Την πρώτη ανακοίνωση εξέδωσε η ιταλική δημόσια εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane (FS), μητρική της Hellenic Train μετά την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.
Η εν λόγω ανακοίνωση φιλοξενείται σε άρθρο του Γαλλικού Πρακτορείου όπου γίνεται αναφορά σε μια σειρά ατυχημάτων που σημειώθηκαν στη χώρα μας τα τελευταία πέντε χρόνια.
Τα υπεραστικά τρένα της Ελλάδας πέρασαν υπό ιδιωτική διαχείριση το 2017, όταν η ιταλική δημόσια εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane (FS) απέκτησε το δίκτυο, αλλά η κρατική εταιρεία ΟΣΕ κατέχει τις γραμμές, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο.
Σε ανακοίνωσή της η FS ανέφερε ότι η ελληνική κρατική εταιρεία ΟΣΕ διατηρεί το καθήκον και την ευθύνη για την συντήρηση, τη διαχείριση και τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και την ευθύνη για την κίνηση των τρένων και την κυκλοφορία.
Ο τραγικός απολογισμός
Τραγικός είναι ο απολογισμός του χειρότερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην ιστορία της χώρας. Πενήντα επτά οι νεκροί, 48 οι τραυματίες που εξακολουθούν να νοσηλεύονται εκ των οποίων οι 7 διασωληνωμένοι σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Δεκάδες οικογένειες θρηνούν και κηδεύουν τους δικούς τους ανθρώπους που έφυγαν από τη ζωή τόσο ξαφνικά και άδικα.
Την Παρασκευή έγινε η κηδεία της 34χρονης Αθηνάς από την Κατερίνη. Σήμερα η 23χρονη Ιφιγένεια, η νεαρή φοιτήτρια θα κηδευτεί στα Γιαννιτσά. Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ, ολοκληρώθηκε η εξέταση όλων των δειγμάτων που έχει λάβει μέχρι στιγμής η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών και έχουν ταυτοποιηθεί 54 νεκροί. Παράλληλα, αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, τα οποία ομοίως θα εξετασθούν στα εγκληματολογικά εργαστήρια.
Ο υπουργός υγείας Θάνος Πλεύρης επέρριψε ευθύνες στην εταιρεία καθώς, όπως είπε, δεν υπήρχε κανένας άνθρωπος στα νοσοκομεία για να βοηθήσει στις λίστες. «Δεν είχαμε καμία απολύτως βοήθεια ως Υπουργείο Υγείας από την εταιρεία». Αργά το μεσημέρι της Παρασκευής ολοκληρώθηκε η ανάσυρση του τρίτου βαγονιού της μοιραίας αμαξοστοιχίας. Τα συντρίμμια της αμαξοστοιχίας μεταφέρονται σε ειδικό αποθηκευτικό χώρο του ΟΣΕ, προκειμένου να ερευνηθούν από τους εμπειρογνώμονες.