Στο κάδρο των ευθυνών που υπάρχουν για την καθυστέρηση της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής που συνέβη τα τραγικό δυστύχημα, επιχειρεί να βάλει η Χαριλάου Τρικούπη τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Οι στενοί συνεργάτες του Νίκου Ανδρουλάκη εκτιμούν ότι το δυστύχημα δημιούργησε ένα νέο σκηνικό και έχει ανατινάξει τον εκλογικό σχεδιασμό του Μεγάρου Μαξίμου.

Θεωρούν ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται σε δύσκολη θέση καθώς η τραγωδία έχει πλήξει την εικόνα του. Τα επιτελικά στελέχη του ΠαΣοΚ αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν λεπτές ισορροπίες που θα πρέπει να τηρηθούν στους τόνους της κριτικής που θα ασκήσουν αλλά εκτιμούν ότι η στιγμή προσφέρεται για κριτική στη σημαία της διακυβέρνησης Μητσοτάκη, το επιτελικό κράτος αλλά και τη ανάδειξη των ευθυνών του ίδιου του Πρωθυπουργού.

Το σύνθημα για την επίθεση στο επιτελικό κράτος έδωσε ο ίδιος ο κ. Ανδρουλάκης στη χθεσινή του τηλεοπτική συνέντευξη (Alpha). Ο πρόεδρος του ΠαΣοΚ αναφερόμενος στην αλλαγή τοπίου μετά το τραγικό δυστύχημα και αν αυτό επηρεάσει την ημερομηνία των εκλογών, που όλα έδειχναν ότι ήταν η 9 Απριλίου, τόνισε ότι «εγώ δεν θα έκανα εκλογές σε 40 ημέρες».

Η επίθεση στο επιτελικό κράτος

Ο πρόεδρος του ΠαΣοΚ έχει, εδώ και καιρό εστιάσει, την κριτική του στο «μοντέλο διακυβέρνησης Μητσοτάκη». Η εκτίμηση του είναι ότι το καλούμενο επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη δεν είναι τίποτα άλλο από μια «κλειστή παρέα» που «λειτουργεί ως επικοινωνιακός μηχανισμός» και έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την «έλλειψη ενσυναίσθησης». «Φάνηκε αυτό από τον τρόπο που αντιμετώπισαν την καταστροφή, το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν η επικοινωνιακή της διαχείριση», αναφέρουν στενοί συνεργάτες του κ. Ανδρουλάκη.

Σε κάθε περίπτωση αυτό που εκτιμάται ότι είναι πλέον φανερό και στην κοινή γνώμη είναι ότι το αφήγημα του επιτελικού κράτους έχει χάσει τη λάμψη του. Και ότι η τραγωδία, το πριν και τα μετά, η ιστορία μιας σύμβασης που από το 2014 δεν κατάφερε να υλοποιηθεί, δείχνει να ισχυροποιεί το προεκλογικό αφήγημα του κ. Ανδρουλάκη.

«Τα αναποτελεσματικά μοντέλα διακυβέρνησης του Τσίπρα και του Μητσοτάκη οδήγησαν σε μια αδιέξοδη δεκαετία». Αυτό υπογράμμισε, ο κ. Ανδρουλάκης. Ότι θα πρέπει να αποφασίσουμε τι χώρα θέλουμε. Αν θέλουμε μια χώρα χαμηλών προσδοκιών και χαμένων ευκαιριών η μια χώρα που θα κάνει βήματα μπροστά. Αν, δηλαδή, θέλουμε ένα κράτος το οποίο να λειτουργεί ως λάφυρο, με τρόπο πελατειακό η αν θα λειτουργεί με τρόπο αξιοκρατικό.

Ο Μητσοτάκης στο κάδρο των ευθυνών

Οι επιτελείς του Νίκου Ανδρουλάκη ενοχλήθηκαν από την προσπάθεια του Πρωθυπουργού να εμφανιστεί, όπως λέγεται, «για μια ακόμα φορά ως αμέτοχος τρίτος». Η ανάρτηση του κ. Μητσοτάκη με την οποία, εκτός των άλλων, ζητούσε συγνώμη στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν προκάλεσε δυσφορία στη Χαριλάου Τρικούπη. Για τους επιτελείς του ΠαΣοΚ ήταν σκοπιμότητά της. Ο Πρωθυπουργός επικαλούμενος μια διαχρονική ευθύνη προσπαθούσε να αποφύγει τις ευθύνες της δικής του κυβέρνησης.

Ο Ν. Ανδρουλάκης ήταν ξεκάθαρος στην χθεσινή του τοποθέτηση. Δεν ήταν αυθόρμητη η συγνώμη του κ. Μητσοτάκη, ήλθε 5 μέρες μετά, στο πλαίσιο του επικοινωνιακού χειρισμού της τραγωδίας, είπε. Στενοί συνεργάτες του μιλώντας στο «Βήμα» τονίζουν: « Ο Μητσοτάκης δεν μπορεί όσο και να θέλει να διαγράψει τα τέσσερα χρόνια της διακυβέρνησής του» αναφέρουν στο «Βήμα» συνεργάτες του προέδρου του ΠαΣοΚ. «Άλλωστε θα φροντίσουμε να του τα υπενθυμίζουμε εμείς», προσθέτουν.

Η ολιγωρία του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ

Στο ΠαΣοΚ, είναι αποφασισμένοι να αναδείξουν τις ευθύνες της κυβέρνησης για την ακρίβεια, την ολιγωρία της στο μέτωπο του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου. «Τον Μάρτιο του 2019, λίγους μήνες πριν τις εκλογές, η ΝΔ οργανώνει ειδική εκδήλωση για τον σιδηρόδρομο. Μιλούσε ο μετέπειτα πρωθυπουργός, ο μετέπειτα υπουργός και ο μετέπειτα γενικός γραμματέας του υπουργείου και καμώνονταν ότι τα γνωρίζουν όλα και ότι έχουν λύσεις. Τέσσερα χρόνια μετά αναρωτιέμαι, αν κάνουμε ταμείο, τι έχει γίνει;» αναρωτήθηκε ο εκπρόσωπος Τύπου, Δημήτρης Μάντζος και έστρεψε τα πυρά του κατά του πρώην υπουργού Μεταφορών. «Τι έλεγε ο κ. Καραμανλής τότε στην αντιπολίτευση; Ότι “είναι ντροπή να μας λέτε ότι υπάρχουν ζητήματα ασφαλείας στα τρένα”. Και έχουμε τώρα μια Κυβέρνηση που επαίρεται για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Άραγε, οι Ιάπωνες μας ζηλεύουν και για αυτήν την εικόνα;», υπογράμμισε.

Η Χαριλάου Τρικούπη επισημαίνει και τις ευθύνες του ΣΥΡΙΖΑ. «Το 2014 υπογράφθηκε η Σύμβαση 717/2014 για το έργο «Ανάταξη και Αναβάθμιση του Συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης Αθήνα –Θεσσαλονίκη». Από το 2016 είχε διαπιστωθεί η ανάγκη Συμπληρωματικής Σύμβασης, ετοιμάστηκε το 2018, αλλά δεν υπογράφηκε, κάτι που έγινε τελικά στις αρχές του 2021. Ακόμα όμως το έργο, δεν έχει ολοκληρωθεί. Προκύπτουν σοβαρά ερωτηματικά για τις μεγάλες ευθύνες που υπάρχουν, και αφορούν στην Κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και ευθύνες που αφορούν στην προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Για ολιγωρίες και καθυστερήσεις στα έργα, αλλά και για τις ελλείψεις προσωπικού» ανέφερε σε δήλωσή του ο αρμόδιος τομεάρχης Χρήστος Γκόκας.