Η γερμανική φίρμα ανακοίνωσε την επάνοδο του φιλόδοξου project Trinity, ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου με το status της ναυαρχίδας το οποίο αρχικά είχε συστηθεί ως το μοντέλο που θα έφερνε σε δύσκολη θέση την Tesla.
Σύμφωνα με τις νεότερες συστάσεις του ομίλου, το Trinity θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο του Zwickau σε χρόνο που δεδομένα θα υπερβεί το 2026 οπότε και ήταν ο πρώτος σχεδιασμός για την έναρξη παραγωγής του ο οποίος και άλλαξε όταν ανέλαβε τα ηνία του ομίλου ο Oliver Blume που μετέθεσε το συγκεκριμένο project προκειμένου να εξομαλυνθούν οι παρατηρούμενες καθυστερήσεις στην μονάδα λογισμικού του ομίλου Cariad.
Σε κάθε περίπτωση το Trinity που θα πρέπει να αναμένεται προς τα τέλη της δεκαετίας θα είναι ό,τι πιο εξελιγμένο έχει να επιδείξει η VW, έχοντας ως αφετηρία την νέα αρχιτεκτονική SSP η οποία θα βασίζεται σε νέο σύμπλεγμα λογισμικών το οποίο θα επιτρέπει στο μοντέλο, δυνατότητες πλήρους αυτόνομης οδήγησης (επιπέδου 4), χρόνους φόρτισης εφάμιλλους του ανεφοδιασμού ενός συμβατικού αυτοκινήτου με βενζίνη/diesel καθώς και πρωτόγνωρα επίπεδα ηλεκτρικής αυτονομίας.
Να σημειωθεί ότι αρχικά η VW είχε προγραμματίσει να χτίσει ένα νέο εργοστάσιο, επενδύοντας δύο δισεκατομμύρια ευρώ προκειμένου να παράγει το Trinity, ωστόσο πλέον όπως ανακοίνωσε αυτό θα κατασκευάζεται στο Zwickau, σε μια απόφαση που προφανώς έχει ως φόντο την ρευστότητα που πλήττει τις ηλεκτρικές επιδιώξεις των αυτοκινητοβιομηχανιών (αυξημένα κόστη ενέργειας, «made in china» μπαταρίες, νέο θολό εμπορικό τοπίο μεταξύ Κίνας και EE, διείσδυση των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών, διελκυστίνδα δασμών ΕΕ και Βρετανών, Euro 7 αλλά και υποχώρηση της ζήτησης EV απουσία κρατικών κινήτρων στην ευρωπαϊκή επικράτεια και υψηλού πληθωρισμού- για να αναφέρουμε ορισμένες πτυχές του πολυσύνθετου παζλ που έχουν να αντιμετωπίσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες).
Εξίσου ενδεικτικό του προβλήματος είναι ότι προσφάτως η VW ανακοίνωσε την μείωση στις βάρδιες (θα τεθεί σε εφαρμογή από το τέλος της χρονιάς) στο «ηλεκτρικό» Ζwickau όπου κατασκευάζονται τα ID.3, ID.4, ID.5, Cupra Born και Audi Q4 e-tron επικαλούμενη την χαμηλή ζήτηση. Να σημειωθεί ότι η VW έχει επενδύσει αρκετά εκατομμύρια για την ηλεκτρική αναμόρφωση του Zwickau το οποίο αποτελεί το κέντρο παραγωγής των ηλεκτρικών της και κατά τη διάρκεια του 2022 παρήγαγε 218.000 μονάδες έχοντας δυναμικότητα 360.000 μονάδων.
Εξίσου χαρακτηριστική των σύγχρονων τάσεων είναι η πρόσφατη απόφαση του ομίλου Stellantis να μειώσει την παραγωγή του Fiat 500e, του τρίτου δημοφιλέστερου ηλεκτρικού στην Ευρώπη για το 2022 καθώς και μοντέλων της Maserati στο ιταλικό εργοστάσιο του Mirafiori.
Εκτός από την «ανάταξη» του Trinity και τις εξελίξεις στο Zwickau, η VW ανακοίνωσε επίσης ότι το Wolfsburg θα είναι το εργοστάσιο που θα υποδεχτεί την νέα ηλεκτρική γενιά του Golf το οποίο θα έχει επίσης ως αφετηρία την αρχιτεκτονική SSP και θα πρέπει επίσης να αναμένεται περί τα τέλη της δεκαετίας με δεδομένο ότι η παραγωγή μοντέλων με αφετηρία το συγκεκριμένο δάπεδο θα ξεκινήσει κοντά στο 2030. Σε ό,τι αφορά τα αμεσότερα ηλεκτρικά σχέδια για το εργοστάσιο του Wolfsburg, από το 2026 θα αναλάβει να κατασκευάζει την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Tiguan που προσφάτως υποδέχτηκε τη νέα γενιά του.