Το τελευταίο χρονικό διάστημα πολίτες λαμβάνουν παραπλανητικά μηνύματα ή τηλεφωνήματα, στα οποία τους ενημερώνουν ότι έχουν πιστωτικό υπόλοιπο και για να το λάβουν πρέπει να καταθέσουν χρήματα σε υποδεικνυόμενο κωδικό πληρωμής (RF).
Με αφορμή την προσπάθεια εξαπάτησης των ασφαλισμένων η Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ εφιστά την προσοχή των πολιτών που λαμβάνουν παραπλανητικά μηνύματα ή τηλεφωνήματα να μην επιλέγουν τους προτεινόμενους συνδέσμους (links), να μην καταχωρούν και να μην στέλνουν προσωπικά δεδομένα και προσωπικά στοιχεία, όπως κωδικούς πρόσβασης, αριθμούς καρτών και να μην πραγματοποιούν καμία σχετική συναλλαγή καθότι σε καμία περίπτωση αυτή η επικοινωνία δεν είναι αληθινή και δεν προέρχεται από τον e-ΕΦΚΑ.
Επισημαίνεται ότι η πρόσβαση στον e-ΕΦΚΑ θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνον μέσω του επίσημου ιστότοπου (www.efka.gov.gr) ή μέσω της επίσημης εφαρμογής στο κινητό και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πραγματοποιείται μέσω συνδέσμων από κάποιο SMS μήνυμα ή e-mail που έλαβε ο ασφαλισμένος.
Υπενθυμίζεται ότι περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών, υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), στην ενότητα «Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές», ενώ επιπλέον πληροφορίες και συμβουλές για περιστατικά ηλεκτρονικών απατών υπάρχουν στην ιστοσελίδα της διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος www.cyberalert.gr .