Να επικοινωνήσουν με εντυπωσιακές εγκαταστάσεις, «συναντώντας χιλιάδες χρόνια ανθρώπινης ευφυΐας», προσκαλεί τους επισκέπτες η έκθεση «Ai Weiwei: Making Sense» στο Design Museum στο Λονδίνο, η οποία εγκαινιάζεται σήμερα. Παρουσιάζοντας μια σειρά από νέα και ιστορικά έργα σε μια ενιαία γκαλερί, αυτή είναι η πρώτη έκθεση του γνωστότερου και πιο καταξιωμένου σύγχρονου καλλιτέχνη της Κίνας με επίκεντρο το design μέχρι σήμερα.

Φωτ.: REUTERS/Henry Nicholls

«Αυτή είναι μια έκθεση που εστιάζει σε μια πολύ συγκεκριμένη έννοια: το ντιζάιν. Έπρεπε να σκεφτώ το πώς χρησιμοποιούμε τον χώρο στο Design Museum στην ολότητά του, και η έκθεση προσφέρει μια πλούσια εμπειρία του τι είναι το ντιζάιν και το πώς το ντιζάιν σχετίζεται με το παρελθόν μας και τη σημερινή κατάταστασή μας» είπε ο Κινέζος καλλιτέχνης και ακτιβιστής.

Στον πυρήνα της έκθεσης, μια σειρά μεγάλων site-specific εγκαταστάσεων· από εργαλεία της Λίθινης Εποχής μέχρι κυβάκια Lego, σε μια σειρά πέντε «πεδίων» – «Still Life», «Left Right Studio Material», «Spouts», «Untitled (Porcelain Balls)» και  «Untitled (Lego Incident)» – απλώνονται στο μουσείο. Είναι αντικείμενα που συλλέγει ο Ai Weiwei από τη δεκαετία του 1990 και «είναι το αποτέλεσμα της διαρκούς λατρείας του για χειροποίητα αντικείμενα και παραδοσιακή τεχνουργία».

View this post on Instagram

A post shared by Dezeen (@dezeen)

«Τα πεδία του Ai Weiwei είναι εντυπωσιακά και αφηγούνται μια ιστορία ανθρώπινης ευφυΐας που εκτείνεται σε χιλιετίες» υπογράμμισε ο Justin McGuirk, επικεφαλής επιμελητής στο Design Museum. «Τα πεδία είναι ένας διαλογισμός πάνω στην αξία – πάνω σε ιστορίες και δεξιότητες που έχουν ξεχαστεί και πάνω στην ένταση μεταξύ βιομηχανικού και χειροποίητου. Η κλίμακά τους αναστατώνει και συγκινεί και προσπαθώντας να βγάλει νόημα από αυτά τα έργα ο επισκέπτης καλείται να σκεφτεί το τι εκτιμάμε και τι καταστρέφουμε».

Φωτ.: REUTERS/Henry Nicholls

Μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις σαν το «Colored House» βρίσκονται έξω από το μουσείο, τραβώντας την προσοχή των περαστικών: ο ξύλινος σκελετός μιας οικίας που κάποτε ανήκε σε μια εύπορη οικογένεια στην επαρχία Zhejiang στην ανατολική Κίνα, τα πρώτα χρόνια της δυναστείας Τσινγκ (1644-1911 μΧ)· χρησιμοποιώντας βιομηχανικά χρώματα, ο Weiwei έβαψε το σπίτι συνδυάζοντας παλιές και μοντέρνες κινήσεις χρωστήρα και το τοποθέτησε σε κρυστάλλινες βάσεις «δίνοντας παρουσία και στάτους σε αυτόν τον απίθανο διασωθέντα».

Η έκθεση «Ai Weiwei: Making Sense» ολοκληρώνεται στις 23 Ιουλίου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ