Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έχει βάλει στο μάτι επιχειρήσεις που που δραστηριοποιούνται μέσα από πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram και οι οποίες φαίνεται πως επιδίδονται σε εκτεταμένη φοροδιαφυγή.
Για τον λόγο αυτό η ΑΑΔΕ προχωρά στη συγκρότηση ειδικού ελεγκτικού τμήματος καθώς έχει διαπιστώσει πως δεν πρόκειται για μεμονωμένα κρούσματα. Σύμφωνα με τους φοροτεχνικούς πρόκειται για εταιρείες φαντάσματα που δεν πληρώνουν φόρους με αποτέλεσμα να έχουν δελεαστικές τιμές.
Πολλές φορές τέτοιες περιπτώσεις αποκαλύπτονται από καταγγελίες και μετά αρχίζει η ψηφιακή παρακολούθηση και ξετυλίγεται το κουβάρι. Τα ψηφιακά εργαλεία γίνονται σύμμαχος της ΑΑΔΕ και με άλλους τρόπους. Η φορολογική αρχή αξιοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και για την αποκάλυψη κρουσμάτων πολυτελούς διαβίωσης που δεν δικαιολογούνται από το εισόδημα των φορολογούμενων.
Τα κρούσματα φοροδιαφυγής μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης άρχισαν να «φυτρώνουν σαν μανιτάρια» ιδιαίτερα μέσα στην πανδημία.