Στη παραδοχή ενός μοιραίου λάθους που οδήγησε στο δυστύχημα στα Τέμπη το οποίο στοίχισε τη ζωή -μέχρι στιγμής- σε 36 άτομα, προχώρησε ο σταθμάρχης της Λάρισας, μέσω της κατάθεσής του.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, ο σταθμάρχης ανέφερε πως οι γραμμές ήταν και οι δύο ανοιχτές. Συγκεκριμένα, είπε πως εκείνη την ώρα που ήρθε το τρένο προσπαθούσε να βάλει στην κατάλληλη θέση ένα άλλο τοπικό τρένο. Έτσι, άλλαξε τα κλειδιά των γραμμών και δεν τα επανέφερε στην θέση του.
Ο σταθμάρχης παραδέχεται πως έκανε λάθος. Έβαλε το τρένο που αναχώρησε από την Λάρισα στη γραμμή που ερχόταν η εμπορική αμαξοστοιχία καταλάθος, επειδή μπερδεύτηκε.
Επίσης, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, δεν υπήρχε ούτε δικλείδα ασφαλείας, ούτε ανοιχτοί σηματοδότες.
Σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία που μένει να αποτιμηθεί από τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές πιθανότατα αύριο, οπότε και θα ασκηθούν οι ποινικές διώξεις που θα αφορούν κάθε άλλο υπεύθυνο ο οποίος θα προκύψει στη διάρκεια της έρευνας της δικαιοσύνης.
«Ήταν το πρώτο του πόστο» – Τι λένε συνάδελφοι του σταθμάρχη
Πρώην εργαζόμενος του ΟΣΕ, ο οποίος έφυγε το 2010 με τον νόμο Ρέππα και επανήλθε πρόσφατα, φαίνεται να είναι ο σταθμάρχης που είχε βάρδια χθες το βράδυ στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας.
Σύμφωνα με τον Νίκο Κιουτσούκη, εργαζόμενος Hellenic Train και γενικό γραμματέα ΓΣΕΕ, «είναι εκπαιδευμένος σταθμάρχης όπως όλο το υπόλοιπο προσωπικό που προσλαμβάνεται. Εκπαιδεύονται ανά 6μηνο».
Ωστόσο, όπως σημείωσε ο κ. Κιουτσούκης, «είναι το πρώτο πόστο που ανέλαβε».
Όπως είπε ο συνδικαλιστής, ο Οργανισμός χρειάζεται προσωπικό, καθώς είναι υποστελεχομένος.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τον Νίκο Ευαγγελάτο, υπήρξε ένταση στον αέρα μεταξύ των δύο.
Σύμφωνα με τον κ. Κιουτσούκη «από το 2000 δεν έχει τοποθετηθεί 23 χρόνια μετά, το σύστημα σηματοδότησης για τα τρένα. Είναι πολλές οι καταγγελίες μας».
Ακόμα και ισόβια για όσους εμπλεκόνται
Αντιμέτωποι ακόμα και με βαριά κακουργήματα ενδέχεται να βρεθούν οι εμπλεκόμενοι στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Οι έρευνες της δικαιοσύνης βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη με τις αρμόδιες αρχές να έχουν βάλει στο κάδρο αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα που επισύρουν ποινές από πρόσκαιρη κάθειρξη δέκα ετών μέχρι και ισόβια.
Στο πλαίσιο της προανάκρισης ερευνώνται μια σειρά από σοβαρά αδικήματα κακουργηματικoύ χαρακτήρα όπως είναι η διατάραξη της ασφάλειας συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος.
Το αδίκημα που διώκεται ως κακούργημα και επισύρει – με βάση την αλλαγή του ποινικού κώδικα- ποινές που ξεκινούν από πολυετείς καθείρξεις 10 χρόνια και μπορούν υπό προϋποθέσεις να φθάσουν μέχρι και ισόβια. Επίσης, ερευνάται εάν και για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας προκύπτει ενδεχόμενος δόλος, γεγονός που αν θεμελιωθεί μπορεί να αναβαθμίσει την αξιόποινη πράξη και να την καταστήσει κακούργημα.