Η Λήδα Βαρτζιώτη και ο Δημήτρης Τσακαλέας είναι σκηνοθέτες. Με την πρώτη τους ταινία, «Yawth», βραβεύτηκαν στο 41ο Φεστιβάλ Δράμας και συνεχίζουν να ταξιδεύουν φεστιβαλικά. Η ταινία «Good Girls Club: A Virginity Odyssey» κλείνει την νεανική τριλογία του σκηνοθετικού διδύμου, η οποία ξεκίνησε από το βραβευμένο «Yawth» του 2018 και συνεχίστηκε με το «Sad Girl Weekend» του 2019.

Τι σας κινητοποιεί να γυρίσετε μια ταινία μικρού μήκους σήμερα;

Η ανάγκη να μιλήσουμε για τα βιώματα της κάθε φάσης που βιώνουμε. Μας αρέσει να μεγαλώνουμε μαζί με τους χαρακτήρες μας και οι μικρού μήκους ταινίες αποτελούν ένα μέσο με το οποίο μπορούμε να πειραματιζόμαστε, να αφηγούμαστε τις ιστορίες μας. Η δημιουργία μιας μικρού μήκους έχει μια αίσθηση του “επείγοντος” που συνάδει στην ηλικία που βρισκόμαστε.

Πώς βλέπετε το σύγχρονο ελληνικό σινεμά και τι θα θέλατε να δείτε περισσότερο να συμβαίνει;

Το σύγχρονο ελληνικό σινεμά έχει αρχίσει να έχει ποικιλομορφία στις αφηγήσεις και τις προσεγγίσεις – αυτό είναι ελπιδοφόρο και αναγκαίο. Πολλές ελληνικές ταινίες ταξιδεύουν στο εξωτερικό, οπότε πια υπάρχει μια πληθώρα δημιουργών και φωνών σήμερα, κάτι που εμπλουτίζει την κινηματογραφική μας γλώσσα. Θέλουμε να δούμε περισσότερο mainstream ελληνικό σινεμά με ποιότητα, νέα σκηνοθετική ματιά, αφήγηση και ενσυνείδηση. Νοιώθουμε ότι ακόμα είναι ταμπού στην Ελλάδα να θες να κάνεις ποιοτικό mainstream σινεμά. Αυτό είναι το σινεμά που μας αφορά.

Μπορεί ένας νέος σκηνοθέτης να βιοποριστεί αποκλειστικά από τη σκηνοθεσία σήμερα στην Ελλάδα; Και αν όχι, θεωρείτε ότι αυτό είναι αποθαρρυντικό;

Μπορεί αλλά με δυσκολία ειδικά στην αρχή. Για να μπορέσει ένα άτομο να καταλήξει να βιοπορίζεται αποκλειστικά από τη σκηνοθεσία χρειάζεται είτε να έχει οικονομική υποστήριξη από το περιβάλλον του στην αρχή είτε να έχει την τύχη από νεαρή ηλικία να τον εμπιστευτούν ώστε να εξασφαλίζει τα προς το ζην.

Ο τρόπος που λειτουργούν τα πράγματα στο Ελληνικό τοπίο μας καθιστά τους ανθρώπους που εργαζόμαστε ως σκηνοθέτες οριακά χομπίστες. Χρειάζεται πολύ χρόνο και προσπάθεια ώστε να μπορέσεις να σκηνοθετείς τηλεόραση, διαφημίσεις, εκπομπές, κ.α., ενώ σε ενδιαφέρει αποκλειστικά το σινεμά. Είναι γεγονός ότι από τις ταινίες μας είναι δύσκολο να καλύψουμε τα έξοδα της επιβίωσης.

Φυσικά και είναι αποθαρρυντικό, όταν είσαι ένας νέος άνθρωπος γεμάτος όνειρα, να νοιώθεις ότι η ίδια η πολιτεία δεν παίρνει σοβαρά την ιδιότητα σου και δε σέβεται το έργο σου, αυτό δεν είναι εύκολο να το παλέψεις. Είναι σημαντικό να βρίσκεται κανείς σε μια χώρα που μπορεί να ασχολείται με τις τέχνες και να έχει μια ποιότητα ζωής, κάτι το οποίο δεν είναι σύνηθες στη χώρα μας.