Νέες διώξεις σε τουλάχιστον τρεις σιδηροδρομικούς οι οποίοι, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκονται είναι ιεραρχικά ανώτεροι από τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας, αναμένεται να ασκηθούν από τον Εισαγγελέα της Λάρισας, πιθανά και εντός της ημέρας ως υπαίτιοι για την σιδηροδρομική τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη, όπου σκοτώθηκε 57 άνθρωποι και τραυματίστηκαν δεκάδες άλλοι.
Διώξεις και σε προϊσταμένους του σταθμάρχη για τα ίδια αδικήματα
Οι εν λόγω σιδηδρομικοί, εκτιμάται ότι θα διωχθούν για συναφή, αν όχι τα ίδια αδικήματα που αντιμετωπίζει και ο πρώτο κατηγορούμενος στην υπόθεση, ο σταθμάρχης που υπηρετούσε στο σταθμαρχείο Λάρισας την ώρα της θανατηφόρας σύγκρουσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η περαιτέρω άσκηση ποινικών διώξεων σε τουλάχιστον τρεις σιδηροδριμικούς, προκύπτει από το περιεχόμενο του εγγράφου του προϊσταμένου της Εισαγγελία Λάρισας κ. Σταμάτη Δασκαλόπουλου.
Ορισμός εφέτη – ανακριτή και αναπληρωτή εφέτη – ανακριτή
Πρόκειται για το έγγραφο με το οποίο ο διευθύνων την Εισαγγελία Λάρισας ζητά την σύγκληση της Ολομελείας των Προέδρων Εφετών Λάρισας προκειμένου να ορισθεί εφέτης – ανακριτής ώστε η κυρία ανάκριση να διενεργηθεί από εμπειρότερο του πρωτοδίκη, δικαστή.
Μάλιστα, σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο πρέπει να οριστεί και ένας αναπληρωτής εφέτης – ανακριτής, ώστε να επιτευχθεί η ολοκλήρωση της απόδοσης των ευθυνών στους υπαιτίους κατά το συντομότερο δυνατόν.
Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων η σύγκληση της Ολομέλειας των 21 Εφετών Λάρισας ορίστηκε κα θα πραγματοιηθεί την Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023.
Έρχονται οι πρώτες εκτιμήσεις των πραγματογνωμόνων
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται, ενδεχομένως και μέσα στη μέρα, οι πρώτες εκτιμήσεις των πραγματογνωμόνων που έχουν οριστεί από την Εισαγγελία Εφετών Λάρισας για να διερυνήσουν τα αίτια της θανατηφόρας σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών.
Στο μεταξύ, εν αναμονή της σύγκλησης της Ολομέλειας Εφετών, η ανακρίτρια της υπόθεσης συνεχίζει τον εμπλουτισμό της δικογραφίας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με την εξέταση μαρτύρων που προέρχονται από το χώρο του σιδηδρομόμου, είτε υπηρετούντες στο σταθμό της Λάρισας είτε άλλους εργαζόμενους στον ΟΣΕ.
Η έρευνα για τις συμβάσεις που δεν έγιναν και η τυχόν απιστία σε βάρος του Δημοσίου
Την ίδια ώρα εισαγγελείς αναζητούν την πορεία των συμβάσεων έργου του σιδηροδρόμου που είτε καθυστέρησαν να γίνουν, είτε ποτέ δεν υλοποιήθηκαν και το αν από τη μη πραγματοποίησή τους ή την καθυστέρησή τους, τελέστηκε το κακούργημα της απιστίας με οικονομική ζημία σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου. Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Ισίδωρος Ντογιάκος ο οποίος, νωρίτερα, έλαβε σχετική επιστολή από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. ζήτησε την κατά απόλυτη προτεραιότητα διερεύνηση όλων των σχετικών δικογραφιών.
Ο οικονομικός εισαγγελέα κ. Χρήστος Μπαρδάκης κινούμενος στην κατεύθυνση Ντογιάκου ανέθεσε τις δικογραφίες των συμβάσεων έργων του σιδηροδρόμου σε τρεις εισαγγελείς και συγκεκριμένα στον Εισαγγελέα Εφετών Μιχάλη Μιχαλόπουλο – ο οποίος και θα είναι ο επικεφαλής της έρευνας – και τους εισαγγελείς Δημήτρη Αποστολά και Αθανασία Βλάχου.
Η κυρία Βλάχου παλαιότερα είχε χειριστεί τις έρευνες για τη σύμβαση 717 του 2014. Πρόκειται για τη σύμβαση για τον εκσυχρονισμό του σιδηρδρομικού δικτύου που ποτέ δεν υλοποιήθηκε, ενώ δεν έχει ολοκληρθεί ούτε η συμπληρωματική της που υπογράφηκε στη συνέχεια.
Όπως αναφέρει το dikastiko.gr
Η έρευνα της εισαγγελέως Αθανασίας Βλάχου για τη σύμβαση 717 αφορούσε σε ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων, με βάση το αδίκημα της απιστίας, αλλά αρχειοθετήθηκε το 2021 γιατί σύμφωνα με εισαγγελικές πηγές το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας που διαβιβάστηκε στην Οικονομική Εισαγγελία, κατέληγε ότι δεν προέκυψε ζημιά σε βάρος του δημοσίου.
Ανασύρθηκε όμως στη συνέχεια το 2022 με παρέμβαση της Ευρωπαϊκή Εισαγγελίας ,η οποία και ως σήμερα έχει αναλάβει την έρευνα αφού αφορά και ευρωπαϊκά κονδύλια.