Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα σχετικά με το τι θα μπορούσε να προκαλέσει την έκρηξη που δημιουργήθηκε από τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.
Ο Κώστας Λακαφώσης, μηχανολόγος και αεροναυπηγός μηχανικός, εξηγεί τι είναι το ηλεκτρικό τόξο που δημιουργήθηκε κατά την πρώτη έκρηξη και τι θα μπορούσε να προκαλέσει την μεγαλύτερη έκρηξη των αμαξοστοιχιών που έγινε αμέσως μετά.
Πιο συγκεκριμένα, το πιο γνωστό ηλεκτρικό τόξο είναι αυτό που δημιουργείται από την ηλεκτροκόλληση (σπινθήρες). Σύμφωνα με τον Κώστα Λακαφώση, η πρώτη μικρή έκρηξη κατά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα τέμπη είναι ηλεκτρικό τόξο, το οποίο μετά σβήνει.
Μετά την έκρηξη δεν υπάρχει τίποτα και αργότερα αρχίσει να γίνεται μία μεγαλύτερη έκρηξη, η οποία όλο και μεγαλώνει. Σύμφωνα με τον κ. Λακαφώση, η δεύτερη αυτή έκρηξη έχει προκληθεί από κάποιο καύσιμο της τάξης των 2.000 κιλών.
Με βάση πίνακες αεροπορικών ατυχημάτων, ο Κώστα Λακαφώσης ανέφερε πως πρέπει να υπάρχει κάποιο καύσιμο. Η μηχανή της αμαξοστοιχίας έχει σε ένα κομμάτι ένα μετασχηματιστή, ο οποίος έχει κάποιο εύφλεκτο υλικό, το οποίο θέτει και ζήτημα πυρασφάλειας.
«Η μηχανή της αμαξοστοιχίας έχει μέσα έναν μετασχηματιστή ελαίου και έχει λάδι. Αυτό στην πραγματικότητα δεν είναι λάδι όπως το ξέρουμε αλλά κάποιο ψυκτικό υγρό. Αυτό δυστυχώς είναι έφλεκτο και το οποίο θέτει ζήτημα πυρασφάλειας», είπε ο κ. Λακαφώσης.
11 μέτρα για τη στήριξη συγγενών, επιβατών, τραυματιών
Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση ανακοίνωσε τις πρωτοβουλίες για την στήριξη και αρωγή συγγενών θυμάτων, τραυματιών και επιβαινόντων στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Υπενθυμίζεται ότι στο θέμα της στήριξης συγγενών θυμάτων και επιβατών του μοιραίου τρένου είχε αναφερθεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου χθες, Πέμπτη, λέγοντας ότι προτεραιότητα αποτελεί η στήριξη των συγγενών των θυμάτων, «η οικονομική στήριξη, αλλά και η ηθική και ψυχολογική».
Μεταξύ άλλων, προβλέπεται ειδική σύνταξη υπέρ των οικογενειών, διαγραφή χρεών και δανείων, καθώς και δικαίωμα διορισμού στο Δημόσιο.