Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος: «Παραδόξως το ελληνικό σινεμά επιβιώνει»

Το ΒΗΜΑ ταξιδεύει στη Δράμα και θέτει τρεις ερωτήσεις για το σύγχρονο ελληνικό σινεμά στους σκηνοθέτες που συμμετέχουν στο φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους

Ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος σπούδασε Σκηνοθεσία στο Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης. Η μικρού μήκους ταινία του «Καρτ ποστάλ από το τέλος του κόσμου» απέσπασε Βραβείο Καλύτερης Κωμωδίας στο Φεστιβάλ Aspen Shortsfest το 2020 και πληθώρα άλλων βραβείων και διακρίσεων σε διεθνή φεστιβάλ. Συνέγραψε και σκηνοθέτησε τη μίνι σειρά «Sauté», η οποία βρίσκεται σήμερα στο στάδιο του μοντάζ. Το πρώτο του πρότζεκτ μεγάλου μήκους, με τίτλο GLORY B, απέσπασε το βραβείο TFL Production Award το 2022. Στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας συμμετέχει με την ταινία «Ανορθόδοξος».

Τι σας κινητοποιεί να γυρίσετε μια ταινία μικρού μήκους σήμερα;

Αφέλεια, άγνοια κινδύνου και επείγουσα ανάγκη να δω την ταινία.

Πώς βλέπετε το σύγχρονο ελληνικό σινεμά και τι θα θέλατε να δείτε περισσότερο να συμβαίνει;

Παραδόξως το σύγχρονο ελληνικό σινεμά επιβιώνει και, με σχετική συνέπεια, παράγει αυθεντικά ιδιοσυγκρασιακές ταινίες. Θα ήθελα να μην χάνονται κάτω από την σκόνη της συλλογικής μας αδιαφορίας, όπως μας έδειξε ότι συνέβη στις προηγούμενες δεκαετίες η υπέροχη «Χαμένη Λεωφόρος του Ελληνικού Σινεμά».

Μπορεί ένας νέος σκηνοθέτης να βιοποριστεί αποκλειστικά από τη σκηνοθεσία σήμερα στην Ελλάδα; Και αν όχι, θεωρείτε ότι αυτό είναι αποθαρρυντικό;

Στον βαθμό που το ζητούμενο είναι ο βιοπορισμός, τα καλά νέα είναι ότι διανύουμε την εποχή του ατέρμονου content και άρα η σκηνοθεσία είναι μία δουλειά που η αγορά χρειάζεται και αμείβει. Από την άλλη, το να φτιάχνεις πράγματα γιατί θες και όχι γιατί τα ζητάει η αγορά είναι δύσκολο ― αλλά αυτό ούτε καινούριο είναι, ούτε ίδιον της Ελλάδας (αν και θα ήταν ωραίο να ζούσαμε σε μία χώρα λίγο πιο φιλόξενη στην δημιουργία ταινιών).

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.