Νέες αποκαλύψεις για την πορεία των τρένων που συγκρούστηκαν στα Τέμπη με αποτέλεσμα 57 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και τις κινήσεις του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών έρχονται στο φως.
Όπως αποκαλύπτει το Mega, ο έμπειρος μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας είχε αντιληφθεί αρκετά λεπτά πριν τη σύγκρουση ότι δεν βρισκόταν στη σωστή γραμμή και προσπαθούσε να επικοινωνήσει τόσο με τον σταθμάρχη Λάρισας όσο με τον οδηγό του εμπορικού τρένου αλλά δεν κατέστη δυνατό.
Ο 59χρονος αφού καλούσε μάταια επί 17 λεπτά τον σταθμάρχη Λάρισας άρχισε παίρνει τηλέφωνο τους συναδέλφους του μηχανοδηγούς που συνήθως εκτελούσαν το δρομολόγιο της εμπορικής αμαξοστοιχίας από τη Θεσσαλονίκη προκειμένου να επιβεβαιώσει τις υποψίες του και να αποτρέψει την τραγωδία.
«Στην αρχή, όταν κατάλαβε ο Γιώργος (σ.σ. ο μηχανοδηγός της επιβατικής) ότι μάλλον δεν πήγαινε σωστά, προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη. Τον κάλεσε, του φώναζε, αλλά εκείνος δεν απαντούσε. Υστερα άρχισε να ψάχνει να βρει στο τηλέφωνο τους μηχανοδηγούς της εμπορικής για να μάθει ποιος κατεβαίνει από Θεσσαλονίκη και από ποια γραμμή», δηλώνει συνάδελφος του άτυχου μηχανοδηγού.
«Ο μηχανοδηγός του Intercity έπαιρνε τηλέφωνα και αναζητούσε τους μηχανοδηγούς της εμπορικής. Αλλά τα παιδιά είχαν αλλάξει τη βάρδιά τους και ήταν άλλοι στη θέση τους. Άλλοι ήταν κανονικά να κάνουν αυτό το δρομολόγιο και άλλοι πήγαν τελικά. Ο Γιώργος (ο μηχανοδηγός του Intercity) προσπάθησε να διαπιστώσει εάν ερχόταν τρένο κατά πάνω του».
Δεν γνώριζε να «διαβάζει» τον πίνακα
Η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» κάνει μία ακόμη αποκάλυψη. Ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του, ούτε να «χαράζει» δρομολόγια. Αυτό λένε οι ειδικοί.
Γιατί εάν μπορούσε να διαβάσει τις ενδείξεις, είχε τρία λεπτά, 180 δευτερόλεπτα, να κάνει διορθωτικές κινήσεις για να αποτραπεί η τραγωδία στα Τέμπη.
Από τις 23:04 που έφυγε το μοιραίο τρένο 62 από τον σταθμό της Λάρισας, ως τις 23:07, μια απόσταση 5,5 χλμ. το τοπικό σύστημα σηματοδότησης και ο πίνακας χειρισμού σηματοδότησης που είχε μπροστά του ο σταθμάρχης, τον προειδοποιούσε ότι η πορεία του τρένου είναι λανθασμένη.
«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν και μετά τον σταθμό υπάρχουν φωτοσήματα, αλλαγές και κυκλώματα γραμμής που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Είναι ένα σύστημα που λειτουργεί από τον Νοέμβριο του 2022 και το έλεγξα ο ίδιος αμέσως μετά το δυστύχημα».
Η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των κινητών τηλεφώνων όλων των εμπλεκομένων στο δυστύχημα θα αποκαλύψει με ποιους ο οδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας πρόλαβε εκείνο το μοιραίο βράδυ να επικοινωνήσει, τα κρίσιμα εκείνα λεπτά πριν από τη σύγκρουση.