Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προέβη πριν λίγο καιρό σε ιδιαίτερα τολμηρές όσο και ευοίωνες ανακοινώσεις σε ό,τι αφορά τα σχέδιά της για την εξέλιξη των μπαταριών όσο και για τους στόχους της σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. Σε αυτό το πλαίσιο, η Toyota έχει ανακοινώσει επίσης την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου το οποίο θα αναλάβει από το 2026 την παραγωγή νέας γενιάς ηλεκτρικών μοντέλων που θα εφοδιάζονται με τις νέας τεχνολογίας μπαταρίες για τις δυνατότητες των οποίων δίνει πλέον περισσότερες και ενδιαφέρουσες διευκρινίσεις.
Σύμφωνα με αυτές, o όμιλος Toyota εξελίσσει τέσσερις νέους τύπους μπαταριών με καινούρια τεχνολογία, οι τρεις εκ των οποίων θα αξιοποιούν υγρό ηλεκτρολύτη και ένας θα βασίζεται στην καινοτόμο νέα τεχνολογία ξηρού ηλεκτρολύτη. Κατά τις εκτιμήσεις των Ιαπώνων οι νέας γενιάς μπαταρίες θα εφοδιάσουν περίπου 1,7 εκατομμύρια EV από τα συνολικά 3,5 εκ. μονάδες που σχεδιάζει να διαθέσει η ιαπωνική φίρμα έως το 2030.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις νέες μπαταρίες, οι νέας γενιάς συστοιχίες με υγρό ηλεκτρολύτη θα ενσωματώσουν μια σειρά βελτιώσεων που θα αφορούν τόσο την ενεργειακή απόδοσή τους και τις ταχύτητες φόρτισης όσο και το κόστος της παραγωγής τους με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τις τιμές των μελλοντικών ηλεκτρικών Toyota.
Η ιαπωνική φίρμα έδωσε στη δημοσιότητα ένα κατατοπιστικό πίνακα με τα σχετικά σχέδιά της σύμφωνα με τον οποίο, από το 2026 θα πρέπει να περιμένουμε το πρώτο δείγμα γραφής της νέας γενιάς μπαταριών με εξελιγμένη τεχνολογία ιόντων λιθίου η οποία θα υπόσχεται αυτονομία μεγαλύτερη των 800 χλμ. και ταχύτερη φόρτιση καθώς η αναπλήρωση της ενέργειας έως το 80% θα απαιτεί περίπου 20 λεπτά. Για λόγους σύγκρισης η Toyota αναφέρει επίσης ότι το bZ4X με τις μπαταρίες μονού πόλου αυτονομίας 500 χλμ. απαιτεί σήμερα 30 λεπτά για την επαναφόρτισή του. Παράλληλα, το «πρώτο κύμα» νέων μπαταριών υπόσχεται κατά 20% μικρότερο κόστος παραγωγής σε σχέση με τις συστοιχίες του bZ4X ενώ η Toyota φροντίζει να δώσει στις παραπάνω μπαταρίες των γενικό τίτλο «Performance».
Εκ παραλλήλου με τις παραπάνω μπαταρίες, η Toyota θα διαθέσει τη διετία 2026-2027 διπολικές μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου οι οποίες υπόσχονται να μειώσουν το σχετικό κόστος παραγωγής κατά 40% σε σχέση με τις μπαταρίες του bZ4X, ενώ θα προσφέρουν αυτονομία περίπου 600 χλμ. και τη δυνατότητα επαναφόρτισης σε μόλις μισή ώρα. Όπως διευκρινίζει η Toyota οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου θα αναλάβουν να καταστήσουν ακόμα δημοφιλέστερα τα ηλεκτρικά Toyota καθώς, όπως ήδη αναφέρθηκε θα επιτρέψουν τη δραστική περιστολή του κόστους παραγωγής τους. Εξάλλου η Toyota δίνει στις συγκεκριμένης τεχνολογίας συστοιχίες τον τίτλο «Popularisation».
Επόμενο βήμα, αναμένεται το 2027-2028, με μια νέα γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου, επίσης με δύο πόλους οι οποίες συνοδεύονται από τον χαρακτηρισμό «High Performance», θα προσφέρουν αυτονομία που θα υπερβαίνει τα 1.000 χλμ. και αναμένεται επίσης να έχουν μειωμένο κόστος παραγωγής έως και κατά 10%. Η φόρτισή τους έως το 80% αναμένεται να απαιτεί μόλις 20 λεπτά.
Η συνέχεια θα δοθεί την περίοδο 2027-2028 με την πρώτη γενιά μπαταριών στερεού τύπου η αυτονομία των οποίων θα ξεπερνά τα 1.000 χλμ. ενώ η επαναφόρτισή τους έως 80% θα απαιτεί μόλις 10 λεπτά. Προς το παρόν η ιαπωνική φίρμα δεν δίνει εκτιμήσεις για το κόστος κατασκευής των συγκεκριμένων μπαταριών καθώς, περισσότερες λεπτομέρειες αναμένεται να ανακοινωθούν εν ευθέτω χρόνω. Θα ακολουθήσει ένα δεύτερο πιο εξελιγμένο «κύμα» μπαταριών στερεού τύπου με προβλεπόμενη αυτονομία που θα ξεπερνά τα 1.200 χλμ. και για τις οποίες προς το παρόν η ιαπωνική φίρμα δεν έχει ανακοινώσει περισσότερα.
Αυτό που επισημαίνει ωστόσο για τις νέας γενιάς μπαταρίες ιόντων λιθίου που εξελίσσει, είναι ότι θα έχουν μικρότερο όγκο. Για την ακρίβεια, όπως τονίζει η Toyota, η νέα γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου και φωσφορικού σιδήρου λιθίου θα έχει ύψος έως και 12,0 εκατοστά έναντι 15,0 εκ. στην περίπτωση της τρέχουσας γενιάς του bZ4X. Αντιστοίχως στις ακόμα πιο προηγμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου που αναμένονται το 2027 και προορίζονται για υψηλών επιδόσεων ηλεκτροκίνητα με αυτονομία που θα υπερβαίνει τα 1.000 χλμ. το ύψος των μπαταριών αναμένεται να μειωθεί σε 10,0 εκ. Ο λόγος που αυτή η εξέλιξη προδιαγράφεται ιδιαίτερα σημαντική είναι, όπως εξηγεί η Toyota, o μικρότερος όγκος των συστοιχιών θα συμβάλλει στην μείωση του συνολικού ύψους της εκάστοτε κατασκευής, βελτιώνοντας σημαντικά την συνολική αεροδυναμική.