Αν, κριτήριο για την αξιολόγηση των υπουργών ήταν η Θεσσαλονίκη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα είχε μείνει μόνος του.
Κάθε επίσκεψη στην Θεσσαλονίκη του Πρωθυπουργού, τα τελευταία χρόνια, είναι και μια μεγαλύτερη απογοήτευση.
Ο Πρωθυπουργός στις δηλώσεις του, μετά τις συσκέψεις με τους εκπροσώπους των φορέων της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε γενικά στην οικονομία της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας και ειδικά στα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης.
Για την οικονομία είπε ότι: Οι εκπρόσωποι των φορέων της Θεσσαλονίκης του είπαν ότι, είναι σε τροχιά μεγάλης ανάπτυξης.
Σίγουρα κάποιες επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας θα πάνε καλά, ξέρω όμως ότι, τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου οικονομικών λένε, ότι: Η Κεντρική Μακεδονία είναι τέταρτη από το τέλος στο ΑΕΠ της, από τις δεκατρείς περιφέρειες της χώρας, και το κατακεφαλήν εισόδημα των κατοίκων της Κεντρικής Μακεδονίας είναι στο 42% του αντίστοιχου της Αττικής.
Όσον αφορά τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης είπε ότι: Ποτέ στην Θεσσαλονίκη, δεν δρομολογήθηκαν τόσα πολλά έργα.
Από υποσχέσεις η Θεσσαλονίκη άκουσε και περισσότερες, από έργα όμως η τελευταία τετραετία είναι η πιο άνυδρη, και αυτό γιατί:
1. Κανένα μεγάλο έργο δεν ξεκίνησε την τελευταία τετραετία, οφείλω να πω ότι τα τελευταία μεγάλα έργα που δημοπρατήθηκαν στην Θεσσαλονίκη, ήταν η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά και οι ανισόπεδοι κόμβοι στην εσωτερική περιφερειακή, και αυτές έγιναν το 2011.
2. Κανένα μεγάλο έργο, από αυτά που ξεκίνησαν πριν το 2011, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Δυστυχώς και οι κόμβοι της εσωτερικής περιφερειακής, έχουν ακόμη εκκρεμότητες.
3. Το flyover, ήταν έτοιμο για δημοπράτηση το 2012, μάλιστα, χωρίς τις ελλείψεις με τις οποίες δημοπρατήθηκε τώρα και, ακόμη χειρότερα, τότε θα κατασκευαζόταν με Κοινοτικούς πόρους, ενώ τώρα με ιδιωτικούς, οι οποίοι θα πληρωθούν πανάκριβα από τους φορολογούμενους πολίτες.
Δυστυχώς, η κυβέρνηση που προέκυψε μετά τις εκλογές του 2012, το ακύρωσε, ως αχρείαστο.
4. Για τον ΟΑΣΘ, ο Πρωθυπουργός, δεν πρέπει να έχει ενημερωθεί ότι:
α). Συνεχίζει την λαθεμένη πολιτική του Σύριζα, την οποία κατήγγειλε και συνεχίζει να την καταγγέλλει.
β). Δεν δημοσιοποιείται η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, η οποία έπρεπε να ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019, και η δεύτερη παράταση που ζήτησαν και πήραν, τελειώνει στο τέλος του 2023. Τέσσερις μήνες πριν το τέλος του χρόνου και το τέλος του ΟΑΣΘ, δεν έχουν πει, τι θα κάνουν. Ο ΟΑΣΘ, δεν μπορεί να προσλάβει οδηγούς, ούτε να αγοράσει λεωφορεία, γιατί είναι υπό εκκαθάριση και, αν δεν το ήξεραν, τους το είπε το ΑΣΕΠ την Άνοιξη, όταν, ενέκρινε προσλήψεις για τις Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας, όχι όμως της Θεσσαλονίκης.
5. Αυτό που ξάφνιασε, ήταν η αναφορά του, ότι: Στο τέλος του χρόνου θα έχουν ολοκληρωθεί, η σιδηροδρομική και η οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, με το σιδηροδρομικό δίκτυο και τον ΠΑΘΕ.
Πως είναι δυνατόν να του είπαν τέτοιες ανακρίβειες, όταν είναι γνωστό ότι: Το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης, ούτε καν έχει δημοπρατηθεί, ενώ το έργο της οδικής σύνδεσης, είναι περίπου στο 50%.
6. Εντύπωση μου έκανε ότι: Ο Πρωθυπουργός δεν έκανε καμιά αναφορά, στο λεγόμενο «Project» της ΔΕΘ, βεβαίως αποφεύγει να μιλήσει για το θέμα, πάνω από ένα χρόνο, παρότι, έχει επισκεφτεί πολλές φορές την Θεσσαλονίκη. Έντεκα χαμένα χρόνια, μάλλον, τον έχουν προβληματίσει.
7. Για το Thess INTEC, ελπίζω, αν και είναι εκτός του αρχικού χρονοδιαγράμματος, που είχε επανηλλημένως εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός, να ξεκινήσει το 2024.
Τέλος, για το «Γραφείο του Πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη», που θα καταργούσε μόλις γινόταν Πρωθυπουργός το 2019, το διατήρησε τέσσερα χρόνια, βοηθώντας την διευθύντριά του να ξανακερδίσει την βουλευτική έδρα στην εκλογική της περιφέρεια, τώρα το μεταφέρει στο «Μαξίμου», αφού ο νέος διευθυντής, πρώην βουλευτής σε εκλογική περιφέρεια μακριά από την Βόρεια Ελλάδα, εργάζεται ήδη στο «Μαξίμου».
Πράγματι, στο γκρίζο των ημερών, λόγω των καταστροφικών πυρκαγιών, όπως είπε ο Πρωθυπουργός ξεκινώντας τις δηλώσεις του στην Θεσσαλονίκη, χρειαζόταν ένα τόνο αισιοδοξίας και ας μην δικαιολογείται από την πραγματικότητα.