Να επικοινωνήσουν με εντυπωσιακές εγκαταστάσεις, «συναντώντας χιλιάδες χρόνια ανθρώπινης ευφυΐας», προσκαλεί τους επισκέπτες η έκθεση «Ai Weiwei: Making Sense» στο Design Museum στο Λονδίνο, η οποία εγκαινιάζεται σήμερα. Παρουσιάζοντας μια σειρά από νέα και ιστορικά έργα σε μια ενιαία γκαλερί, αυτή είναι η πρώτη έκθεση του γνωστότερου και πιο καταξιωμένου σύγχρονου καλλιτέχνη της Κίνας με επίκεντρο το design μέχρι σήμερα.
«Αυτή είναι μια έκθεση που εστιάζει σε μια πολύ συγκεκριμένη έννοια: το ντιζάιν. Έπρεπε να σκεφτώ το πώς χρησιμοποιούμε τον χώρο στο Design Museum στην ολότητά του, και η έκθεση προσφέρει μια πλούσια εμπειρία του τι είναι το ντιζάιν και το πώς το ντιζάιν σχετίζεται με το παρελθόν μας και τη σημερινή κατάταστασή μας» είπε ο Κινέζος καλλιτέχνης και ακτιβιστής.
View this post on Instagram
Στον πυρήνα της έκθεσης, μια σειρά μεγάλων site-specific εγκαταστάσεων· από εργαλεία της Λίθινης Εποχής μέχρι κυβάκια Lego, σε μια σειρά πέντε «πεδίων» – «Still Life», «Left Right Studio Material», «Spouts», «Untitled (Porcelain Balls)» και «Untitled (Lego Incident)» – απλώνονται στο μουσείο. Είναι αντικείμενα που συλλέγει ο Ai Weiwei από τη δεκαετία του 1990 και «είναι το αποτέλεσμα της διαρκούς λατρείας του για χειροποίητα αντικείμενα και παραδοσιακή τεχνουργία».
View this post on Instagram
«Τα πεδία του Ai Weiwei είναι εντυπωσιακά και αφηγούνται μια ιστορία ανθρώπινης ευφυΐας που εκτείνεται σε χιλιετίες» υπογράμμισε ο Justin McGuirk, επικεφαλής επιμελητής στο Design Museum. «Τα πεδία είναι ένας διαλογισμός πάνω στην αξία – πάνω σε ιστορίες και δεξιότητες που έχουν ξεχαστεί και πάνω στην ένταση μεταξύ βιομηχανικού και χειροποίητου. Η κλίμακά τους αναστατώνει και συγκινεί και προσπαθώντας να βγάλει νόημα από αυτά τα έργα ο επισκέπτης καλείται να σκεφτεί το τι εκτιμάμε και τι καταστρέφουμε».
Μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις σαν το «Colored House» βρίσκονται έξω από το μουσείο, τραβώντας την προσοχή των περαστικών: ο ξύλινος σκελετός μιας οικίας που κάποτε ανήκε σε μια εύπορη οικογένεια στην επαρχία Zhejiang στην ανατολική Κίνα, τα πρώτα χρόνια της δυναστείας Τσινγκ (1644-1911 μΧ)· χρησιμοποιώντας βιομηχανικά χρώματα, ο Weiwei έβαψε το σπίτι συνδυάζοντας παλιές και μοντέρνες κινήσεις χρωστήρα και το τοποθέτησε σε κρυστάλλινες βάσεις «δίνοντας παρουσία και στάτους σε αυτόν τον απίθανο διασωθέντα».
Η έκθεση «Ai Weiwei: Making Sense» ολοκληρώνεται στις 23 Ιουλίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ