Τέμπη: Οι εννέα προϋποθέσεις για την επανέναρξη των δρομολογίων

Τι ζητούν οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ με επιστολή τους προς την Hellenic Train προκειμένου να ξεκινήσουν τα δρομολόγια των τρένων.

Τρένα και προαστιακός μπαίνουν και πάλι σε κίνηση από αύριο Τετάρτη 22 Μαρτίου. Με πρώτο και κύριο μέλημα την ασφαλή μετακίνηση των συρμών, τα δρομολόγια αρχικά και μέχρι να ολοκληρωθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης θα είναι μειωμένα και σταδιακά θα αρχίσουν να πληθαίνουν.

Στόχος είναι να αποκατασταθεί πλήρως η λειτουργία τους μέχρι το Πάσχα, ενώ η ανάπτυξη των δρομολογίων θα ολοκληρωθεί σε πέντε φάσεις.

Τα δρομολόγια που εκκινούν την Τετάρτη 22 Μαρτίου:

  • Ο Προαστιακός Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Λιόσια – Χαλκίδα
  • Το τμήμα Θεσσαλονίκη – Φλώρινα & Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
  • Προαστιακός Πάτρα – Ρίο

Κατά τις βραδινές ώρες και ιδιαίτερα στα σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής, καθώς και όπου γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση, οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται διαφορετικά προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο της διασταύρωσης. Επιπλέον, στα τμήματα που δεν υπάρχει σηματοδότηση, οι συρμοί θα κινούνται με μειωμένη ταχύτητα.

Μείωση ταχύτητας από Τετάρτη 22 Μαρτίου:

  • 80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
  • 100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

Σημειώνεται ότι σε όλα τα δρομολόγια και του προαστιακού θα υπάρχουν αυστηρά δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας σύνοδος αλλά και δύο σταθμάρχες σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα ήταν ένας, όπως στο Παλαιοφάρσαλο, το Λιτόχωρο και το Πλατύ.

Στο συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων που συνεδρίασε για 2η φορά χθες συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στην πυρασφάλεια, στην πυρανίχνευση καθώς και στις ραδιο-επικοινωνίες και στον φωτισμό στις σήραγγες. Θα γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας επί χάρτου αλλά και στο πεδίο, με σενάρια αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών, που θα συμμετέχουν η Αστυνομία, η Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ.

Θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Αυτή την ώρα σε εξέλιξη βρίσκεται συνάντηση στα γραφεία της “Hellenic Train” με τα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, ενώ οι μηχανοδηγοί ζητούν παρεμβάσεις σε 9 σημεία για να εκκινήσει ο σιδηρόδρομος.

Αναλυτικά: 

  1. Για την γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα) λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργηση τους ). Άρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
  2. Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα. Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Έδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Έλεγχος της υποδομής στο χμ σημείο 142.000 εως 152.00 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χλμ, λόγω κατολισθήσεων.
  3. Γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Χορήγηση πιστοποιητικά καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής .
  4. Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη . Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας). Αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (πχ Ορφανά – ΣΣ Λάρισας- Ευαγγελισμός).
  5. Προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο. Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
  6. Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη. Επάνδρωση με σταθμάρχη του σταθμού Ξάνθης, λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, διασφάλιση επικοινωνίας. (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας)
  7. Λάρισα – Βόλος. Λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ.
  8. Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλοφορίας καθώς παρουσιάζουν διαρκή προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών. H Ηellenic Train να διασφαλίσει ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.
  9. Άμεση λειτουργία του GSMR εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.