Έχουν περάσει πλέον 36 μέρες έχουν περάσει από το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη που βύθισε τη χώρα στο πένθος, και ακόμη και τώρα οι ειδικοί εξακολουθούν να χτυπούν «καμπανάκια» και να προειδοποιούν σε κάθε τόνο ότι τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένουν.
Μπορεί τα τρένα να ξαναμπήκαν στις ράγες, αυτό δε σημαίνει όμως ότι λύθηκαν όλα τα διαχρονικά προβλήματα που ταλανίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Σίγουρα περίμενα και περιμένω να γίνει ένα ατύχημα που να οφείλεται στην απαρχαιωμένη κι απαξιωμένη υποδομή που έχουμε. Δηλαδή δεν αρκεί μόνο η 717. Πρέπει να κοιτάξουμε την υποδομή», λέει η επικ. καθηγήτρια στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών, Ζωή Χριστοφόρου.
Η ίδια, μέσα από την ανοιχτή συζήτηση της «ΔΙΑΝΕΟΣΙΣ» κρούει των κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται εδώ και χρόνια το σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Ακόμη κι αν είχαμε την τηλεδιοίκηση, θα πρέπει να είχαμε και προσωπικό που να ξέρει να την χρησιμοποιεί και να την χρησιμοποιεί και σε κανονικές συνθήκες αλλά και σε περιπτώσεις που για κάποιον λόγο υπάρχει κάποια βλάβη σε αυτήν».
Αυτό ακριβώς δηλαδή που όπως φάνηκε από την πρώτη στιγμή, ήταν από τους βασικούς λόγους που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών. Η απειρία του σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος, όπως κατήγγειλε σήμερα ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, είχε κάνει ξανά αίτηση για μετάταξη στο σταθμαρχείο μέσω της κινητικότητας το 2020, αλλά ο ΟΣΕ τον είχε απορρίψει.
Τα τρένα μπορεί να ξεκίνησαν και πάλι τα δρομολόγια, όμως ακόμη πρέπει να γίνουν πολλά για να φτάσουμε σε αξιοπιστία τις προηγμένες σιδηροδρομικά χώρες και κυρίως για να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα.
Στο σκοτάδι οι σήραγγες από την Αθήνα μέχρι το Κιάτο
Την ίδια ώρα, δέκα χρόνια στο απόλυτο σκοτάδι παραμένουν οι σήραγγες από την Αθήνα μέχρι το Κιάτο.
Οι σήραγγες βρέθηκαν στο έλεος των κυνηγών του χαλκού, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο κομμάτι να είναι αφώτιστο. Και από εκεί, πριν από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, περνούσαν καθημερινά δεκάδες επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Η εικόνα από έναν ηλεκτρικό πίνακα μέσα στη σήραγγα της Κακιάς Σκάλας είναι χαρακτηριστική του προβλήματος. Όλα τα καλώδια είναι κομμένα, φθαρμένα, λεηλατημένα. Αυτήν την περίοδο γίνεται επισκευή σε όλους τους ηλεκτρικούς πίνακες για να φωτιστεί ξανά το τούνελ.
«Εδώ βλέπουμε ένα πίνακα από τους πολλούς που υπάρχουν στη σήραγγα που κάνουμε την ανάταξη, για να ανάψει ο φωτισμός».
Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ τις τελευταίες τρεις εβδομάδες δίνουν μάχη με το χρόνο ώστε να φωτιστούν όλες οι σήραγγες και να ξαναμπεί με ασφάλεια ο προαστιακός στις ράγες.
Στο ρεύμα ανόδου προς Αθήνα στη σήραγγα της Κακιάς Σκάλας, ο φωτισμός δουλεύει πλέον κανονικά. Στο ρεύμα καθόδου προς Κιάτο, οι εργασίες αποκατάστασης αναμένεται να ολοκληρωθούν τα επόμενα εικοσιτετράωρα.