Η Lexus ανακοίνωσε ότι με εφαλτήριο την προσεχή έκθεση αυτοκινήτου του Τόκυο που ανοίγει αυλαία στις 26 Οκτωβρίου, θα παρουσιάσει ένα πρωτότυπο μοντέλο, προπομπό της νέας γενιάς ηλεκτροκίνητων που ετοιμάζει και η οποία θα συνοδεύεται από πλείστες καινοτομίες.
Μία από αυτές θα είναι η αρθρωτή αρχιτεκτονική του καθώς ο όμιλος Toyota έχει ήδη ανακοινώσει ότι σχεδιάζει μια διαφορετική μέθοδο παραγωγής ηλεκτροκίνητων, αξιοποιώντας την μέθοδο «Giga Casting», επί της ουσίας γιγάντιες πρέσες που επιτρέπουν την συναρμογή πολλών περισσότερων εξαρτημάτων ταυτόχρονα μειώνοντας τον χρόνο, το κόστος παραγωγής αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της συνολικής διαδικασίας.
Επιπλέον, οι νέες μέθοδοι παραγωγής αναμένεται να εξασφαλίσουν και σημαντικά οφέλη τόσο σε ό,τι αφορά τις κατασκευές αυτές καθ΄αυτές καθώς, η αξιοποίησή της θα έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου αλλά και χαμηλότερο βάρος καθώς η χρήση μεγαλύτερων «συμπλεγμάτων» αντί χιλιάδων μικρών εξαρτημάτων απαιτούν αυτονόητα λιγότερα σημεία σύνδεσης. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τις επίσημες συστάσεις, η συγκεκριμένη μέθοδος θα επιτρέπει επίσης αλλαγές στα καλούπια που θα χρησιμοποιούνται για την παραγωγή σε χρόνο 20 λεπτών αντί περίπου μιας ημέρας που απαιτείται σήμερα.
Ο όμιλος Toyota έχει ήδη δώσει πρωτότυπα κατασκευαστικά δείγματα γραφής του συγκεκριμένου σκεπτικού σύμφωνα με το οποίο ένα ηλεκτρικό στο μέλλον θα αποτελείται ουσιαστικά από τρία τμήματα, με τον ηλεκτροκινητηρα, το σύστημα διεύθυνσης και την ανάρτηση να τοποθετούνται στο πρώτο, την μπαταρία στο μεσαίο και το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ και την πίσω ανάρτηση στο τρίτο σε συνδυασμό με ό,τι βρίσκεται φυσικά πάνω και γύρω από αυτά.
Πλην της παραπάνω κατασκευαστικής λογικής που θα αναλάβει να συστήσει το πρωτότυπο μοντέλο της Lexus στην έκθεση του Tόκυο, θα δώσει και μια γεύση από τη νέα γενιά μπαταριών που ετοιμάζει ο όμιλος Toyota και οι οποίες, ήδη από το 2026 θα εξασφαλίζουν αυτονομία 800 χλμ. Σύμφωνα με τις σχετικές συστάσεις θα πρόκειται για μπαταρίες ιόντων λιθίου αλλά με δύο πόλους που εκτός από την υψηλότερη ενεργειακή απόδοση θα διασφαλίζουν και ταχύτερους χρόνους φόρτισης έως και κατά 20%.
Τα παραπάνω θα συνοδεύονται και από ένα εντελώς καινούριο λογισμικό διαχείρισης που θα φροντίζει να πλαισιώσει κατάλληλα τις παραπάνω καινοτομίες. Επιπλέον αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Toyota έχει ανακοινώσει επίσης την τοποθέτηση μπαταριών με ξηρό ηλεκτρολύτη από το 2027, τεχνολογία από την οποία αυτονόητα θα επωφεληθεί τόσο η Lexus όσο και η Toyota και η οποία θα προσφέρει αρχικά ηλεκτρική αυτονομία 1.000 χλμ. και σε δεύτερο χρόνο 1.200 χλμ., εξασφαλίζοντας παράλληλα εξαιρετικά γρήγορους χρόνους σε ό,τι αφορά την αναπλήρωση ενέργειας καθώς η επαναφόρτιση έως το 80% θα απαιτεί μόλις 10 λεπτά.
Σε ό,τι αφορά το πρωτότυπο της Lexus που θα παρουσιαστεί στην ιαπωνική έκθεση, προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστά στοιχεία που αφορούν την κατηγορία την οποία θα εκπροσωπεί, ωστόσο όπως γνωστοποιούν οι Ιάπωνες θα οδηγήσει σε μια αντίστοιχη έκδοση παραγωγής από το 2026.