Πριν από λίγες ημέρες η LAMDA ανακοίνωσε τη σημαντική ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA των Εμπορικών της Κέντρων με κέρδη €20,9εκ που σηματοδοτούν νέο ιστορικό ρεκόρ τριμήνου (+36% έναντι του 2022). Πώς όμως η εταιρία κατόρθωσε να φτάσει εδώ σήμερα;
Όλα ξεκίνησαν το 2005 όταν η LAMDA Development αποκτούσε το πρώτο Mall στην Αθήνα. Αυτή ήταν η αρχή της ανοδικής πορείας που μέσα στην επόμενη δεκαετία θα εκτόξευε την εταιρεία στη θέση του ηγέτη, αλλά και θα σηματοδοτούσε την αλλαγή σελίδας στη χώρα μας για τα Εμπορικά Κέντρα. Άλλωστε ήταν εκείνη η χρονιά, το 2005, που η έννοια του Μall, μέσω του Τhe Mall Athens της LAMDA, ήρθε στην Ελλάδα.
Τα χρόνια που μεσολάβησαν η LAMDA απέκτησε τρία ακόμα Εμπορικά Κέντρα φέρνοντας στη χώρα μας, αλλά και στην Ευρώπη συνολικά, μια ακόμα καινοτομία: την έννοια του integrated mall, μέσω του Golden Hall, όπου λειτουργούν το Μουσείο των Ολυμπιακών Αγώνων, ο χώρος παιδικής Εκπαίδευσης και Ψυχαγωγίας Xplore, καθώς και το πρώτο ενυδρείο της Αθήνας.
Η πιο πρόσφατη κίνηση της εταιρείας, το 2022, είναι η εξαγορά του μεγαλύτερου εκπτωτικού χωριού, του Designer Outlet Athens στα Σπάτα, εδραιώνοντας την ηγετική της θέση στον τομέα των Εμπορικών Κέντρων.
H εικόνα σε αριθμούς είναι αποκαλυπτική για το 2022.
Πέρα από το ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 Εμπορικά Κέντρα του ομίλου ύψους €69 εκατ. που επιβεβαιώνουν τη θέση τους ως σταθερή αξία, μια ματιά μόνο στους δείκτες της επισκεψιμότητας – 21 εκατομμύρια για το 2022 – αρκεί για τα συμπεράσματα. Η προτίμηση αλλά και η εμπιστοσύνη που συγκεντρώνουν από Έλληνες αλλά και ξένους επισκέπτες είναι το μεγάλο συγκριτικό τους πλεονέκτημα.
Οι 4 ξεχωριστού χαρακτήρα εμπορικοί προορισμοί καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες αλλά λειτουργούν όλοι πάντα με γνώμονα την προσφορά μίας άριστης εμπειρίας στον επισκέπτη. Πρόκειται για χώρους υψηλής αισθητικής, πολλαπλών εμπειριών που υπερβαίνουν το «κλασικό» retail και προσφέρουν στους επισκέπτες τους εναλλακτικές επιλογές για κάθε προτίμηση. Αγορές, βόλτα, υπηρεσίες, γαστρονομία για όλα τα γούστα, ψυχαγωγία αλλά και πολιτισμός είναι μερικές μόνο από τις προτάσεις που έχουν στη διάθεσή τους οι επισκέπτες. Λόγω της θέσης τους αλλά και της πληθώρας επιλογών που προσφέρουν, οι εμπορικοί προορισμοί της LAMDA έχουν ήδη γίνει πόλος έλξης και των τουριστών.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αποτελούν κορυφαία επιλογή εγχώριων και διεθνών brands με τα οποία και επί σειρά ετών έχουν καλλιεργηθεί σχέσεις εμπιστοσύνης.
Με βάση, πάντως, τους μέχρι τώρα δείκτες και για τα 4 Εμπορικά Κέντρα της LAMDA είναι αξιοσημείωτο ότι είναι μισθωμένα στο 99%, ακόμη ένα ποσοστό-ρεκόρ.
Συνολικά, στα τέσσερα Εμπορικά Κέντρα της LAMDA υπάρχουν 621 brands, 90 χώροι εστίασης, ψυχαγωγίας και πολιτισμού. Το αποτύπωμα στην αγορά εργασίας είναι περισσότεροι από 7000 εργαζόμενοι.
Βιωσιμότητα, οικολογικό αποτύπωμα, αλλά και ποικίλες δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος στο πλαίσιο της εταιρικής υπευθυνότητας είναι τα στοιχεία που κυριαρχούν στο «προφίλ» της λειτουργίας των 4 Εμπορικών Κέντρων της LAMDA που προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες.
Η σφραγίδα της LAMDA Development αναμένεται πάντως και στην ανέγερση και λειτουργία δύο ακόμα εμπορικών χώρων στη μεγάλη ανάπλαση του Ελληνικού. Ο λόγος για το Vouliagmenis Mall, που αναμένεται να γίνει με την ολοκλήρωση της ανέγερσής του, το μεγαλύτερο και πιο καινοτόμο εμπορικό κέντρο της Ευρώπης, σηματοδοτώντας μία νέα εποχή στις αγορές και την ψυχαγωγία, αλλά και τη Riviera Galleria, το «κόσμημα», όπως ήδη χαρακτηρίζεται, της παράκτιας ανάπλασης του Ελληνικού, όπου οι κορυφαίες προτάσεις αγορών, υψηλής γαστρονομίας και ψυχαγωγίας δημιουργούν τον απόλυτο προορισμό πολυτέλειας, δίπλα στη θάλασσα.
Μέχρι σήμερα, 3 χρόνια δηλαδή νωρίτερα από την έναρξη λειτουργίας, σύμφωνα με πηγές, η ζήτηση για τα Εμπορικά Κέντρα του Ελληνικού, το Vouliagmenis Mall και το Riviera Galleria, έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Ειδικότερα για το Vouliagmenis, η πληρότητα έχει ξεπεράσει το 50% ενώ για το τέλος του 2023 ακούγεται ότι θα έχει πλησιάσει το 70%. Αντίστοιχα για το Riviera Galleria, ξεπερνά το 20% ενώ στο τέλος του έτους αναμένεται να φτάσει το 50%. Στοιχεία που είναι αποκαλυπτικά για τη μεγάλη εμπιστοσύνη των retailers και τον τρόπο που έχουν «αγκαλιάσει» τα νέα, υπό δημιουργία, Εμπορικά Κέντρα του μεγάλου έργου του Ελληνικού.