Στην πρόθεση του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη να αγοράσει και άλλα λιμάνια εκτός της Θεσσαλονίκης θέλοντας να επεκτείνει την επιρροή του αναφέρεται η οικονομική εφημερίδα του Ντίσελντορφ Handelsblatt και σημειώνει:
«Ο Σαββίδης είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης όταν ξεκίνησε πέρυσι η διαδικασία. Αυτό μετατράπηκε σε πολιτικό ζήτημα, όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα, διότι το συγκεκριμένο λιμάνι είναι σημαντικός κόμβος για τις στρατιωτικές μεταφορές των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και την Ανατολική Ευρώπη.
Η σημασία του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης
Με τη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία, η σημασία του λιμανιού αυξήθηκε. Παρασκηνιακά, ειδικά από την Ουάσιγκτον, υπήρξε μεγάλη αντίδραση σε ενδεχόμενη πώληση στον ΟΛΘ, που ελέγχεται από τον Σαββίδη, παρόλο που ο 63χρονος ολιγάρχης δεν συμπεριλαμβάνεται σε καμία λίστα κυρώσεων των ΗΠΑ, της ΕΕ ή της Μεγάλης Βρετανίας. Ο Σαββίδης τελικά απέσυρε την πρότασή του, πιθανώς επειδή κατάλαβε ότι δεν είχε καμία προοπτική.
Τον Νοέμβριο του 2022, η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να μην ιδιωτικοποιήσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης λόγω της γεωστρατηγικής σημασίας του, αλλά να παραμεινει κρατικό. Όμως αυτή τη φορά ο Σαββίδης θέλει να προχωρήσει.
Ενδιαφέρον για το λιμάνι του Ηρακλείου και του Βόλου
Ο ΟΛΘ δεν είναι μόνο ανάμεσα στους πλειοδότες για το Ηράκλειο. Ταυτόχρονα τρέχει και η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου στην κεντρική Ελλάδα και σε αυτή την περίπτωση ο Ρώσος ολιγάρχης έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον».