Χρυσιάννα Παπαδάκη & Στέργιος Ντινόπουλος: «Θα θέλαμε να δούμε περισσότερη τρυφερότητα στην οθόνη»

Το ΒΗΜΑ ταξιδεύει στη Δράμα και θέτει τρεις ερωτήσεις για το σύγχρονο ελληνικό σινεμά στους σκηνοθέτες που συμμετέχουν στο φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους

Η Χρυσιάννα Παπαδάκη ανακάλυψε το πάθος της για τη σεναριογραφία και τη σκηνοθεσία, αφού πρώτα ολοκληρωσε ένα ευρύ και εντυπωσιακό φάσμα σπουδών. Είναι συνιδρυτής θεατρικής ομάδας στο Λονδίνο και δούλεψε ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος για το θέατρο πριν μετακινηθεί προς τον κινηματογράφο. Ο Στέργιος Ντινόπουλος είναι σκηνοθέτης, cinematographer και φωτογράφος και φτιάχνει ταινίες, βίντεο χορού, video installations και ντοκιμαντέρ. Η ταινία «Αρκουδότρυπα», που συμμετέχει στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, είναι η πρώτη κινηματογραφική παράγωγη από την Κολεκτίβα ΠΑΜΕ ΛΙΓΟ, ένα εγχείρημα που ξεκίνησε από τη Χρυσιάννα Παπαδάκη, τον Στέργιο Ντινόπουλο, την Αρσινόη Πηλού και τον Θανάση Μιχαλόπουλο, που προσπαθεί να υποστηρίξει τον ανεξάρτητο κινηματογράφο για νέους δημιουργούς χρησιμοποιὠντας οριζόντιες διαδικασίες δημιουργίας, συλλογικό profit sharing και αλληλέγγυες μορφές διανομής.

Τι σας κινητοποιεί να γυρίσετε μια ταινία μικρού μήκους σήμερα;

Μας κινητοποιεί η ευκαιρία να γνωρίσουμε ανθρώπους, να δημιουργήσουμε ομάδες με άλλους νέους δημιουργούς και να θρέψουμε σχέσεις οι οποίες θα μας οδηγήσουν σε νέα μεγαλύτερα προτζεκτ στο μέλλον. Το να διηγηθείς μια ιστορία περιεκτικά και με αφηγηματική οικονομία είναι η απόλυτη κινηματογραφική άσκηση, αλλά ακόμα πιο σημαντικές από την ίδια την ταινία μικρού μήκους είναι οι σχέσεις που κρύβονται πίσω από αυτήν.

Πώς βλέπετε το σύγχρονο ελληνικό σινεμά και τι θα θέλατε να δείτε περισσότερο να συμβαίνει;

Βλέπουμε ότι υπάρχει άπειρο ταλέντο, όρεξη για δημιουργία, και πρόθεση για σκληρή δουλειά. Οι μισοί νέοι που γνωρίζουμε ασχολούνται με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο στον χώρο της τέχνης. Αυτό δημιουργεί μια απίστευτη δύναμη και κοινότητα. Θα θέλαμε να δούμε περισσότερη τρυφερότητα στην οθόνη αλλά και στην διαδικασία παραγωγής, για να μην μας φάει η μπίζνα και ο κυνισμός.

Μπορεί ένας νέος σκηνοθέτης να βιοποριστεί αποκλειστικά από τη σκηνοθεσία σήμερα στην Ελλάδα; Και αν όχι, θεωρείτε ότι αυτό είναι αποθαρρυντικό;

Όχι. Δεν γίνεται με την υπάρχουσα κατάσταση να βιοποριστεί κάποιο μέσω της σκηνοθεσίας. Πρέπει είτε να μπεις σε τεχνικους ρόλους στην βιομηχανία των εικόνων και των διαφημιστικών, είτε να βρεις και άλλη, δεύτερη ή και τρίτη δουλειά. Οι ευκαιρίες είναι λίγες και για λίγους.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.