Νέα προβλήματα στην λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων, αναφέρθηκαν και σήμερα Τρίτη (30/5), καθώς και σε όλο το δίκτυο του ΕΔΥΤΕ (Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας), που είναι υπεύθυνο για την λειτουργία του συστήματος. Εκπαιδευτικοί από νωρίς το πρωί σήμερα αναφέρουν ότι η πρόσβαση το σύστημα πραγματοποιείται με δυσκολία ή και καθόλου με την πλατφόρμα να δείχνει ότι έχει «πέσει».
Εκπαιδευτικοί, κυρίως στην Ηλεία και στην Κέρκυρα, ανέφεραν ότι το πρόβλημα είναι πολύ χειρότερο από χθες (Δευτέρα 29/5), καθώς σήμερα δεν μπορούν να μπουν ούτε στην πλατφόρμα. Σημειώνεται ότι σήμερα είναι η τελευταία μέρα που θα μπορεί η Γ‘ Λυκείου να δώσει εξετάσεις καθώς όσα παιδιά δεν εξετάστηκαν χθες θα εξετάζονταν σήμερα. Την Πέμπτη 1/6 ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις για τα ΕΠΑΛ και την Παρασκευή 2/6 για τα ΓΕΛ.
Σύμφωνα με τα αρμόδια υπουργεία, Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η πλατφόρμα της τράπεζας θεμάτων https://trapeza.iep.edu.gr/ δέχθηκαν και πάλι κυβερνοεπίθεση, πανομοιότυπη με τη χθεσινή. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για «επιθέσεις» τύπου DDoS οι οποίες ξεκίνησαν από νωρίς σήμερα το πρωί και προέρχονται από το εξωτερικό. Οι δράστες είχαν ως στόχο να ανακόψουν την λειτουργία της πλατφόρμας, ή να μπορέσουν να την ρίξουν προσωρινά.
Τι λέει το υπουργείο Παιδείας για τις επιθέσεις
Ο κ. Κόπτσης είπε πως χθες η πλατφόρμα δεχόταν ταυτοχρόνως 280.000 επισκέψεις το δευτερόλεπτο από τους χάκερ, ενώ σήμερα ο αριθμός αυτός είναι ακόμη μεγαλύτερος ξεπερνώντας τις 300.000.
Ο ίδιος είπε πως γίνονται προσπάθειες ανάταξης του προβλήματος, ενώ ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται να υπάρξει ανάλογο πρόβλημα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς σε αυτές τα θέματα προκύπτουν και διανέμονται από άλλο, ανεξάρτητο δίκτυο.
Σημειώνεται ότι, χθες η τράπεζα θεμάτων είχε καταρρεύσει πανελλαδικά ενώ ξεκίνησε να υπολειτουργεί μετά τις 9.30 με αποτέλεσμα να υπάρξουν καθυστερήσεις στις εξετάσεις και να παραβιαστεί το ωράριο τόσο των μαθητών όσο και των καθηγητών. Επιπλέον ακόμα και μετά την επαναλειτουργία της πλατφόρμας δεν μπορούσε να γίνει σωστά η κλήρωση των θεμάτων με αποτέλεσμα όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί να μην έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν θέματα – καθώς σε πολλές περιπτώσεις εμφανιζόταν μόνο μία επιλογή- που τα θεωρούσαν πιο κοντά στις δυνατότητες των μαθητών τους και στον τρόπο που είχαν διδάξει το μάθημα.
Τι είναι το ΕΔΥΤΕ
Πρόκειται για τεχνολογικό φορέα, που λειτουργεί χάριν του δημόσιου συμφέροντος και παρέχει δικτυακές και υπολογιστικές υπηρεσίες σε ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα, σε φορείς της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων και σε φορείς του δημόσιου, ευρύτερου δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Είναι υπεύθυνο για την προώθηση και διάδοση των εφαρμογών των δικτυακών και υπολογιστικών τεχνολογιών καθώς και για την προώθηση και υλοποίηση των στόχων του Ψηφιακού Μετασχηματισμού. Υποβοηθά έτσι την εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα της χώρας, για την ανάπτυξη της εφαρμοσμένης και τεχνολογικής έρευνας σε θέματα τηλεπικοινωνιακών δικτύων και υπολογιστικών υπηρεσιών.
Το ΕΔΥΤΕ έχει τον κεντρικό ρόλο συντονιστή όλων των ψηφιακών υποδομών για την Παιδεία και την Έρευνα. Με εμπειρία 20 και πλέον ετών στους τομείς των προηγμένων υποδομών και υπηρεσιών δικτύου, υπολογιστικού νέφους και πληροφορικής, καθώς και με ισχυρή διεθνή παρουσία, αποτελεί σύμβουλο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε θέματα σχεδιασμού προηγμένων πληροφοριακών συστημάτων και υποδομών.