Η Valhalla αποτελεί ένα πολυδιάστατο φιλόδοξο project από μέρους της Aston Martin το οποίο μετράει αρκετά χρόνια εξέλιξης με δεδομένο ότι πρωτοανακοινώθηκε το 2019. H βρετανική φίρμα έχει δημοσιοποιήσει στοιχεία για την σχεδίαση, το εσωτερικό αλλά και ορισμένα για τον V8 υβριδικό σύνολο με το οποίο θα εφοδιάζεται. Πλέον επανέρχεται συμπληρώνοντας μερικά ακόμα κομμάτια του παζλ σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του εξωτικού supercar αλλά και αναφορικά με τον χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης της διαδικασίας.
Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία, κάπως αυτονόητα ίσως, η Valhalla θα αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της φίρμας από την εμπλοκή της με την Formula 1. «Είναι μεγάλο πλεονέκτημα για μια αυτοκινητοβιομηχανία να έχει πρόσβαση στην εξειδικευμένη τεχνογνωσία μιας ομάδας Formula1. Οι μηχανικοί της F1 αναζητούν συνεχώς νέα όρια σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις έχοντας εξελίξει ένα σκεπτικό και μια τεχνογνωσία που αποσκοπεί στην γρήγορη επίλυση προβλημάτων. Με αυτή την τεχνογνωσία διαθέσιμη μπορούμε να μεταφέρουμε εύκολα την τεχνολογία F1 σε ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για το δρόμο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής μηχανικός της Aston Martin Performance Technologies, Claudio Santoni.
Σε πρακτικό επίπεδο τα παραπάνω μεταφράζονται σε ένα εντατικό πρόγραμμα προσομοιώσεων καθώς σύμφωνα με τις συστάσεις το 90% των χαρακτηριστικών και του «στησίματος» της Valhalla έχει προκύψει από προσομοιώσεις και μόλις το 10% από δοκιμές. Ίσως αυτό εξηγεί εν μέρει και το σχετικά χρονοβόρο πρόγραμμα εξέλιξης της Valhalla που πρωτοανακοινώθηκε το 2019 ως υβριδικό supercar με κινητήρα V6, «αναβαθμίστηκε» το 2021 αντικαθιστώντας τον V6 με V8 και πλέον όπως γνωστοποιούν από την Aston Martin, θα περάσει σε κανονικό πρόγραμμα δοκιμών εξέλιξης σε πραγματικές συνθήκες έως το τέλος της χρονιάς.
Όπως ακριβώς περιμένει κανείς από ένα αντίστοιχο supercar, σημαίνοντα ρόλο στην εξέλιξη και στη διαμόρφωσή του διαδραματίζει η αεροδυναμική με προφανείς τις επιρροές από την Formula 1. Όπως επισημαίνει η Aston Martin, o σχεδιασμός του κάτω μέρους της Valhalla αποτελεί κλειδί για την μέγιστη παραγωγή κάθετης δύναμης. Αυτή σε συνάρτηση και με τα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία που έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο σκαρί του supercar, διαμορφώνεται σε 600+ κιλά, σε ταχύτητες έως και 250 χλμ./ώρα.
Επίσης βάσει των όσων έχει γνωστοποιήσει η βρετανική φίρμα η θέση του οδηγού θα προσομοιάζει πολύ στα μονοθέσια της F1 καθώς έχει κατασκευαστεί ένα επιπλέον, ψευδές πάτωμα που επιτρέπει μια ιδιάζουσα θέση στον οδηγό σε συνάρτηση και με τα έντονα κεκλιμένα καθίσματα που κατασκευάζονται από ανθρακόνημα.
Σε ό,τι αφορά το υβριδικό σύνολο, εκτός από την παρουσία του V8, η Aston Martin έχει ανακοινώσει ότι θα συνεργάζεται με τρία ηλεκτρικά μοτέρ, δύο τοποθετημένα μπροστά και ένα ενσωματωμένο στο σύστημα μετάδοσης. Σύμφωνα με τις νεότερες συστάσεις η συνδυαστική ισχύς του συνόλου θα ανέλθει σε 1.010 ίππους. Να σημειωθεί ότι οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν και ως σύστημα διαχείρισης ροπής, στοιχείο από το οποίο προκύπτει και μια παραδοξότητα καθώς η Valhalla δεν διαθέτει κιβώτιο με όπισθεν καθώς τη συγκεκριμένη λειτουργία αναλαμβάνουν οι μπροστινοί ηλεκτροκινητήρες.
Όπως και να έχει θα μάθουμε περισσότερα σύντομα όταν η Valhalla αγγίξει άσφαλτο ως δοκιμαστικό πρωτότυπο πριν περάσει στην παραγωγή από τα τέλη της επόμενης χρονιάς πιθανότατα οπότε και θα κατασκευαστεί σε 999 αντίτυπα.