Εικόνες αποκάλυψης εκτυλίχθηκαν στα Τέμπη αμέσως μετά τη μοιραία σύγκρουση αμαξοστοιχιών που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους.
Επιβάτες προσπαθούσαν να βγουν έξω από τα βαγόνια, έδιναν μάχη για να βοηθήσουν τραυματίες, έψαχναν απεγνωσμένα δικούς τους ανθρώπους ανάμεσα σε συντρίμμια και καμένες λαμαρίνες.
«Μπορεί να μην βρεθούν κάποιοι αγνοούμενοι»
Με τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης να βρίσκονται σε εξέλιξη στο σημείο της τραγωδίας, οι ελπίδες για επιζώντες λιγοστεύουν.
Μιλώντας στην «Κοινωνία Ώρα MEGA», ο Γρηγόρης Λέων, πρόεδρος της Ελληνικής Ιατροδικαστικής Εταιρείας, σημείωσε πως λόγω των θερμοκρασιών που αναπτύχθηκαν στο σημείο, κάποιοι αγνοούμενοι ενδεχομένως να μην βρεθούν ποτέ.
«Στο αποτεφρωτήριο έχουμε 850 βαθμούς Κελσίου. Στα βαγόνια είχαμε 1.000 βαθμούς Κελσίου, με ό,τι σημαίνει αυτό για τα όποια υπολείμματα μπορούμε να βρούμε και σε τι κατάσταση θα είναι αυτά. Υπάρχει η πιθανότητα κάποιοι από τους αγνοουμένους να μην βρεθούν ποτέ».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο των ιατροδικαστών, τα αποτελέσματα του DNA που έχει ληφθεί από συγγενείς αγνοουμένων, από σήμερα θα δώσει αποτελέσματα. «Από σήμερα και μετά θα δίνει αποτελέσματα η ταυτοποίηση των σορών».
Χρόνιες παθογένειες
Από τη μεριά του, ο Νίκος Κουτσιούκης, υπάλληλος Hellenic Train, έκανε λόγο για χρόνιες παθογένειες στον οργανισμό.
«Τα λάθη που έχουν γίνει και είναι διαχρονικά, έχουν να κάνουν με την ασφάλεια».
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «το δαιδαλώδες νομικό σύστημα που υπάρχει στη χώρα μας και οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν, προφανώς δημιουργούν προβλήματα».
Το φαινόμενο του «φούρνου» & της «φυσαρμόνικας»
Σε περίπτωση που η σύγκρουση γινόταν εντός της σήραγγας στα τούνελ των Τεμπών, οι συνέπειες θα ήταν τραγικότερες.
«Θα είχαμε το φαινόμενο του φούρνου αν γινόταν η σύγκρουσή μέσα στη σήραγγα», είπε, μιλώντας στην «Κοινωνία Ώρα MEGA», ο Ευθύμιος Λέκκας, πρόεδρος ΟΑΣΠ.
«Αν γινόταν η σύγκρουση μέσα στη σήραγγα, θα είχαμε την τέλεια παραμόρφωση όλων των βαγονιών. Η κινητική ενέργεια θα μετατρεπόταν σε παραμόρφωση των υλικών μέσα στα τρένα και δε θα υπήρχε η δυνατότητα εκτροχιασμού και εξοστρακισμού. Τα βαγόνια θα γίνονταν σαν φυσαρμόνικα».
Ο ίδιος συμπληρώνει πως στην περίπτωση της σύγκρουσης εντός των τούνελ, οι πιθανότητες για επιζώντες θα ήταν ελάχιστες.
«Η φωτιά και οι καπνοί στη σήραγγα δε θα άφηναν κανένα περιθώριο για να επιζήσει κάποιος. Δε θα μπορούσαν να επιχειρήσουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις, δε θα υπήρχε δυνατότητα διαφυγής από τους επιβάτες».
Όπως σημείωσε ο κ. Λέκκας, οι αμαξοστοιχίες κινούνταν με μεγάλες ταχύτητες, ενώ εξήρε τις επιχειρήσεις των σωστικών συνεργείων.
«Είχαμε αφίξεις των συνεργείων διάσωσης μέσα σε 20 λεπτά. Ήταν ένα πολύ καλά οργανωμένο επιχειρησιακό σχέδιο, έφτασε γρήγορα η περιφέρεια, η ΕΜΑΚ, το ΕΚΑΒ. Εξελίχθηκε, επιχειρησιακά, πάρα πολύ καλά».