Την διακοπή παραγωγής πετρελαιοκινητήρων και αντίστοιχων εκδόσεων από τις αρχές του 2024 ανακοίνωσε η Volvo στο πλαίσιο της Climate Week στην νέα Υόρκη, επικαλούμενη την αλλαγή στην νοοτροπία των καταναλωτών και των αλλαγών στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Θα άξιζε ίσως να σημειωθεί ότι έως το 2019 η πλειονότητα των Volvo –και όχι μόνο-  που πωλούνταν στην Ευρώπη εφοδιάζονταν με πετρελαιοκινητήρες, ενώ τα ηλεκτρικά εκπροσωπούσαν μόνο ένα μικρό ποσοστό των πωλήσεων των Σουηδών. Σύμφωνα με τους ίδιους σήμερα η συγκεκριμένη τάση έχει αναστραφεί πλήρως σήμερα με τις πωλήσεις να αφορούν αμιγώς ηλεκτροκίνητα ή plug-in υβριδικά μοντέλα.

Η απόφαση της Volvo να διακόψει στο άμεσο μέλλον την παραγωγή diesel κινητήρων έρχεται περίπου ένα χρόνο μετά από την απεμπλοκή της από την Aurobay τον Νοέμβριο του 2022, μια κοινοπραξία η οποία  εξελίσσει και κατασκευάζει με την συνδρομή των Σουηδών όλους τους κινητήρες diesel και βενζίνης που εφοδίαζαν τα μοντέλα τους. Εξάλλου σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η Volvο, ο σχεδιασμός της προβλέπει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της έως το 2030 καθώς και την μετατροπή της σε μια απολύτως κλιματικά ουδέτερη αυτοκινητοβιομηχανία με ορίζοντα το 2040.

«Οι ηλεκτροκινητήρες είναι το μέλλον μας και είναι ανώτεροι από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Προσφέρουν σαφώς χαμηλότερα επίπεδα θορύβου και κραδασμών, έχουν χαμηλότερο κόστος συντήρησης και φυσικά μηδενικές εκπομπές ρύπων», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Volvo, Jim Rowan στο πλαίσιο της εκδήλωσης Climate Week αιτιολογώντας την προοδευτική απεμπλοκή της σουηδικής φίρμας από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και επαναλαμβάνοντας την πρόθεσή της να προσφέρει έξι «τουλάχιστον» αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με ορίζοντα το 2026 συμπεριλαμβανομένων των ήδη γνωστών σειρών 30, 40 και του 90.