«Βαθιά προβληματικό» χαρακτήρισε τον ΟΣΕ, μιλώντας στο Mega, ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, ενώ δεν δίστασε να παραδεχθεί ότι η κυβέρνηση στον συγκεκριμένο τομέα «δεν τα έχει καταφέρει», αναφερόμενο στη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, που άφησε πίσω της 57 νεκρούς.
«Βαθιά προβληματικός ο ΟΣΕ»
«Για αυτήν την τραγωδία, από την πρώτη στιγμή, δεν κρυφτήκαμε πίσω από το δάχτυλό μας, δεν είπαμε ότι φταίνε οι προηγούμενοι, ότι φταίνε μόνο ένας. Είναι προφανές ότι υπάρχει ένα συστημικό πρόβλημα. Αυτό είναι ξεκάθαρο
Όπως λέει ο ίδιος, έχοντας διατελέσει και υπουργός Μεταφορών:
«Ο οργανισμός αυτός ήταν ένας βαθιά προβληματικός οργανισμός, γι’ αυτό και είχα επιχείρηση με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα την ανάταξή του και υπήρχε, σε κάποια επίπεδα, μια σχετική πρόοδος, ωστόσο από τότε είχα επισημάνει, πέραν των οικονομικών προβλημάτων και ζητημάτων διαφάνειας, ότι υπήρχαν δύο άλλα προβλήματα, αυτό της ασφάλειας αλλά και της διοικητικής και εργασιακής κουλτούρας».
Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας:
«Το βέβαιο είναι ότι η Ελλάδα, σε άλλους τομείς, τα έχει καταφέρει και το ίδιο υπουργείο σε άλλους τομείς τα έχει καταφέρει, δείτε ΟΤΕ και Ολυμπιακή. Ό,τι και να πούμε τώρα, δεν απαλύνει την τραγωδία των οικογενειών, ούτε τον πόνο και το σοκ της ελληνικής κοινωνίας».
«Στον ΟΣΕ δεν τα έχουμε καταφέρει»
Σε μια παραδοχή αστοχίας της κυβέρνησης για τους σιδηροδρόμους, ο κ. Χατζηδάκης είπε:
«Στον ΟΣΕ, συνολικά, δεν τα έχουμε καταφέρει. Δεν πάω να τα φορτώσω στους προηγούμενους, σε εμάς έγινε αυτό το κακό και γι’ αυτόν τον λόγο ο υπουργός παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας τις πολιτικές ευθύνες. Γίνεται ανάκριση. Επειδή μετά από κάθε τραγωδία πρέπει να υπάρχει κάθαρση, προφανώς πρέπει να τιμωρηθούν όλοι, όποιοι και να είναι, σε όλα τα επίπεδα, αλλά την ίδια στιγμή θα πρέπει να εργαστούμε για την ανάταξη των σιδηροδρόμων και την ανάκτηση της εμπιστοσύνης».
Αναφερόμενος στον πρώην υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, και την υποψηφιότητά του στις ερχόμενες εκλογές, ο υπουργός Εργασίας είπε:
«Ο ίδιος, κάνοντας κάτι όχι πολύ συνηθισμένο για τα ελληνικά δεδομένα, παραιτήθηκε, και όσο και αν είναι δύσκολο να μιλήσεις θετικά, ο ίδιος άνθρωπος είχε προχωρήσει τη γραμμή ‘You’ του μετρό, τον βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης που είχε κολλήσει. Ο ίδιος θα τοποθετηθεί τελικά και πέρα από τον ίδιο, ο λαός των Σερρών».
Στοίχημα η κάθαρση & η επαναλειτουργία
Από εδώ και πέρα, στοίχημα για την κυβέρνηση είναι η ανάταξη του ΟΣΕ και η σύντομη επαναλειτουργία του.
«Ήταν λάθος, σας είπα ότι δεν τα καταφέραμε. Είναι βέβαιο ότι όταν έρθει η ώρα, θα κριθούμε και εμείς και όλοι οι υπόλοιποι. Τούτη την ώρα, αυτό που προέχει πέρα από την παραδοχή του λάθους, είναι η κάθαρση και ανάταξη του συστήματος. Προφανώς ο σκοπός είναι ανοίξουμε τα τρένα, δε θα κλείσουν για πάντα.
»Το βασικό είναι η εμπιστοσύνη και η ασφάλεια των ανθρώπων. Έχω τη βεβαιότητα ότι θα γίνε όσο πιο γρηγορά γίνεται, διότι είναι το νούμερα ένα θέμα από πλευράς προτεραιότητας της κυβέρνησης. Όταν θα ξεκινήσουν τα τρένα, να είναι βέβαιοι όλοι ότι θα υπάρχει απόλυτη ασφάλεια».
«Ο κατώτατος μισθός δε θα φτάσει τα 800 ευρώ»
Στα του υπουργείου του και στις ανακοινώσεις που αναμένονται από τον πρωθυπουργό για την αύξηση του κατώτατου μισθού, ο υπουργός Εργασίας τόνισε ότι δε θα φτάσει τα 800 ευρώ.
«Ο κατώτατος μισθός δε θα έχει το ‘8’ μπροστά. Τα 800 ευρώ είναι μια αύξηση περίπου 12%. Ο πληθωρισμός ήταν στο 9,5%, προβλέπεται ότι θα είναι 5%, το ΑΕΠ ανέβηκε 5,6%. Όλα αυτά πρέπει να σταθμιστούν.
»Πρέπει να ισορροπήσουμε ανάμεσα στις δυνατότητες των επιχειρήσεων και από την άλλη πρέπει και οι επιχειρήσεις να δουν τις αυξημένες ανάγκες των εργαζομένων λόγω του εισαγόμενου πληθωρισμού. Θα αποτυπωθεί αυτό στη σημαντική αύξηση που θα δοθεί».