Αυτό είναι το σημείο στις ράγες στο οποίο ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί και προκλήθηκε η μετωπική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Το MEGA βρέθηκε στο «σημείο μηδέν», εκεί όπου ο σταθμάρχης έκανε το τραγικό λάθος.
Σύμφωνα με την πρώτη του κατάθεση, ο σταθμάρχης ανέφερε πως οι γραμμές ήταν και οι δύο ανοιχτές. Συγκεκριμένα, είπε πως εκείνη την ώρα που ήρθε το τρένο προσπαθούσε να βάλει στην κατάλληλη θέση ένα άλλο τοπικό τρένο. Έτσι, άλλαξε τα κλειδιά των γραμμών και δεν τα επανέφερε στην θέση του.
Ο σταθμάρχης παραδέχεται πως έκανε λάθος. Έβαλε το τρένο που αναχώρησε από την Λάρισα στη γραμμή που ερχόταν η εμπορική αμαξοστοιχία καταλάθος, επειδή μπερδεύτηκε.
Επίσης, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, δεν υπήρχε ούτε δικλείδα ασφαλείας, ούτε ανοιχτοί σηματοδότες.
«Ήταν το πρώτο του πόστο» – Τι λένε συνάδελφοι του σταθμάρχη
Πρώην εργαζόμενος του ΟΣΕ, ο οποίος έφυγε το 2010 με τον νόμο Ρέππα και επανήλθε πρόσφατα, φαίνεται να είναι ο σταθμάρχης που είχε βάρδια χθες το βράδυ στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας.
Σύμφωνα με τον Νίκο Κιουτσούκη, εργαζόμενος Hellenic Train και γενικό γραμματέα ΓΣΕΕ, «είναι εκπαιδευμένος σταθμάρχης όπως όλο το υπόλοιπο προσωπικό που προσλαμβάνεται. Εκπαιδεύονται ανά 6μηνο».
Ωστόσο, όπως σημείωσε ο κ. Κιουτσούκης, «είναι το πρώτο πόστο που ανέλαβε».
Όπως είπε ο συνδικαλιστής, ο Οργανισμός χρειάζεται προσωπικό, καθώς είναι υποστελεχομένος. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τον Νίκο Ευαγγελάτο, υπήρξε ένταση στον αέρα μεταξύ των δύο.
Σύμφωνα με τον κ. Κιουτσούκη «από το 2000 δεν έχει τοποθετηθεί 23 χρόνια μετά, το σύστημα σηματοδότησης για τα τρένα. Είναι πολλές οι καταγγελίες μας».