Ο Σταύρος Κωστόπουλος έχει εργαστεί για δύο χρόνια ως βοηθός σκηνοθέτη στην τηλεόραση και αυτή τη στιγμή δουλεύει ως σκηνοθέτης. Έχει γυρίσει το επεισόδιο «Λίγο πάνω από τον Ουρανό» στη σειρά ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ «Ες Αύριον τα Σπουδαία» με θέμα τη διαστημική επιστήμη. Η πρώτη του ταινία μικρού μήκους με τίτλο «In Between» το 2017 συμμετείχε σε διεθνή φεστιβάλ, ενώ βραβεύτηκε στα μηνιαία London Independent Film Awards και στο Los Angeles International Film Awards. Στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας συμμετέχει με την ταινία «Διάλεξε Χέρι».
Εν αρχή ην η ιστορία. Να μοιραστώ την φαντασία μου με ένα κοινό με την ελπίδα να την βρει ενδιαφέρουσα. Ωστόσο, ψυχαναλυτικά κάθε ιστορία που παίρνει την μορφή ταινίας για εμένα είναι μια απέλπιδα προσπάθεια για έλεγχο. Φτιάχνεις ένα σύμπαν με φιγούρες, καταστάσεις, εξιδανικεύσεις, εξορκισμούς, εκπλήξεις φινάλε και έχεις εξ αρχής τον απόλυτο έλεγχο. Και για λίγο νομίζεις ότι ελέγχεις και την ίδια σου την ζωή.
Πώς βλέπετε το σύγχρονο ελληνικό σινεμά και τι θα θέλατε να δείτε περισσότερο να συμβαίνει;
Τόσο το Greek Weird Wave όσο και το mainstream σινεμά την τελευταία δεκαετία έχει την πρόθεση να πει ιστορίες, το οποίο το βρίσκω σημαντικά ελπιδοφόρο. Υπάρχει η τάση να φύγει από το «by the book» και να τολμήσει, να εκσυγχρονιστεί και να ακολουθήσει τον ευρωπαϊκό ανεξάρτητο κινηματογράφο. Θα ήθελα να αναπτυχθεί περισσότερο το είδος του horror στα χνάρια του Ari Aster και του Robert Eggers.
Μπορεί ένας νέος σκηνοθέτης να βιοποριστεί αποκλειστικά από τη σκηνοθεσία σήμερα στην Ελλάδα; Και αν όχι, θεωρείτε ότι αυτό είναι αποθαρρυντικό;
Την τελευταία πενταετία το τοπίο έχει αλλάξει. Οι ευκαιρίες είναι περισσότερες, εκτος από τον κινηματογράφο υπάρχει η διαφήμιση και η τηλεόραση. Σίγουρα, συγκριτικά με άλλους κλάδους, η περιστασιακή ανεργία και η αβεβαιότητα είναι πολύ μεγαλύτερες, ωστόσο η επιλογή του να γίνεις σκηνοθέτης δεν είναι μόνο επάγγελμα, αλλά και τρόπος ζωής και σκέψης. Οπότε, αν δεν το κάνεις, αποποιείσαι ένα μέρος του εαυτού σου.