Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανέβαλαν την προγραμματισμένη για την επόμενη εβδομάδα ψηφοφορία για τον νόμο-ορόσημο που αφορά τον τερματισμό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035, μετά της πιέσεις που άσκησε η Γερμανία.
Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί νέα ημερομηνία για την ψήφιση του νόμου και ένας εκπρόσωπος της Σουηδίας, η οποία ασκεί αυτό το εξάμηνο την εκ περιτροπής προεδρία της ΕΕ, δήλωσε στο Ρόιτερς ότι οι πρεσβευτές των χωρών της ΕΕ θα επιστρέψουν στο θέμα «εν ευθέτω χρόνω».
Μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η Επιτροπή και τα κράτη μέλη της ΕΕ συμφώνησαν πέρυσι στον νόμο, ο οποίος θα απαιτούσε όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ από το 2035 να έχουν μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα- ουσιαστικά καθιστώντας αδύνατη την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από εκείνη την ημερομηνία και έπειτα.
Ωστόσο, οι χώρες της ΕΕ πρέπει να επικυρώσουν την απόφαση προτού τεθεί σε ισχύ. Οι πρεσβευτές των χωρών της ΕΕ ακύρωσαν την Παρασκευή την ψηφοφορία που είχε προγραμματιστεί για τις 7 Μαρτίου, δήλωσε ο εκπρόσωπος της Σουηδίας
Αυτό έχει βάλει τον νόμο στον πάγο, λίγες μέρες πριν την προγραμματισμένη τελική έγκριση. Μια τέτοια προσπάθεια μπλοκαρίσματος ή αλλαγής μιας πολιτικής της ΕΕ τόσο αργά στη νομοθετική διαδικασία είναι εξαιρετικά ασυνήθιστη.
Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing επανέλαβε την Παρασκευή ότι η χρήση συνθετικών καυσίμων θα πρέπει να παραμείνει δυνατή μετά τη λήξη της προθεσμίας του 2035 και ότι η υποσχεθείσα πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το πώς θα συμβεί αυτό εξακολουθεί να μην έχει κατατεθεί.