Σύμφωνα με νέες πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, τον Ιούλιο του 2019 είχε ξεσπάσει πυρκαγιά σε κοντινό στη Λάρισα σταθμό, η οποία έβαλε «λουκέτο» στα γραφεία της τηλεδιοίκησης.
Ο αστυνομικός συντάκτης των εφημερίδων «Το Βήμα» και «Τα Νέα», Βασίλης Λαμπρόπουλος αποκάλυψε: «Φαίνεται ότι στον σταθμό της Λάρισας τα γραφεία της τηλεδιοίκησης ήταν κλειστά λόγω μίας πυρκαγιάς που είχε ξεσπάσει παλιότερα. Αυτή η μεγάλη πυρκαγιά φαίνεται να έχει συμβεί στις 29 Ιουλίου του 2019, ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός δεν βρισκόταν στον σταθμό της Λάρισας, αλλά έχει ξεσπάσει σε ένα μικρότερο εμπορικό σταθμό, στο σταθμό Ζαχάρεως, λίγο πιο έξω από τη Λάρισα».
Τα προβλήματα ξεκίνησαν το 2015
Ο ΟΣΕ επιβεβαίωσε τις πληροφορίες υπογραμμίζοντας όμως ότι τα προβλήματα στο σύστημα της τηλεδιοίκησης των συρμών είχαν ξεκινήσει αρκετά χρόνια νωρίτερα.
«Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων.
Παράλληλα, ο ΟΣΕ υπογραμμίζει ότι μετά από εργασίες που έγιναν, τον Νοέμβριο του 2022, επαναλειτούργησε η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα.
Μέσω αυτής, δινόταν η δυνατότητα μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού –που βρίσκεται στο σταθμό της Λάρισας- να γίνεται χάραξη της διαδρομής στο σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων), καθώς και η δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το σταθμό της Λάρισας.
Μερική λειτουργία από τον Νοέμβριο του 2022
Παράλληλα, ο ΟΣΕ υπογραμμίζει ότι μετά από εργασίες που έγιναν, τον Νοέμβριο του 2022, επαναλειτούργησε η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα.
Μέσω αυτής, δινόταν η δυνατότητα μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού –που βρίσκεται στο σταθμό της Λάρισας- να γίνεται χάραξη της διαδρομής στο σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων), καθώς και η δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το σταθμό της Λάρισας.