Φορητές τοιχογραφίες, έργα γλυπτικής και ζωγραφικής και σχέδια ορόσημα της δουλειάς μιας εικοσαετίας, σε διαρκή διάλογο με παλαιότερα έργα του, παρουσιάζει ο χαράκτης και ζωγράφος Απόστολος Κούστας στην ατομική έκθεση με τίτλο «Εναγκάλιση», στην Γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Αθήνα) ως τις 8 Απριλίου.

«Λαβύρινθος», «Πήγασος», «Μέδουσα», «Αχελώος». Ο καλλιτέχνης, διαλεγόμενος με πρώιμους πολιτισμούς της Μεσογείου, ανασταίνει κάποιες από τις μεγάλες μορφές ή τις μεγάλες στιγμές της μυθολογίας ή ακόμα προσδίδει μυθική διάσταση σε όλα τα θέματά του, που εμπνέονται από τη φύση, τη χριστιανική και βυζαντινή παράδοση. Στα έργα του χρησιμοποιεί επιφάνειες που ο ίδιος φτιάχνει, το δικό του κουρασάνι, και εκτελεί ο ίδιος κάθε στάδιο της διαδικασίας υλοποίησης του έργου χωρίς τη μεσολάβηση τρίτου ή τη χρήση μηχανήματος. Το υλικό, σε συνδυασμό με την κατάλληλη επιλογή χαρτιού και χρωστικών ουσιών, παρέχει πλήθος εκφραστικών δυνατοτήτων που υπηρετούν την έμπνευση του Απόστολου Κούστα: νέες αναλογίες που ενίοτε αναζητούν το μνημειώδες, απέριττες και ιερατικές γραμμές, πυκνότητα και ζεστασιά της υφής των χρωμάτων με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της χαρακτικής.

«Ρέουσα σιωπή», «Το σκοτεινό κύμα της επίγνωσης», «Έλλογον φως», «Εναγκάλιση», «Η άνοιξη του κήπου». Έργα δημιουργημένα στο διάστημα του εγκλεισμού της πανδημίας εκφράζουν την ατομική και συλλογική διάθεση της εποχής, σε μια πορεία από τα σκοτεινά ταμπλό του φόβου και του θανάτου, από την εσωστρέφεια και τη σιωπή, στη ζωή που ανατέλλει ξανά φωτεινή, στην επιθυμία για συνάντηση με τον Άλλο.

Καταγόμενος από το Μεσολόγγι, ο Απόστολος Κούστας στα πρώτα βήματα της δουλειάς του επηρεάστηκε από σημαντικούς χαράκτες, τον Τάσο Σικελιώτη και ιδιαίτερα τη Βάσω Κατράκη, της οποίας υπήρξε βοηθός και μετά μαθητής. Στο εργαστήριο της τελευταίας ο καλλιτέχνης κατάφερε να περάσει τη χαρακτική από το ξύλο στην πέτρα απελευθερώνοντας έτσι την τέχνη της χαρακτικής από την εξάρτηση της τυπογραφίας και της διαφήμισης. Παράλληλα έμαθε να αξιοποιεί με ποιητική σύνεση τον εικαστικό ποιητικό λόγο, να χρησιμοποιεί με έμπνευση και εγκράτεια το χρώμα της ζωγραφικής στην χαρακτική και συνειδητοποίησε τον πρωτεύοντα ρόλο του ζωγραφικού σχεδίου στη χαρακτική. Έχει κάνει ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, έχοντας βραβευτεί το 1991 στη Διεθνή Τριεννάλε Χαρακτικής της Οζάκα, στην οποία διαγωνίστηκαν 67 χώρες με 1748 καλλιτέχνες.

Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 8 Απριλίου.

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή: 12:00-20:00, Σάββατο: 10:00-14:00, Κυριακή κλειστά.