Απάντηση σε ερώτηση του Κυριάκου Βελόπουλου σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που εμπλέκεται στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, διαβιβάστηκε απόψε στη Βουλή.
Σύμφωνα με το έγγραφο της Hellenic Train προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση σχετικής ερώτησης του προέδρου της Ελληνικής Λύσης, η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503 της 28.02.2023 περιλάμβανε στην σύνθεσή της συνολικά 13 βαγόνια, εκ των οποίων, κατά την φορά κίνησης της αμαξοστοιχίας, τα πρώτα τρία βαγόνια εκτροχιάστηκαν και ήταν έμφορτα με πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες) και ακολούθως 10 βαγόνια ήταν έμφορτα με εμπορευματοκιβώτια (container).
Αναφέρεται δε συγκεκριμένα, ότι «σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα σχετικά με το είδος των προς μεταφορά εμπορευμάτων, όπως εξάλλου προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβώτιων με την σειρά που αναφέρονται στο φύλλο σύνθεσης, ήταν ως εξής: Παρασκευάσματα διατροφής, μπύρες, σύρματα από σίδηρο και κενά εμπορευματοκιβώτια».
Οι αποζημιώσεις
Την ίδια ώρα, η Hellenic Train προχωρά σε αποζημιώσεις για το τραγικό δυστύχημα, με τις οικογένειες των θυμάτων να λαμβάνουν το ποσό των 42.000 ευρώ.
Αναλυτικά, οι αποζημιώσεις που ανακοίνωσε η εταιρεία:
- 42.000 ευρώ προκαταβολή στις οικογένειες των θανόντων
- 10.000 ευρώ στους τραυματισμένους που νοσηλεύονται ακόμα
- 5.000 ευρώ στους τραυματισμένους που έλαβαν εξιτήριο
- 300 ευρώ για τις αποσκευές νεκρών και τραυματισμένων.
«Καμία αποζημίωση δε θα κάμψει τον αγώνα μας για να δικαιωθούν οι οικογένειες και να αποδοθούν οι ευθύνες σε όλους», δήλωσε ο Στέλιος Σούρλας, δικηγόρος θυμάτων.