Ο χρόνος προς τις κάλπες μετράει πλέον αντίστροφα για τα κομματικά επιτελεία. Δεκατέσσερις ημέρες πριν από τις εκλογές της 21ης Μαΐου, αναλύουν τις τελευταίες τάσεις των δημοσκοπήσεων και καταστρώνουν τα τελικά τους σχέδια, στοχεύοντας σε κοινά και περιοχές που υπολείπονται δημοσκοπικά.
Η εικόνα και η δυναμική των κομμάτων
Ποια είναι η μεγάλη εικόνα σε αυτή τη φάση: Η ΝΔ εμφανίζεται σταθερά πρώτο κόμμα στις δημοσκοπήσεις με ποσοστό 34% – 36%. Ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στην περιοχή του 28%. Το ΠΑΣΟΚ στο 9 – 11%. Τα μικρότερα κόμματα που ενισχύθηκαν μετά τα Τέμπη, φαίνεται ότι όσο πλησιάζει η ώρα της κάλπης, χάνουν τη δυναμική τους.
Αν αυτή η τάση συνεχιστεί τότε ο Γιάνης Βαρουφάκης θα έχει πληρώσει την παραδοξότητα του σχεδίου «Δήμητρα» και του κλεισίματος του χρηματιστηρίου, και ο Κυριάκος Βελόπουλος τις αποχωρήσεις των στελεχών του και τις καταγγελίες εναντίον του που τις ακολούθησαν.
Ακόμα και το ποσοστό του ΚΚΕ έχει καθοδική τάση. Την ίδια ώρα, δημοσκοπικό αποτύπωμα εμφανίζει η Πλεύση Ελευθερίας. Το παραπάνω σκηνικό σημαίνει ότι, μετά το μπλόκο στο κόμμα Κασιδιάρη, θα υπάρξει διασπορά της αντισυστημικής ψήφου αλλά κανένας δεν μπορεί να εκτιμήσει με ασφάλεια ούτε πόσο μεγάλη θα είναι ούτε προς τα που θα κατευθυνθεί.
Οι επιδιώξεις των κομματικών επιτελείων
Η ΝΔ επιδιώκει να κερδίσει και τις 9 μονοεδρικές, να προσελκύσει όσους περισσότερους μπορεί από τους 400.000 νέους που θα ψηφίσουν για πρώτη φορά σε αυτές τις εκλογές -παραδοσιακά οι νεότερες ηλικίες δεν αποτελούν παραδοσιακό κοινό για τη «γαλάζια» παράταξη- από τις γυναίκες ψηφοφόρους, και από τους αναποφάσιστους το ποσοστό των οποίων κυμαίνεται στις πρόσφατες δημοσκοπήσεις από 8% – 13%.
Οι περισσότεροι αναποφάσιστοι προέρχονται από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και γι΄αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τις τελευταίες ημέρες μιλά για «το ΠΑΣΟΚ του Νίκου Ανδρουλάκη», για να το αντιπαραβάλει με το ΠΑΣΟΚ που δεν έχει πειστεί από τον πρόεδρο του κόμματος και ενδεχομένως αναζητεί κάποια εναλλακτική. Σε αυτούς τους ψηφοφόρους ενδεχομένως να στοχεύει και ο ΣΥΡΙΖΑ γι’ αυτό ο Αλέξης Τσίπρας διεκδικεί την κληρονομιά του Ανδρέα Παπανδρέου.
Στην Κουμουνδούρου, θεωρούν ότι επειδή το κόμμα τους υποεκπροσωπείται στις δημοσκοπήσεις, το ποσοστό τους είναι μεγαλύτερο και ότι η διαφορά τους με τη ΝΔ δεν ξεπερνά τις 2,5 μονάδες. Οι καμπάνιες της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, η μια με θετικά μηνύματα η άλλη επικεντρωμένη στο φόβο για το αύριο, αλλά με στόχο τα ίδια ακροατήρια: νέους, γυναίκες, συνταξιούχους, αγρότες. «Δεν είμαστε όλοι το ίδιο, στις εκλογές θα κριθεί αν θα έχουμε Μητσοτάκη ή αλλαγή» τόνισε, o Αλέξης Τσίπρας καλώντας τους πολίτες να στηρίξουν την πολιτική αλλαγή με ψήφο στο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και ειδικά τα νέα παιδιά «που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις και ο Κυριάκος Μητσοτάκης τους έβαλε ‘κόφτη’ και φτάσαμε στο σημείο 20.000 παιδιά κάθε χρόνο να μην μπαίνουν στα πανεπιστήμια».
Στη Χαρ. Τρικούπη πιστεύουν ότι το ποσοστό τους είναι 2 – 2,5 μονάδες υψηλότερο από αυτό που δείχνουν οι δημοσκοπήσεις. Στην περιφέρεια, αισιοδοξούν ότι θα έχουν μεγαλύτερο ποσοστό από ότι το 2019 και έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στην Αττική, όπου πιστεύουν ότι θα υπάρξει μεγάλη αποχή, η οποία θα τους ευνοήσει και ότι θα πετύχουν το ισχυρό διψήφιο που θέλουν.