Έχοντας παρουσιάσει στην έκθεση του Μονάχου το ID.GTI Concept, προεικονίζοντας την ισχυρότερη έκδοση του ηλεκτρικού μοντέλου που θα τοποθετηθεί στη βάση της EV γκάμας της, η VW προσγειώνεται, μοί μια εβδομάδα μετά, στο Λοκάρνο με μια πρωτότυπη όσο και αθλητική εκδοχή του μοντέλου που καταλαμβάνει την κορυφή της ηλεκτρικής της πυραμίδας.
Ο λόγος για το πρωτότυπο ΙD.X Performance το οποίο προφανώς παίρνει ως αφετηρία το σχετικά πρόσφατο ID.7 με τη διαφορά των αναβαθμίσεων ισχύος που σε μάλλον σύντομο χρονικό διάστημα θα οδηγήσουν σε μια αντίστοιχου ύφους έκδοση παραγωγής με τα διακριτικά ID.7 GTX.
Εν είδει υπενθύμισης η γκάμα των GTX περιλαμβάνει ήδη αντίστοιχες εκδόσεις των ID.4 και ID.5 ενώ η VW ήδη εξελίσσει μια GTX έκδοση για το ανανεωμένο ID.3 αλλά και για το επικείμενο ID.2 όπως άφησε να εννοηθεί το παραπάνω concept που παρουσιάστηκε στη γερμανική μπιενάλε.
Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του νέου GTX, το ΙD.X Performance ανεβάζει την «ένταση» αξιοποιώντας μια σειρά από πιο επιθετικά σχεδιασμένες λεπτομέρειες όπως το προτεταμμένο μπροστινό splitter και ο νέος αεροδυναμικός διαχύτης, αμφότερα κατασκευασμένα από ανθρακόνημα. Από το ίδιο υλικό αποτελείται και η διόλου διακριτική αεροδυναμική πτέρυγα ενώ οι σχεδιαστές της VW έχουν φροντίσει να διευρύνουν το μέγεθος των θόλων αλλά και να ανασχεδιάσουν τα κατώτερα πλευρικά τμήματα προσδίδοντας στο αυτοκίνητο μια πιο επιβλητική παρουσία.
Το ανθρακονημάτινο μοτίβο εξακολουθεί και στο εσωτερικό καθώς τα bucket καθίσματα κατασκευάζονται επίσης από το συγκεκριμένο υλικό ενώ από αισθητικής άποψης τον πρώτο λόγο έχουν οι κόκκινες λεπτομέρειες σε στρατηγικά σημεία οι οποίες αποσκοπούν στην ανάδειξη της σπορ προσωπικότητας της έκδοσης.
Οι αλλαγές δεν έχουν περιοριστεί μόνο σε επίπεδο εικόνας καθώς το ID.X Performance επωφελείται από σπόρ ανάρτηση η οποία μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 6,0 εκατοστά καθώς ενσωματώνει μεταξύ άλλων σκληρότερα ελατήρια. Πίσω από τους νέους σχεδιασμούς τροχούς 20 ιντσών παρεπιδημεί ένα επίσης αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης αποτελούμενο από μεγαλύτερες δαγκάνες.
Φυσικά από τις βελτιώσεις δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί το ηλεκτρικό σύνολο το οποίο στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 566 ίππους. Αυτοί προέρχονται από ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ –ένα για κάθε άξονα – το οποίο εξασφαλίζει και τετρακίνηση. Τις προδιαγραφές συμπληρώνει ένα σοφιστικέ σύστημα διαχείρισης ροπής το οποίο αναλόγως και τις επιλογές μέσω του Vehicle Dynamics Manager, μπορεί να δώσει προτεραιότητα στον πίσω άξονα εξασφαλίζοντας μια δυναμικότερη εμπειρία οδήγησης.
Σε ό,τι αφορά την παρεπόμενη έκδοση παραγωγής η οποία αναμένεται να ακολουθήσει σε περίπου ένα χρόνο, αναμένεται να υπάρξει μια πιο ήπια προσέγγιση σε κάθε παράμετρό της χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα προσφέρει παραπάνω από όσα ίσως θα επιθυμούσε ο μέσος χρήστης σε όρους επιδόσεων.