Ανείπωτη τραγωδία μετά τη σύγκρουση τρένων στη Λάρισα, λίγο πριν τα Τέμπη που είχε σαν αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 26 άνθρωποι ενώ άλλοι 85 έχουν τραυματιστεί.

Αρκετοί εκ των τραυματιών είναι σε σοβαρή κατάσταση με κάποιους εξ αυτών να χειρουργούνται.

Παράλληλα στο σημείο επιχειρούν 150 πυροσβέστες, οι οποίοι με φακούς αναζητούν εγκλωβισμένους και επιζώντες ή τραυματίες στα συντρίμμια των δύο τρένων αλλά και στα γύρω χωράφια, καθώς υπάρχουν φόβοι ότι πολλοί επιβαίνοντες εκσφενδονίστηκαν από τη σφοδρή σύγκρουση.

Γερανοφόρα οχήματα και μηχανουργοί από την Αθήνα έχουν ξεκινήσει από την Αθήνα προς τα Τέμπη προκειμένου να συνδράμουν στις επιχειρήσεις διάσωσης.

Υπενθυμίζεται πως λίγο μετά τις 23:00 εμπορικό τρένο με προορισμό από Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα συγκρούστηκε μετωπικά με την αμαξοστοιχία IC 62 της Hellenic Train που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη με περίπου 350 επιβάτες και 20 άτομα προσωπικό.

Στο ΑΤ Λάρισας ο σταθμάρχης βάρδιας

Στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας οδηγήθηκε ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, στη βάρδια του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Αμορφη μάζα τα πρώτα βαγόνια του τρένου»

«Έγινε μετωπική σύγκρουση από ό,τι φαίνεται, αμαξοστοιχία επιβατική προς Θεσσαλονίκη με εμπορική από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα. Βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Συγκρούστηκαν. Η σύγκρουση ήταν ισχυρότατη», είπε στον ΣΚΑΪ, περιγράφοντας την τραγωδία ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός.

«Τα βαγόνια ένα και δύο δεν υπάρχουν, το τρίτο έχει εκτροχιαστεί», συμπλήρωσε.

Το γεγονός πως στα πρώτα βαγόνια η κατάσταση είναι τραγική, επιβεβαίωσε και μία επιβάτης. «Μπροστά οι φλόγες, ο καπνός, γινόταν χαμός, πρέπει να είναι πάρα πολλά τα θύματα, τουλάχιστον τραυματίες», είπε αρχικά η γυναίκα μιλώντας στο MEGA.

«Τη στιγμή της σύγκρουσης καταλαβαίνουμε ότι εκτροχιαζόμαστε, πιανόμασταν, δεν είχαμε ζώνη να κρατηθούμε. Ακόμα και στα τελευταία βαγόνια υπήρχαν τραυματισμοί. Οι σοβαρότεροι τραυματισμοί ήταν στα πρώτα βαγόνια και είναι όλοι νέα παιδιά. Εμάς μας βοήθησαν τα νέα παιδιά, αλλά μπροστά η κατάστασή ήταν τραγική, ο καπνός και μόνο σε έπνιγε, εμάς που ήμασταν στο έκτο βαγόνι», είπε ακόμα.

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, η πρώτη εκτίμηση τα αίτια του δυστυχήματος κάνει λόγο για λάθος στη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών στον κόμβο της Λάρισας.

Προηγήθηκε ατύχημα με καλώδιο στα Παλιοφάρσαλα;

Όπως ανέφερε το MEGA επικαλούμενο πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί στον σταθμό του Παλαιοφαρσάλου, λόγω του τεχνικού προβλήματος καλωδίου ηλεκτροκίνησης είχε δημιουργηθεί φόρτος στις γραμμές.

Αυτό το καλώδιο που έπεσε λοιπόν σύμφωνα με το ρεπορτάζ είχε σαν αποτέλεσμα η αλλαγή στα κλειδιά να γίνεται χειροκίνητα και όχι μηχανικά κάτι που ίσως οδήγησε σε κάποιο ανθρώπινο λάθος στον συντονισμό είχε σαν αποτέλεσμα να δύο τρένα να βρεθούν στην ίδια γραμμή και να συγκρουστούν.