Η φονική έκρηξη που σημειώθηκε από τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη συνεχίζει να προβληματίζει, ενώ μέχρι σήμερα, 9 μέρες μετά το τραγικό δυστύχημα δεν έχει δοθεί καμία επίσημη απάντηση, για τα αίτια που την προκάλεσαν.
Η ανάλυση της εικόνα τόσο το πρώτο πρωινό μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα όσο και των πλάνων που κατέγραψε το drone του Mega από το σημείο που έχει τοποθετηθεί ό,τι απέμεινε από τα δύο τρένα οδηγούν σε σημαντικά συμπεράσματα.
Καταρρίπτουν τις αρχικές εκδοχές για την έκρηξη και κάνουν όπως φαίνεται πιο επιτακτική την ανάγκη της διερεύνησης, για να απαντηθεί ίσως το μεγαλύτερο μυστήριο πίσω από την εθνική τραγωδία.
Ο μηχανολόγος αεροναυπηγός μηχανικός Κώστας Λακαφώσης έχει αποκλείσει τα αρχικά σενάρια για την έκρηξη.
Σήμερα, από τις εικόνες στα συντρίμμια των 2 τρένων προσπαθούμε να κάνουμε μια ανασύνθεση για να διαπιστώσουμε πως ήταν οι αμαξοστοιχίες πριν τη σφοδρή μετωπική σύγκρουση. Να δούμε σε ποια τμήματα εκδηλώθηκε φωτιά, πού οδηγούν τα ευρήματα στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας και τελικά πώς εξηγείται αυτό το φλεγόμενο μανιτάρι που σηκώθηκε στα Τέμπη, όταν τα δύο τρένα συγκρούστηκαν μετωπικά.
Από το μοιραίο Intercity 62 που είχε 8 βαγόνια διασώθηκαν τα 5. Τα δύο πρώτα βαγόνια εξαυλώθηκαν εντελώς, ενώ από το τρίτο βαγόνι έμεινε μόνο το μισό. Οι λαμαρίνες τους έλιωσαν σε θερμοκρασίες 1.300 βαθμών Κελσίου και παρέσυραν στον θάνατο ακαριαία δεκάδες επιβάτες
O Κώστας Λακαφώσης εντοπίζει από τις εικόνες το ακριβές σημείο της σύγκρουσης και επισημαίνει στο Live News πως οι διάφορες αρχικές πιθανές εκδοχές, μια μια απορρίπτονται. Είναι σαφές ότι η έκρηξη κρύβει μεγάλη ποσότητα καύσιμης ύλης, όμως ακόμα δεν έχει εντοπιστεί η πηγή της.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι η φωτιά μετά την έκρηξη περιορίστηκε σε ένα πολύ συγκεκριμένο σημείο και δεν επεκτάθηκε προς τα πίσω.
Γρίφος με τα «χαμένα» βαγόνια της μετωπικής
Σύμφωνα με τον Κώστα Λακαφώση, οι μηχανές των τρένων δεν κάηκαν και από εκεί μπορούμε να καταλάβουμε πως κάτι συνέβη στα πρώτα βαγόνια, καθώς τα δύο λείπουν εντελώς ενώ το τρίτο είναι μισοκαμμένο. Από τα βαγόνια μπορούμε να βρούμε μόνο τους φορείς και τίποτα άλλο.
Όσον αφορά, την εμπορική αμαξοστοιχία λείπουν δύο κοντέινερ. Το κάθε βαγόνι παίρνει 12 kg φρέον αλλά αυτή η ποσότητα δεν μπορεί να δημιουργήσει τόσο μεγάλη έκρηξη.