Παράθυρο να υπάρξει κυβερνητική παρέμβαση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων άφησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης.
«Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει κανένα ζήτημα στην τύχη του. Με άμεσες παρεμβάσεις όπως στο θέμα της ενέργειας. Το παρακολουθούμε το ζήτημα αυτό και θα ενημερωθείτε άμεσα για νεότερα από την κυβέρνηση» ανέφερε.
Όπως ανέφερε το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν διατηρήσει τις τιμές των εισιτηρίων στα περσινά επίπεδα, οπότε και σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 34%, παρά την πτώση στα καύσιμα των σκαφών κατά 45,5%. Ενδεικτικά, η τιμή καυσίμου για συμβατικά πλοία φέτος είναι στα 600 ευρώ από 1.100 ευρώ, ενώ για τα ταχύπλοα είναι στα 700 ευρώ από 1.200 ευρώ που ήταν πέρυσι.
Η απάντηση των εταιρειών για τις αυξημένες τιμές αφορά στην κρίση της πανδημίας και στην ενεργειακή κρίση.
Επιλέγουν κοντινούς προορισμούς
Αρκετοί είναι εκείνοι που επιλέγουν να αποδράσουν σε πιο κοντινούς προορισμούς από την Αθήνα λόγω της αυξημένης τιμής των εισιτηρίων.
Από το λιμάνι της Ραφήνας για την Άνδρο, σύμφωνα με το Mega, το εισιτήριο κοστίζει 50 ευρώ το άτομο με επιστροφή. Αν κάποιος θέλει να πάρει μαζί του το αυτοκίνητο, στην τιμή θα πρέπει να προσθέσει +70 ευρώ, με το σύνολο για δύο άτομα να φτάνει στα 170 ευρώ.
Πιο οικονομικός προορισμός είναι η Κύθνος, αφού από το λιμάνι του Λαυρίου το εισιτήριο κοστίζει 34 ευρώ με επιστροφή, συν 86 ευρώ για το αυτοκίνητο, σύνολο για δύο άτομα, 154 ευρώ.
Την τιμητική τους έχουν φέτος τα νησιά του Αργοσαρωνικού, με συμφέρουσες τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σε απόσταση περίπου 1,5 ώρα από τον Πειραιά.
Από το λιμάνι του Πειραιά για τον Πόρο, το εισιτήριο κοστίζει 34 ευρώ με επιστροφή, συν 70 ευρώ για όχημα, ενώ από τον Πειραιά για το Αγκίστρι το εισιτήριο είναι 27 ευρώ με επιστροφή, συν 64 ευρώ για όχημα.
Μέσα σε δεκαέξι μήνες τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί τρεις φορές, κυρίως εξαιτίας του υψηλού κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων.
Σε κάποιες περιπτώσεις οι αυξήσεις φθάνουν ακόμα και το 40%.