Η σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών γέννησε πολλά και εύλογα ερωτήματα όσον αφορά την ταξιδιωτική μας ασφάλεια. Πενήντα πέντε ημέρες μετά το δυστύχημα της αμαξοστοιχίας Intercity 62, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, η εκπομπή «MEGA Stories», η οποία προβλήθηκε χθές (24/04) λίγο μετά τα μεσάνυκτα, μας έδωσε μια πρώτη εικόνα της επόμενης ημέρας των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Η Δώρα Αναγνωστοπούλου ταξίδεψε στην Ιταλία, πέρασε μία ημέρα στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας στον σταθμό του Τέρμινι ,για να δει και να καταγράψει πώς λειτουργεί εκεί το σύστημα τηλεδιοίκησης. Έμαθε για τις δικλείδες ασφαλείας που εφαρμόζονται στο εκτενές και πολυδαίδαλο σιδηροδρομικό δίκτυο της γειτονικής χώρας και συνομίλησε με τον Διευθυντή Ελέγχου Κυκλοφορίας της RFI και Αρμόδιο για την τηλεδιοίκηση Ντανιέλε Μορέτι.
Πίσω στην Ελλάδα, το «MEGA Stories» εξασφάλισε πρόσβαση και στο Κέντρο Ελέγχου Τρένων, στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, όπου, με οδηγό τον προϊστάμενο Νίκο Μπορομπόκα, είδε πώς λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα μας, σε ποια σημεία του δικτύου εφαρμόζεται αλλά και κάτω από ποιο καθεστώς επιχειρείται η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, έπειτα από το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου.
Η Δώρα Αναγνωστοπούλου συνάντησε ακόμα τον μεταβατικό Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα στην πιο δύσκολη και σκοτεινή ώρα του Οργανισμού αλλά και τον Γρηγόρη Λάμπρου, τον άνθρωπο που σχεδίασε και παρέδωσε το 2016 ένα σύστημα τηλεδιοίκησης στον ΟΣΕ, το οποίο όμως δεν λειτούργησε ποτέ.
Έχουν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι μέλλον; Μπορεί το ταξίδι με τρένο να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού; Είναι δυνατόν το ανθρώπινο σφάλμα να εκμηδενιστεί μέσα από τη χρήση της τεχνολογίας; Έχουν οι υπάλληλοι του ΟΣΕ την εκπαίδευση και την κατάρτιση που απαιτούν οι νευραλγικές θέσεις τους; Το «MEGA Stories» αναζητά τις απαντήσεις εκεί που χτυπά η καρδιά των σιδηροδρόμων σε Ελλάδα και Ιταλία.