Στο προσκήνιο έχει έρθει τις τελευταίες μέρες ο οίκος Balenciaga. Και όχι για τα ρούχα του ή για κάποιο σκάνδαλο, αλλά για κάτι στο οποίο δεν έχει καμμία συμμετοχή.
Ο λόγος για τα βίντεο όπου το καστ δημοφιλών σειρών και ταινιών μετατρέπονται σε μοντέλα του οίκου με την βοήθεια προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT και το Midjourney.
Πιο συγκεκριμένα, στα τέλη Μαρτίου, ο καλλιτέχνης AI demonflyingfox ανέβασε ένα βίντεο στο κανάλι του στο YouTube, με τίτλο Harry Potter by Balenciaga. Στο σύντομο βίντεο οι πρωταγωνιστές του Harry Potter λένε κάποιες χαρακτηριστικές τους εκφράσεις στις οποίες όμως περιέχεται πάντα η λέξη «Balenciaga». Για παράδειγμα μία από τις φιγούρες λέει «ποια είναι η διαφορά, Potter, μεταξύ της H&M και του οίκου Balenciaga;» ενώ μία άλλη συμπληρώνει «Δεν υπάρχει καλό και κακό. Υπάρχει μόνο ο οίκος Balenciaga».
Το βίντεο έγινε viral σε όλες τις πλατφόρμες, αποσπώντας εκατομμύρια προβολές μέσα σε λίγες μόνο μέρες.
Χαρακτηριστικό είναι πως μέσα σε 3 βδομάδες προβολής, το σύντομο βίντεο μετράει 6 εκατομμύρια προβολές σε σύγκριση με την παρουσίαση της χειμερινής collection του οίκου που μετράει μόλις 2,5 εκατ. προβολές μέσα σε ένα μήνα.
Η εν λόγω επιτυχία οδήγησε στη δημιουργία ανάλογου περιεχομένου και για άλλες σειρές και ταινίες, όπως το Game of Thrones, το Star Wars και το Breaking Bad.
Μάλιστα, αυτά τα βίντεο θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως ένας εναλλακτικός τρόπος προώθησης του brand, που πληγώθηκε βαθύτατα από το σκάνδαλο με την διαφήμιση του οίκου που έδειξε δύο μικρά κοριτσάκια να κρατούν λούτρινα αρκουδάκια ντυμένα με κάτι που φαίνεται να είναι BDSM harnesses.
Επιπρόσθετα, υπάρχει και βίντεο με αναλυτικές οδηγίες για το πως μπορεί κάποιος να δημιουργήσει το εν λόγω περιεχόμενο.