«Σημαντική» χαρακτήρισε την αύξηση στον κατώτατο μισθό που αναμένεται να ανακοινωθεί στο τέλος της εβδομάδας, ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης
«Έχουμε λογαριάσει και τον πληθωρισμό και την αύξηση του ΑΕΠ, και άλλα μεγέθη όπως είναι η παραγωγικότητα και θα παρουσιάσουμε κάτι που θα είναι κοινωνικά δίκαιο αλλά και υπεύθυνο» είπε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ, το βράδυ της Τρίτης (14/3).
Όσο για το ποια επιδόματα θα συμπαρασύρει, είπε πως «το επίδομα ανεργίας και τα οικογενειακά επιδόματα επηρεάζονται από την αύξηση του κατώτατου μισθού».
Ο κ. Χατζηδάκης ξεκαθάρισε: «Δεν θέλουμε να λειτουργήσουμε ως πολιτικοί Αγιοβασίληδες ενόψει εκλογών. Πρέπει να είμαστε υπεύθυνοι, να δούμε τις αντοχές της οικονομίας, τις αντοχές των επιχειρήσεων. Από τη μια πλευρά δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε αυτό. Χωρίς επιχειρήσεις δεν υπάρχουν και εργαζόμενοι, αλλά από την άλλη πλευρά πρέπει να δούμε και τις αυξημένες πράγματι ανάγκες των εργαζομένων, ιδιαίτερα λόγω του εισαγόμενου πληθωρισμού».
«Δεν δίνουμε όμως λεφτά από την τσέπη μας. Δίνουμε λεφτά του ιδιωτικού τομέα. Άρα πρέπει να είμαστε σοβαροί. Και από την άλλη, ξέρετε, αυτή είναι η ιδιαιτερότητα αυτού του υπουργείου. Στα εργασιακά πρέπει να είσαι συνέχεια με ένα ζύγι ανάμεσα στις ανάγκες των επιχειρήσεων και της επιχειρηματικότητας από τη μια πλευρά και τις ανάγκες των εργαζομένων από την άλλη. Αν σου φύγει το ζύγι, έχεις πρόβλημα».
Ο Κωστής Χατζηδάκης για την τραγωδία στα Τέμπη
Επίσης, ο κ. Χατζηδάκης ρωτήθηκε και για την τραγωδία στα Τέμπη. «Θέλω να θυμίσω ότι η Ελλάδα και πάντως όχι με κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ, βασικά με κυβερνήσεις Νέας Δημοκρατίας, έχει λύσει μια σειρά από μεγάλα προβλήματα του ΟΤΕ παλιότερα της Ολυμπιακής, της ΔΕΗ, του λιμανιού στον Πειραιά. Και για όλα αυτά αυτοί που παριστάνουν τους προοδευτικούς ήταν απέναντι. Όμως, πράγματι, ενώ ισχύουν όλα αυτά, ισχύει ότι κι εδώ υπάρχουν ευθύνες».
Ο κ. Χατζηδάκης είπε πως ο ίδιος είχε ενημερώσει από το 2008 για το θέμα της ασφάλειας στα τρένα. «Εγώ προσωπικά είμαι μισητό πρόσωπο στον ΟΣΕ, διότι από το 2008, όταν ξεκίνησα την Ολυμπιακή και την τελειώσαμε γιατί ήταν σχετικώς πιο απλή περίπτωση για να διευθετηθεί, ξεκινήσαμε και το πρόγραμμα της εξυγίανσης του ΟΣΕ σε 4 διαφορετικά επίπεδα. Υπάρχουν τα έγγραφα» είπε.