Συναγερμός έχει σημάνει στην Πυροσβεστική καθώς Canadair κατέπεσε στην Κάρυστο. Πρόκειται για Canadair CL-215 με πλήρωμα δύο ατόμων, το οποίο είχε απογειωθεί από την Αγχίαλο.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες το ένα Canadair, καθώς οι πτήσεις γίνονται σε ζεύγη, έπεσε μέσα στη φωτιά ενόσω επιχειρούσε κατάσβεση στην περιοχή Πλατανιστός στην Κάρυστο, όπου μαίνεται ακόμα η φωτιά.
Όπως μετέδωσε το Mega το Canadair πετούσε πολύ χαμηλά προσπαθώντας να έχει καλύτερη στόχευση.
Αυτή τη στιγμή στο κέντρο επιχειρήσεων έχει συσταθεί επιτροπή για την έρευνα εντοπισμού και διάσωσης των δύο πιλότων. Ήδη στην περιοχή πετάει ελικόπτερο για να ελέγξει την κατάσταση.
Πώς έπεσε το Canadair
Νεότερες πληροφορίες που έρχονται στη δημοσιότητα αναφέρουν ότι το Canadairπου συνετρίβη κατά τη διάρκεια της κατάσβεσης της φωτιάς στην Κάρυστο έχασε τον έναν του πλωτήρα λόγω πρόσκρουσης σε δέντρο.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η ΕΡΤ, το Canadair επιχειρούσε σε χαμηλό ύψος, με αποτέλεσμα στην τελευταία ρίψη νερού που έκανε, να χτυπήσει σε ένα δέντρο, πιθανώς πουρνάρι και να αποκολληθεί ο πλωτήρας στα δεξιά.
Στη συνέχεια έκανε έναν σύντομο ελιγμό στον αέρα και καρφώθηκε στο έδαφος, ενώ ακολούθησε μια ισχυρή έκρηξη.
Στο σημείο έχει σπεύσει από την πρώτη στιγμή ένα ελικόπτερο για να δει την κατάσταση, ενώ σπεύδουν αεροναυαγωσωστικά με διασώστες του στρατού και του λιμενικού, καθώς το σκάφος ανήκε στην Πολεμική Αεροπορία.
Το καναντέρ είχε διμελές πλήρωμα, όχι όμως και καθίσματα που εκτοξεύονται σε περίπτωση κινδύνου.
Ο τύπος του καναντέρ
Το Canadair που κατέπεσε στην Κάρυσο ήταν CL-215. Κύρια αποστολή του είναι η αεροπυρόσβεση, ταυτόχρονα όμως χρησιμοποιείται και σε αποστολές έρευνας και διάσωσης.
Έχει τη δυνατότητα λήψης 5000 λίτρων νερού σε δώδεκα δευτερόλεπτα. Φέρει δίχρωμη παραλλαγή με κίτρινο και κόκκινο χρώμα.
Τα CL-215 έχουν δυνατότητα προσθαλάσσωσης σε λίμνες ή θάλασσα με σκοπό την πλήρωση των δεξαμενών τους με νερό. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί επιβραδυντικό υγρό.
Μια σχετικά άγνωστη πτυχή του επιχειρησιακού έργου του αεροσκάφους είναι η έρευνα και η διάσωση. Μπορεί να προσθαλασσωθεί και να περισυλλέξει ναυαγούς με τη βοήθεια λέμβου που μεταφέρεται στην άτρακτο. Μέχρι την εμφάνιση του ελικοπτέρου αυτός ήταν άλλωστε ο μόνος τρόπος διάσωσης από αέρος, αποστολή που αναλάμβαναν στο παρελθόν οι αεράκατοι.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
- Πλήρωμα: 2
- Κινητήρες: 2 εμβολοφόροι κινητήρες PRATT AND WHITNEY R-2800CA3, 2100 SHP
- Εκπέτασμα Πτερύγων: 28.60μ
- Μήκος: 19.82μ
- Μέγιστη ταχύτητα: 350χλμ την ώρα