Ο μεγάλος αριθμός των τροχαίων, σε πολλές περιπτώσεις θανατηφόρων, ατυχημάτων στους δρόμους της ελληνικής επικράτειας αποτελούν τεράστιο βραχνά για το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Σε βαθμό που η λύση της αυστηροποίησης των ποινών για παραβάτες βασικών κανόνων οδήγησης είναι πλέον η μοναδική επιλογή.
Οι διαδοχικές συσκέψεις που έχουν πραγματοποιηθεί το τελευταίο διάστημα υπό τον αρμόδιο υπουργό, Γιάννη Οικονόμου, και μια σειρά από υψηλόβαθμά στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας και της Τροχαίας αυτόν ακριβώς τον σκοπό είχαν: πώς δηλαδή, μέσα από συγκεκριμένες και άμεσες παρεμβάσεις, θα βελτιωθούν οι συνθήκες στους δρόμους και θα μειωθούν οι συχνές παραβάσεις.
Στις διάρκεια αυτών των συναντήσεων τέθηκαν οι βασικοί άξονες:
Ο πρώτος αφορά την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με άμεση επιστροφή 50 αστυνομικών στην Τροχαία (θα ακολουθήσουν και άλλες επιστροφές τους επόμενους μήνες) και με αξιοποίηση και ενίσχυση των υλικοτεχνικών υποδομών επιτήρησης, αρχικά σε κεντρικούς δρόμους και μεγάλες οδικές αρτηρίες του Λεκανοπεδίου.
Η δεύτερη αφορά τη διαμόρφωση προτάσεων προς τα συναρμόδια Υπουργεία και Φορείς, ενός νέου πλαισίου του Κ.Ο.Κ., με έμφαση στην αυστηροποίηση των ποινών παραβάσεων, όπως:
- ο κόκκινος σηματοδότης
- το STOP
- η χρήση κινητού τηλεφώνου
- η ΛΕΑ
- η επιθετική οδήγηση
- το διπλοπαρκάρισμα
Σε ό,τι αφορά τις παραπάνω παραβάσεις, η πρόθεση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι η αφαίρεση τόσο των στοιχείων κυκλοφορίας όσο και της άδειας ικανότητας οδήγησης, να βαίνει κλιμακούμενη, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και την ενδεχόμενη υποτροπή του παραβάτη. Δηλαδή αρχικά να είναι πολύμηνη, κατόπιν πολυετής και τελικά οριστική.
Σε κάθε περίπτωση, θα ληφθεί ειδική μέριμνα έται ώστε οι ποινές που σχετίζονται με τις συγκεκριμένες παραβάσεις να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα.
Τι θα ισχύει με τα έκτακτα περισταστικά
Ταυτόχρονα στις προθέσεις του Υπουργείου ανήκει η επικαιροποίηση, ο επανασχεδιασμός και η βελτίωση της πρωτογενούς αντίδρασης και επέμβασης σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών στους δρόμους και ιδιαίτερα στον Κηφισό, με στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτατη αποφόρτιση και ομαλοποίηση της κυκλοφορίας.
Για το ζήτημα αυτό πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τον Διευθυντή του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ, αναπληρωτή Καθηγητή, Κωνσταντίνο Κεπαπτσόγλου -με τον οποίον είχε πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη στις 21 Αυγούστου- και τον Αναπληρωτή Διευθυντή του ΚΕ.ΜΕ.Α. (Κέντρο Μελετών Ασφάλειας), του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, κ. Νικόλαο Γερασιμίδη. Συμφωνήθηκε μεταξύ άλλων να γίνει λεπτομερής καταγραφή και επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων, υιοθετώντας παράλληλα τις βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών.
Ο στόχος είναι αφενός η διερεύνηση τρόπων άμεσης αντίδρασης (επαρκές παράλληλο δίκτυο, συντονισμός) και αφετέρου η συνειδητοποίηση από τους πολίτες ότι η ασφάλειά τους, σε έκτακτες περιπτώσεις, προϋποθέτει ικανό χρόνο εργασίας εκ μέρους των Αρχών. Σχεδιάζεται μάλιστα η δυνατότητα ενημέρωσης των οδηγών στο κινητό τηλέφωνο για τροχαία περιστατικά που συμβαίνουν στην κατεύθυνση πορείας τους.
Οι συσκέψεις θα συνεχιστούν, με τις αντίστοιχες ομάδες εργασίας που συγκροτήθηκαν και θα επεκταθούν και στον χώρο των τεχνολογιών αποτροπής των ατυχημάτων και ηλεκτρονικής καταγραφής των παραβάσεων ώστε η οδική ασφάλεια να βελτιωθεί.
Ο ορίζοντας εφαρμογής του καινούργιου σχεδίου αρχίζει από την έναρξη της σχολικής περιόδου, ενόψει της οποίας έχει προβλεφθεί να ελεγχθεί η σήμανση κοντά στις σχολικές μονάδες προκειμένου να διαπιστωθούν αν υπάρχουν τυχόν ελλείψεις και να κατατεθούν προτάσεις για τη βελτίωση του οδικού περιβάλλοντος.