Οι νέες εξελίξεις σε σχέση με τις προδιαγραφές Euro7 –το ευρωπαϊκό συμβούλιο συμφώνησε κατ΄αρχήν στην εφαρμογή μιας πιο ήπιας εκδοχής τους σε ότι αφορά τουλάχιστον τα επιβατικά και τα ελαφρά επαγγελματικά μοντέλα– επιφυλάσσουν ευχάριστες εκπλήξεις για τους λάτρεις των πιο παραδοσιακών «σχημάτων» επιδόσεων, δίνοντας παράταση σε κινητήρες εσωτερικής καύσης που όδευαν προς την έξοδο με δεδομένο ότι η εκ νέου επένδυση σε αυτούς προκειμένου να συμβαδίζουν με τις προδιαγραφές Euro 7 στην αρχική τους μορφή και οι παράλληλες επενδύσεις για την ηλεκτροκίνηση, είχε κριθεί επιχειρηματικά ασύμφορη.
Η παραπάνω «έξοδος» τους από την σκηνή των επιδόσεων δείχνει να παίρνει αναβολή με την Alfa Romeo να επανεξετάζει ήδη την παράταση ζωής για τον V6 κινητήρα των 2,9 λίτρων που συναντάμε στις εκδόσεις Quadrifoglio Verde των Giulia και Stelvio. Σε σχετική ερώτηση για το κατά πόσο η Alfa Romeo θα επιμηκύνει τον κύκλο ζωής του επίμαχου V6 ο επικεφαλής της ιταλικής φίρμας, J. P Imparato δήλωσε ότι «η απάντηση είναι ναι εν αναμονή των εξελίξεων σχετικά με τις προδιαγραφές Euro 7 που αναμένονται φέτος. Θα θέλαμε κάτι που να συμβαδίζει με τις νέες προδιαγραφές, θα ήταν ενδιαφέρον».
Εν είδει υπενθύμισης οι προδιαγραφές Euro 7 θα ισχύσουν από τον Ιούλιο του 2025, ωστόσο με βάση μια νέα εξέλιξη θα είναι –τελικώς- πιο ευνοϊκές για τις αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέποντας υψηλότερα όρια. Ειδικότερα οι αρμόδιοι υπουργοί της ΕΕ φέρονται να έχουν ήδη συμφωνήσει οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με την ισχύουσα προδιαγραφή Euro 6e. Η διαφορά αναμένεται να υπάρξει στα επίπεδα μονοξειδίου του άνθρακα και οξειδίου αζώτου ενώ θα υπάρξει και πρόβλεψη για τις εκπομπές μικροσωματιδίων από τα ελαστικά και τα φρένα. Σημαντικότερες θα είναι οι αλλαγές σε ό,τι αφορά τα βαρέα οχήματα είτε πρόκειται για φορτηγά είτε για λεωφορεία. Βέβαια οι σχετικές τιμές θα γίνουν γνωστές με την δημοσιοποίηση του σχετικού νομοσχεδίου κάτι που αναμένεται να συμβεί σχετικά σύντομα.
Επιστρέφοντας στο πώς μεταφράζει η Alfa τη νέα εξέλιξη, αν και ο επικεφαλής της Alfa δεν αποκάλυψε τις μελλοντικές εφαρμογές στις οποίες θα αξιοποιηθεί ο V6 κινητήρας, αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από τα παραπάνω μοντέλα, το μοτέρ σε παραλλαγή 3,0 λίτρων αξιοποιήθηκε προσφάτως και στην 33 Stradale ενώ εφοδιάζει εξίσου τις περιορισμένης παραγωγής Giulia GTA, GTA και την SWB Zagato. Μετά την ενθουσιώδη αποδοχή για την 33 Stradale η ιταλική φίρμα έσπευσε να προαναγγείλει και ένα δεύτερο αντίστοιχου ύφους supercar το οποίο όμως είχε ανακοινώσει αρχικά ότι θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Πλέον με φόντο τη νέα εξέλιξη δεν αποκλείεται να ξαναδούμε τον V6 σε πρωταγωνιστικό ρόλο όπως ισχύει και για την 33 Stradale με τη διττή φύση καθώς είναι ή μάλλον, για την ακρίβεια ήταν (το τιράζ εξαντλήθηκε ήδη), διαθέσιμη τόσο με τον συγκεκριμένο κινητήρα όσο και ως ηλεκτροκίνητη. Δεν θα αποτελούσε έκπληξη να ισχύσει ακριβώς το ίδιο και για το νέο supercar το οποίο, σύμφωνα με τις συστάσεις, θα πρέπει να αναμένεται το 2026.
Ανεξαρτήτως των εξελίξεων σχετικά με την Alfa, η ηπιότερη εκδοχή των προδιαγραφών Euro 7 δεν αναμένεται να δώσει παράταση ζωής μόνο σε αυτοκίνητα που βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας επιδόσεων αλλά κυρίως σε όσα βρίσκονται στο άλλο άκρο της γκάμας καθώς πολλές ήταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δήλωναν ότι η αναμόρφωση ενός supermini προκειμένου να συμβαδίζει με τις προδιαγραφές Euro 7 ήταν εξαιρετικά ασύμφορη επιχειρηματικά με δεδομένη και την παράλληλη στόχευση στην ηλεκτροκίνηση. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Ford η οποία ήδη έχει διακόψει την παραγωγή του Fiesta το οποίο δεν θα επανέλθει όσο και της VW η οποία ακόμα διερευνά το ενδεχόμενο εξέλιξης ενός νέου Polo με συμβατικούς κινητήρες.