Νέες αποκαλύψεις για την τραγωδία στα Τέμπη.
Τα νέα στοιχεία αφορούν στις συνομιλίες που είχε ο σταθμάρχης της Λάρισας με τους μηχανοδηγούς, λίγα λεπτά πριν από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε η ΕΡΤ στο ηχητικό που έχει διαρρεύσει υπάρχει και μία τέταρτη φωνή, που πιθανολογείται πως ανήκει σε δεύτερο μηχανοδηγό.
Μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η τέταρτη φωνή είναι αυτή που ρωτάει «Βασίλη φεύγω» και παίρνει την απάντηση από τον σταθμάρχη. Είναι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.
Η τέταρτη φωνή στο ηχητικό
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε η ΕΡΤ για το ηχητικό με τις συνεννοήσεις λίγα λεπτά πριν από τη μοιραία σύγκρουση, ο υπάλληλος του σιδηροδρομικού σταθμού που ρωτάει «Βασίλη να γυρίσω» και ο σταθμάρχης απαντάει «Όχι, όχι, άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564», πρόκειται για μια συνομιλία που γίνεται με τρένο που περιμένει από τα Παλαιοφάρσαλα να πάει στη Λάρισα και για αυτό του δίνει αυτή την οδηγία να πάει διαγώνια, δηλαδή να πάει στη γραμμή της Λάρισας.
Κάτι τέτοιο ουσιαστικά σημαίνει δύο πράγματα. Το πρώτο έχει να κάνει ότι είναι τέσσερις αυτοί που ακούγονται στο καταγραφικό που έχει έρθει στην επιφάνεια. Πρόκειται για το ηχητικό από το καταγραφικό από το σταθμό της Λάρισας. Το καταγραφικό έχει καταγράψει τις συνομιλίες που έχει ο σταθμάρχης της Λάρισας με μηχανοδηγούς αλλά και με τον υπάλληλο. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου άκουγε αυτές τις συνομιλίες. Μέχρι στιγμής, απ’ όσα έχουν γίνει γνωστά, ο μηχανοδηγός στο τρένο του θανάτου άκουγε μόνο τον σταθμάρχη.
Το δεύτερο έχει να κάνει με την κίνηση που υπήρχε εκείνη τη στιγμή στις γραμμές του σταθμού της Λάρισας. Από ότι φαίνεται υπήρχε το μοιραίο τρένο, το επιβατικό που έκανε την διαδρομή από το σταθμό της Λάρισας και θα συνέχιζε για τον επόμενο σταθμό που ήταν οι Νέοι Πόροι. Την ίδια στιγμή υπήρχαν άλλα δύο τρένα από Λάρισα για Βόλο.
Αυτό σημαίνει ότι υπήρχε πολύ μεγάλη κίνηση εκείνη την ώρα. Ήταν μια απαιτητική ώρα και σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά ο σταθμάρχης δεν είχε την κατάλληλη εμπειρία ώστε να διαχειριστεί τέτοιο φόρτο.
Τι θα δείξουν τα «μαύρα κουτιά»
Οι πραγματογνώμονες που θα διερευνήσουν τις συνθήκες του δυστυχήματος, περιμένουν να λάβουν σημαντικά στοιχεία από τα μαύρα κουτιά των τρένων. Αν τα συγκεκριμένα συστήματα έχουν δικαιωθεί τότε ίσως να μπορέσουν να δώσουν σημαντικές πληροφορίες για τις συνθήκες πριν από τη σύγκρουση.
«Περιλαμβάνουν τον ταχογράφο και πιθανότατα τις συνομιλίες. Είναι ηλεκτρονικό σύστημα που εύχομαι να μην έχει καταστραφεί. Θα ήθελα όταν ανοικτούν να είναι παρόντες και οι πραγματογνώμονες, όχι μόνο ο ΟΣΕ» διευκρίνισε ο κ. Γκλαβόπουλος.
Παράλληλα και με βάση την εμπειρία του ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, αναφέρθηκε και στον παράγοντα του ανθρώπινου λάθος, και ποιος πραγματικά το έκανε.
«Όπως είπε σωστά και ο πρωθυπουργός, είναι ανθρώπινο λάθος. Δεν κατονόμασε, σωστά, ποιος το έκανε και αυτό πρέπει να διερευνηθεί. Ο σταθμάρχης ίσως είναι το τελευταίο κομμάτι στην αλυσίδα ανθρώπινων λαθών που μπορεί να έγιναν. Θα πρέπει όμως να έχουν στα χέρια μας το έγγραφο για την εμπορική αμαξοστοιχία για να ξέρουμε».