Οι τιμές σε βασικά τρόφιμα, όπως τα λαχανικά, το ελαιόλαδο και το φρέσκο γάλα, συνεχίζουν την ανηφορική τους πορεία, όχι μόνο σε σύγκριση με τον περασμένο χρόνο αλλά και σε μηνιαία βάση. Πριν ακόμη προστεθούν στη δύσκολη «εξίσωση» οι ελλείψεις που θα προκύψουν από την καταστροφή του Θεσσαλικού κάμπου, ο κ. Martin Brandenburger, πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς, εκτιμά ότι ο κλαδικός πληθωρισμός στα τρόφιμα και βασικά καταναλωτικά είδη συνεχίζεται, ωστόσο «εβδομάδα με την εβδομάδα θα υποχωρεί».
Στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης της εκπτωτικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ για την συνεργασία της με την UNICEF στο πρόγραμμα «Μαζί ενάντια στη βία κατά των παιδιών», ο Ελβετός manager της εν Ελλάδι θυγατρικής της Lidl σημείωσε ότι στο καλάθι των Ελλήνων καταναλωτών μπαίνουν λιγότερα προϊόντα, ενώ τα ψώνια γίνονται πλέον τις μέρες της μισθοδοσίας.
Όσο για το τι αγοράζουν τα νοικοκυριά, ο κ. Brandenburger σχολίασε πως επιλέγονται περισσότερο τα αναγκαία είδη διατροφής, αναφέροντας μάλιστα ότι «εξαιτίας του περιορισμού των εγχώριων εισοδημάτων οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο οικονομικές επιλογές και ενισχύεται πάρα πολύ η κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας, στην οποία η Lidl έχει μια πολύ διευρυμένη γκάμα κωδικολογίου».
Υπενθυμίζεται ότι το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας αντιστοιχεί πλέον στο 26,3% της αγοράς, με βάση τα τελευταία στοιχεία της Circana, που αφορούν στο πρώτο εξάμηνο.
Ερωτηθείς για τις επιπτώσεις του γενικού πληθωρισμού στην εταιρεία, ο κ. Brandenburger επεσήμανε ότι «ο πληθωρισμός όλους μας έχει επηρεάσει» και πρόσθεσε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι κόστος ενέργειας, το οποίο έχει διπλασιαστεί. Επίσης σημαντικό έξοδο είναι οι μεταφορές, ενώ επίπτωση στους δείκτες ρευστότητας έχει προκαλέσει και η αύξηση των επιτοκίων αναφέρει ο ot.gr.
Νέες μειώσεις τιμών
Το εμπορικό πλάνο της αλυσίδας προβλέπει την διεύρυνση εντός του μήνα της πρωτοβουλίας για μειωμένες τιμές, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αλυσίδας, ο οποίος όμως απέφυγε να αναφερθεί στο ποσοστό της έκπτωσης.
Σημειώνεται ότι η Lidl πριν λίγες μέρες ανακοίνωσε χαμηλές τιμές έως 35% σε περισσότερα από 200 προϊόντα. Η μείωση, ως αποτέλεσμα της «διαπραγματευτικής δύναμης του δικτύου της και σε συνεργασία με τους προμηθευτές της», όπως ανέφερε η σχετική ανακοίνωση, αφορά τόσο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όσο και επώνυμα.
Όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη της Lidl στην ελληνική αγορά, ο επικεφαλής της αλυσίδας περιορίστηκε στο να αναφέρει ότι «κινούνται σε ακολουθία με τους στόχους».
Θα συνεχιστούν οι συνεργασίες με Θεσσαλούς παραγωγούς
Οι συνεργασίες της Lidl με παραγωγούς από τη Θεσσαλία θα συνεχιστούν δήλωσε ο πρόεδρος της Lidl αναφερόμενος στις συνέπειες της φονικής πλημμύρας στην Κεντρική Ελλάδα, προσθέτοντας μάλιστα ότι θα γίνει προσπάθεια περαιτέρω υποστήριξής τους.
Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις που ενδεχομένως θα προκύψουν από την πρωτοφανή καταστροφή στις καλλιέργειες και στις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, ο ίδιος σημείωσε πως «δεν τίθεται θέμα επάρκειας αποθεμάτων».
Η Lidl στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας διαθέτει 16 καταστήματα, εκ των οποίων τα 7 και το logistics center στο Μεγαλοχώρι στα Τρίκαλα υπέστησαν ζημιές από την καταστροφική πλημμύρα, ενώ αντιμετώπισαν δυσκολίες στον ανεφοδιασμό λόγω των καταστροφών στο οδικό δίκτυο. Ωστόσο, από την Πέμπτη 14/9 τα καταστήματα έχουν επανέλθει στην κανονική τους λειτουργία.
Στο πλαίσιο της υποστήριξης των κατοίκων της Θεσσαλίας η Lidl έχει προχωρήσει σε έκπτωση 20% σε προϊόντα καθημερινών αναγκών στα καταστήματά της στην ευρύτερη περιοχή, πρωτοβουλία η οποία θα διατηρηθεί μέχρι σήμερα Σάββατο 16/9, ενώ επίσης διέθεσε άμεσα σε πλημμυροπαθείς γεύματα και είδη πρώτης ανάγκης όπως νερό, συνολικής αξίας άνω των 70 χιλ. ευρώ.