα και γρήγορα τον κλιματισμό, την ένταση του ηχοσυστήματος, να επιλέξει πρόγραμμα οδήγησης αλλά και να κάνει zoom-in zoom out στους χάρτες του συστήματος πλοήγησης. Ο ανασχεδιασμός του θαλάμου έχει μεταφέρει τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στην κολώνα του τιμονιού απελευθερώνοντας τον χώρο της κεντρικής κονσόλας με τον αντίστοιχο αποθηκευτικό χώρο να έχει αυξηθεί κατά δύο λίτρα. Να σημειωθεί επίσης ότι εκτός από τις δύο θύρες USB C που διακρίνονται κάτω από τα Smart Dials δύο ακόμα έχουν τοποθετηθεί για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος.
Η μεταβολή στα γεωμετρικά μεγέθη του Kodiaq υπόσχεται λίγο περισσότερο χώρο για τους επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων τόσο κατά μήκος όσο καθ’ ύψος αλλά περισσότερη χωρητικότητα στο πορτ μπαγκάζ τόσο στην επταθέσια όσο και στην πενταθέσια έκδοση που ξεκινά από τα 910 λίτρα και φτάνει ως τα 2.105 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων (+40 λίτρα σε σχέση με την πρώτη γενιά του μοντέλου).
Αντιστοίχως το πορτ μπαγκάζ της επταθέσιας έκδοσης ξεκινά από τα 340 λίτρα και φτάνει έως 845 με την αναδίπλωση της τελευταίας σειράς καθισμάτων (+70 λίτρα σε σχέση με την πρώτη γενιά) και τα 2.035 λίτρα αν αναδιπλωθούν και οι δύο πίσω σειρές των καθισμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η plug-in υβριδική έκδοση θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμη ως πενταθέσια προσφέροντας χώρο αποσκευών που ξεκινά από το διόλου ευκαταφρόνητο μέγεθος των 745 λίτρων λόγο του όγκου της μπαταρίας.