Η 911 αποτελεί διαχρονικά από τα αγαπημένα παιχνίδια των απανταχού θιασωτών των αγωνιστικών επιδιώξεων. Το status του μοντέλου ως του απόλυτου «sportscar icon» δείχνει να κεντρίζει σταθερά το ενδιαφέρον όσων ορκίζονται στις επιδόσεις, τροφοδοτούμενο φυσικά συνεχώς και από την ίδια την Porsche που φροντίζει να παράγει πάμπολλες παραλλαγές της 911 με αγωνιστικό pedigree.
Mέχρι χθες σύγχρονη κορυφαία του… χορού των εργοστασιακών αγωνιστικών Porsche υπήρξε η έκδοση 911 GT3 RS που η γερμανική φίρμα σύστησε πριν περίπου δύο χρόνια με αυτονόητη αφετηρία τη γενιά 992. Πάντα όμως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης ακόμα και σε μια τόσο ακραία κατασκευή, με την γερμανική φίρμα να συστήνει σήμερα μια ακόμα πιο σκληροπυρηνική έκδοση με την ονομασία GT3 R rennsport η οποία περιορίζει μεν το πεδίο δράσης της στις αγωνιστικές πίστες καθώς δεν είναι νόμιμη για χρήση στο δημόσιο οδικό δίκτυο, αλλά δεν υπόκειται σε κανένα άλλο περιορισμό ή προδιαγραφή που να υπαγορεύονται από την FIA.
Η νέα έκδοση παίρνει λοιπόν ως αφετηρία την GT3 R αίροντας κάθε περιορισμό που προϋποθέτει η συμμετοχή σε κάποια συντεταγμένη διοργάνωση της FIA και θέτει στο επίκεντρο τις «αγνές» επιδόσεις χωρίς όρια, με προορισμό «αυτοσχέδιες» track days υπό την στέγη της Porsche και την συμμετοχή ανήσυχων εκατομμυριούχων. Η κρίσιμη πληροφορία που επίσης αξίζει να συγκρατήσει κανείς είναι ότι η rennsport θα κατασκευαστεί σε μόλις 77 αντίτυπα κάθε ένα από τα οποία κοστίζει 951.000 ευρώ.
Με εφαλτήριο την απουσία κανόνων που να την περιορίζουν, η «συνταγή» που ακολούθησε η Porsche είναι απλή και εστιάζει αφενός στην «εξαγωγή» όσο το δυνατόν περισσότερων ίππων από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 4,2 λίτρων και αφετέρου στην επίτευξη του δυνατού χαμηλότερου βάρους το οποίο διαμορφώνεται σε 1.240 κιλά, εξασφαλίζοντας αναλογία 500 ίππων/τόνο.
Σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος ο επίπεδος εξακύλινδρος boxer κινητήρας αποδίδει 620 ίππους μέγεθος που μεταφράζεται σε 148 ίππους/λίτρο κυβισμού και αποτελεί ρεκόρ για ατμοσφαιρικό μοτέρ αγωνιστικού GT. Κλειδί για τις επιδόσεις του κινητήρα αποτελεί ο σχεδιασμός του προκειμένου να καταναλώνει καύσιμο Ε25 κάτι που επέτρεψε στους μηχανικούς της Porsche να αυξήσουν τον λόγο συμπίεσης και να μεταβάλλουν τον χρονισμό ανάφλεξης. Φυσικά την αναβαθμισμένη φύση του μοτέρ συμπληρώνουν ειδικά σχεδιασμένα για την περίσταση πιστόνια και μπιέλες με αποτέλεσμα το μέγιστο όριων σ.α.λ. να διαμορφώνεται σε 9.400 σ.α.λ. αντί 9.000 στην περίπτωση της GT3 RS.
To σύνολο συμπληρώνει ένα σειριακό κιβώτιο έξι σχέσεων όπως επιβάλλει ο αγωνιστικός προσανατολισμός της έκδοσης. Η ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα που εφοδιάζεται για όλους τους ευνόητους λόγους με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες της θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρεις παραλλαγές σε ό,τι αφορά το σύστημα εξαγωγής, αναλόγως με τα επίπεδα θορύβου που επιθυμούν αυτό να παράγει. Ενδεικτικά θα πούμε μόνο ότι η πιο ακραία εκδοχή δεν φέρει κανενός είδους σιγαστήρα που να περιορίζει τον ήχο αν και αυτό μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για αγώνες σε πίστες όπου υπάρχουν σχετικά όρια.
Όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από μια έκδοση του είδους, η ανάρτηση που αποτελείται από διπλά ψαλίδα μπροστά και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω είναι πλήρως ρυθμιζόμενη. Ειδικότερα, τα αμορτισέρ με την υπογραφή kW προσφέρουν πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις ενώ η rennsport διαθέτει ελαστικά slick της Michelin ειδικά σχεδιασμένα για την περίσταση και με την ιδιότητα να προσφέρουν πιο αβίαστες επιδόσεις και να φτάνουν πιο γρήγορα στην επιθυμητή θερμοκρασία, κάτι που θα αποδειχθεί ιδιαιτέρως χρήσιμο στους ερασιτέχνες οδηγούς της.
Να σημειωθεί ότι σχεδιαστικά η rennsport μοιράζεται μόνο το καπό και την οροφή με τις GT3 R και RS καθώς η μη συμμόρφωση με τους κανονισμούς της FIA έχει δώσει μια εντελώς άλλη κατεύθυνση στο αεροδυναμικό πακέτο της έκδοσης που φροντίζει τόσο για την επίτευξη των μέγιστων επιδόσεων όσο σε μια πλήρη νοήματος εμφάνιση.
Επιπλέον, το εσωτερικό της νέας έκδοσης δεν είναι τόσο απογυμνωμένο όσο οι μέχρι σήμερα αγωνιστικές Porsche 911. Ο κλωβός ασφαλείας προδιαγραφών FIA έχει αυτονόητα διατηρηθεί ωστόσο έχουν προστεθεί ορισμένες σχεδιαστικές και τεχνολογικές λεπτομέρειες που δεν συναντά κανείς σε αγωνιστικά όπως οι δυο κάμερες αντί καθρεφτών που τροφοδοτούν με εικόνα ισάριθμες οθόνες που έχουν προστεθεί στο εσωτερικό.