Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ο αμερικανικός κολοσσός αεροναυπηγικής της Boeing αποσκοπεί να επαναφέρει τότε την παραγωγή του «διαβόητου» μοντέλου της 737 ΜΑΧ στα επίπεδα-ρεκόρ του 2019.
Συγκεκριμένα, ο ρυθμός κατασκευής αναμένεται να φθάσει στα 52 αεροσκάφη σε μηνιαία βάση έως τον Ιανουάριο του 2025, ούτως ώστε να έχει πλέον ανακάμψει πλήρως από δύο θανατηφόρα δυστυχήματα και τις επιπτώσεις από την πανδημία του κορωνοϊού, η οποία μείωσε την παραγωγή. Τα σχετικά ανέφεραν δύο καλά πληροφορημένες πηγές, τις οποίες επικαλείται στο αποκλειστικό δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο ρυθμός μηνιαίας παραγωγής, αφ’ ης στιγμής διορθώθηκαν τα προβληματικά σημεία του εν λόγω μοντέλου, βελτιώθηκε συν τω χρόνω και τον Ιούνιο του 2022 είχε φθάσει στα 38 αεροσκάφη.
Ο τρέχων σχεδιασμός θέλει τα 737 ΜΑΧ να αυξηθούν στα 42 μέχρι του χρόνου τον Ιανουάριο και τα 47 τον Ιούνιο, όπως τόνισαν οι προαναφερθείσες πηγές στο Ρόιτερς, οι οποίες ζήτησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους. Πάντως, προηγουμένως η Boeing είχε δηλώσει ότι επιδίωξή της ήταν να επανέλθει σε παραγωγή περίπου 50 αεροσκαφών έως το 2025 ή το 2026, αν και δεν είχε αναφερθεί σε ένα πιο συγκεκριμένο σχέδιο αύξησης.
Τα 52 αεροσκάφη τον μήνα έως τις αρχές του 2025 θα δώσουν τη δυνατότητα στην Boeing να υπερασπιστεί το μερίδιο του 40% της διεθνούς αγοράς αεροσκαφών βραχείας ατράκτου.
Ο αμερικανικός κολοσσός της Boeing, ο οποίος ανταγωνίζεται ευθέως με την ευρωπαϊκή αεροναυπηγική εταιρεία της Airbus, καταβάλλει προσπάθειες να αφήσει πίσω τις εσωτερικές του κρίσεις. Το να μπορέσει να διαθέσει όσο ταχύτερα γίνεται στην αγορά το κερδοφόρο 737 ΜΑΧ, θεωρείται το καίριο μέλημα για τον βραχίοναεμπορικών αεροσκαφών της, καθώς και τον διευθύνοντα σύμβουλό του Σταν Ντιλ. Ο τελευταίος, απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους τον προηγούμενο μήνα, είχε τονίσει ότι ο ρυθμός παραγωγής του 737 ΜΑΧ συντόμως θα αυξηθεί από τα επίπεδα των 31 τζετ σε μηνιαία βάση. Εάν οι στόχοι του Σταν Ντιλ, που ηγείται της μονάδας αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας, επιτευχθούν, τότε το να κατορθώσει να παραγάγει 52 αεροσκάφη τον μήνα θα σημαίνει ότι επανέρχεται στα επίπεδα-ρεκόρ του 2019. Τότε, αφότου είχαν συμβεί τα πολύνεκρα δυστυχήματα με τα 737 ΜΑΧ, η αμερικανική αεροναυπηγική εταιρεία ελάττωσε σε 42 τον αριθμό των μονάδων. Το 2020 με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού η ναυπήγηση μειώθηκε περαιτέρω.
Τα 52 αεροσκάφη τον μήνα έως τις αρχές του 2025, όπως επισημαίνουν αναλυτές του κλάδου, θα δώσουν τη δυνατότητα στην Boeing να υπερασπιστεί το μερίδιο του 40% της διεθνούς αγοράς αεροσκαφών βραχείας ατράκτου, το οποίο θεωρείται και το χαμηλότερο απαιτούμενο για τη διατήρηση του δυοπωλίου στον κλάδο. Η Airbus αυξάνει και αυτή τον ρυθμό παραγωγής τζετ μονού διαδρόμου/βραχείας ατράκτου. Την προηγούμενη Πέμπτη ο ευρωπαϊκός όμιλος είχε ανακοινώσει ότι σχεδιάζει νέα γραμμή παραγωγής στην Κίνα και ότι μέχρι τη λήξη του 2024 αποσκοπεί στα 65 τζετ μονού διαδρόμου τον μήνα με τελικό στόχο τα 75 έως το 2026. Τέλος, αναφέρεται πως η αμερικανική εταιρεία δέχθηκε πρόσφατα πλήγμα εξαιτίας της απόφασης της ισλανδικής αεροπορικής Icelandair να αγοράσει έως και 25 τζετ της Airbus προς αντικατάσταση των παλαιότερων Boeing του στόλου της.